/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
nero
Fra : js270630
Vist : 741 gange
100 point
Dato : 23-09-09 17:02

Jeg har anskaffet mig en ekstra pc, som jeg har tænkt bare at bruge som "kontormaskine". Den skal ikke på nettet, men bare bruges til almindeligt kontorarbejde, samt til scanning af gamle fotos osv. - men osse evt. til brænding af cd'er og dvd'er, hvis jeg kan installere de nødvendige programmer. Der er dvd-brænder. I mine gemmer fandt jeg så en installations-cd "Nero 7 Essentials". Hvor jeg har den fra, husker jeg ikke, men muligvis er den fulgt gratis med ved køb af et eller andet . Mit spørgsmål er så: kan jeg uden risiko installere den og bruge den til brænding cd'er og dvd'er? Det ligner jo ellers ikke Nero og forære deres produkter væk - er der lusk i affæren"? Computeren er fabriksny og har Windows XP.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-09-09 17:11

Hej
Jeg har også en Nero 7 - købt via nettet i USA. Oprindelig blev den kun solgt sammen med hardware, men den jeg har er købt et legalt sted med nøgle. (Bundled with Hardware)

Ja, jeg bruger min Nero 7, men så vidt jeg husker er der nogle ting, den ikke kan - i forhold til Nero 9.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-09-09 17:16

Du kan jo os bare hente CDBurnerXP, koster "GRATIS", det kan "snakke" dansk:
http://www.filehippo.com/download_cdburnerxp/

Der er os en Nero FREE version, den har jeg ikke prøvet:
http://www.filehippo.com/download_nero_free/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-09-09 17:18

Den er sikkert kommet med til et cd/dvd drev du har købt, eller et andet stykke hardware. Den skal du bare bruge og installere. Der er nok også en kode med til den. Men hvis det er en OEM, så virker den måske kun sammen med den hardware den fulgte med.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-09-09 17:19

Men jeg ville nu også vælge en anden gratis version for Nero 7 er træg at arbejde med. Der er masser af gratis alternativer, bla den Klaudi linker til men også Ashampoo Burning Studio 9. Den bruger jeg selv og er glad for den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-09-09 18:59

Mine Nero 7 Essentials er leveret sammen med brændere jeg har købt.
Den kan bruges i windows 2000 / XP / Vista - det gør den her for der er flere systemer på computeren med denne brænder.
Det er ikke sikkert at nyeste udgave af Nero 7 Essentials kan installeres på Vista.

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 23-09-09 19:49

Tak for jeres svar. Nu dæmrer der noget i min gamle hjerne. Den er sikkert fulgt med den Philips-dvd-brænder, som jeg købte for et års tid siden. Spørgsmålet er så, om den virker sammen med den brænder, der sidder i den nye computer. At installere noget fra nettet er jo ikke muligt, da den nye computer ikke er på nettet. Det skal være noget, jeg kan køre fra en disc. Og den behøver ikke at kunne andet end at brænde cd'er og dvd'er. Mine ambitioner er ikke høje. Men jeg kan forstå af svarene, at jeg ikke risikerer noget ved at prøve - og så afinstallere igen, hvis lortet ikke virker! - Tak allesammen!

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 23-09-09 19:52
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-09-09 19:58

Du kan jo hente program med den pc du bruger nu, og lægge det på en usb pen, eller lave en cd(hvis den kan) og så installerer derfra.

CDBurner er ganske god, bruger den selv

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-09 11:49

Har du fået brændt pc'en af

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 31-10-09 12:43

Hej Klaudi! Jeg installerede Nero 7 Essentials i den "netløse" bærbare, og det virker foreløbig fint. Det drejer sig i første omgang om at overspille gamle privatoptagelser fra bånd til cd, inden båndene "forfalder". Ikke alle bånd er langtidsholdbare. Hvor længe en cd holder, ved vel ingen endnu - men sikkert min tid ud! - Via nettet prøvede jeg Ashampoo på den anden pc. Den synes jeg er virkelig god - nem og brugervenlig. men det var en prøveversion. Hvis man vil beholde den, koster den US Dollars, og det kan ikke skaffes med et almindligt dankort. Og sådan er der så meget! Men mange tak for hjælpen! Hilsen - John

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-09 13:05

Du kan henete Ashampoo 6 her, den er gratis
http://www.freewarefiles.com/downloads_counter.php?programid=41028