/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er det betryggende....??
Fra : Heidi-Ho
Vist : 595 gange
100 point
Dato : 22-09-09 18:18

Er det betryggende at vide.

- At der i Danmark år 2009, stadig render en del jægere rundt uden at ha' dokumenteret, at de nu også evner at ramme det de sigter på - og mange gange med frygtelige anskydninger tilfølge.?

- Når spørger disse jægere om de ikke vil tage en skydeprøve, ikke alene for dyrenes skyld, men så sandelig også for jægernes renomme i almindelighed, bliver man mødt med argumenter som lyder;
Arhhhhh mand, jeg har da haft jagttegn i 58 år, jeg behøver ikke at bevise noget.

Ville det ikke på sin plads, at Danmarks Jægerforbund arbejder på en lov der siger;
Alle jægere skal, så vidt de ønsker at beholde deres jagttegn, tage en skydeprøve - såvel med riffel som med haglbøsse.

Til slut vil jeg da også lige bemærke; Evner man ikke at bestå riffelprøven......så var det måske peddigrør man skulle vælge som hobby.

PS.
Nu forventer jeg, at de jægere der evt. vil kommentere dette indlæg, er tilpas ydmyg overfor dette alvorlige emne at personfnidderen undgås.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-09-09 20:21

Aldrig personfnidder herfra.
Nu er jeg en af dem der her haft jagttegn i mere end 50 år.
Og-jo det kan du have ret i---men---problemet er nok ikke riffelprøve ( som alle kan klare) men hvordan skal man lave en prøve for haglsprederen, hvem skal betale, hvor tit skal det forgå, hvem skal føre kontrol, hvor god skal man være, hvad skal der skydes til, hvornår er man god nok og hvornår ikke o.s.v.
Lerduer er ok--meeen-- det er ikke helt det samme, som i en 17 fods jolle i 8 sek/m i Kattegat på edderfugle.
Og til sidst--kontrol er godt, mere kontrol er bedre, eller??? og til sidst??? hvad så???
Måske alle skal til køreprøve een gang om året---eller måske oftere--der dræbes jo mange i trafikken hvert år (og her er ikke tale om (anskydninger)).
Ps:
Jeg er nok een af dem der render rundt i Danmark uden at kunne dokumentere mine evner som jæger --men skal jeg nu også kunne det???
Der er så mange andre ting jeg heller ikke kan dokumentere.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 22-09-09 21:11

Man skal have sit kørekort/førerbevis fornyet, så det er kun ret og rimeligt at det samme er gældende for jagttegn

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-09-09 21:24

Olesen-50
Kørekort til motorcykel og bil er gyldigt til du fylder 70 år.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 22-09-09 21:39

Citat
jeg har da haft jagttegn i 58 år
+ 18 år når man tager det... så det er da godt på vej

Men egentlig skulle kørerkortet også ses "igennem" langt tidligere

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 22-09-09 21:45

Til Dabj.

Du er inde på noget af det rigtige. det er ikke riffelprøven som sådan, det der giver anskydninger. Anskydninger forekommer især når folk har bestået prøven og skal ud at stå på egne ben, og jæger rusen tager dem, anskydninger forekommer ofte når der skydes efter skalpe, til at hænge på vægen, så tages der chance skud, på for lange afstande og dårlige vinkler, samme nu nævner med haglbøssen nemlig afstande.
At træne sig til at ramme en bukke skive på 100 mester, skulle de fleste kunne klare, men når folk så forøger afstanden, er det går galt, samme med haglbøssen, hvis man kan ramme næsten hver gang på 25 meter og forøger afstanden med 10 meter, da falder træf % hvis man ikke er meget trænet. Derfor træning og oplæring i afstande og vinkler, er mere nødvendigt end selve prøverne.
Vi høre ofte folk prale med hvor lange afstande de har skudt bukken på, har set selv gamle erfarne vrøvlhoveder, skrive og fortælle drabelige historier, hvilke afstande de har skudt ræve på.
At ramme de vitale dele på en ræv, på 100 meter afstande, kræver en meget erfaren jæger, rådyret må for den slags skyld, heller ikke være ret meget længere væk, vejr og vind skal også tages i betraktning for et præcis skud, det være sig med hagl og kugle.
Det er dette der skal inpræntes kommende jægere genrationer for at nedbringe anskydninger. man have ligeså mange skyde præmier hængende fra riffel og flugtskydning, det har intet med virkelig jagt at gøre.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 22-09-09 22:37

Jeg glemte at nævne en anden ting, nemlig hunde. man kan have lige så mange værløse pokaler og andet stående på hylder til at samle støv, når det gælder rigtig jagt er det helt anderledes, Der er stor forskel på en opdrættet agerhøne udsat om morgenen og så træffe rigtige vilde fugle, lige hvordan det foregår i dag, men i mange år hvor jeg lagde terræng til markprøver, hvor vi fik kassevis af agerhøns og lukkede ud i roemarker, havde intet med rigtige vilde fugle at gøre, det hold op, jeg blev træt af se på disse tomlinger der rendte rundt, med deres hunde og forstyre det rigtige vildt.
Fanden galeme om de ikke troede de bare kunne komme dagligt med deres køtere, nej da, de kunne bare selv leje et stykke jagt, og jage vildtet af skov og mose til, det kan de markprøve tosser ikke selv se, det værste af alt, når de render rundt på terrængerne om foråret, det kan rigtige jægere ikke finde på.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-09-09 01:30

For mig ser det ud til, at galningen Heidilidittelihovsa efterlyser et offentligt tilgængeligt register, hvor riffel- og haglbøsseresultater på skydebanen er tilgængelig for alle - med alle jægeres navne, adresser og skostørrelser.
Jeg synes Heidiliprutlaus skal arbejde for sagen og foreslå et sådant register taget med i den nye jagtlov.

Noget andet er så, at jeg gerne ville se Heidiliprutlaus på skydebanen. Her ville man se en lille mand æde løs af geværkolben i rent og skært raseri over alt og alle.

Mere selvtillid - stakkels usikre drengerøv.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-09-09 09:09

Citat
Nu forventer jeg, at de jægere der evt. vil kommentere dette indlæg, er tilpas ydmyg overfor dette alvorlige emne at personfnidderen undgås.
Det var den bøn jeg havde - altså nul personfnidder. Men det kunne Berthelsen ikke overholde.

Efter at Berthelsen havde sovet det meste af dagen -staklen nåede vel lige at komme op og snuppe sine nervepiller inden hans arme kone kom hjem fra arbejde.
Berthelsen brugte sikkert resten af eftermiddagen, og sikkert en del af aftenen på at skændes med naboerne. Sikkert om ligegyldige ting - men store ting i Berthelsen småtskåren univers.
Da den forslæbte kone, træt tørnede i seng efter en hård dag på arbejdsmarkedet (Konen skal jo knokle for to) begyndte Berthelsen at slå på sig ned på sprutflaskerne. Det til trods, at Berthelsen burde vide, at det er en farlig cocktail at blande stærkt nervemedicin sammen med sprut.
Da klokken blev henad halv to om natten (de fleste normale mennesker er forlængst gået i seng) kommer Berthelsen så med de kloge ord... Tjaeeee.....Sådan er det.

Jeg prøvede hertil morgen, at scrolle Berthelsens "kloge" indlæg igennem, for at finde den "røde tråd". Hvad tror i jeg opdagede.?? Jo, alle hans gale indlæg er skrevet på denne tid af natten.
Jeg prøvede på jagtformidlingen......Bingo....når Berthelsen kortslutter er det altid i en 5 heste huggert midt om natten.....Tjek selv efter.

Berthelsen, en tur på Sct. Hans, eller Oringe v/Vordingborg, var måske løsningen for dig.???? I alfald, der skal gøres noget.!!!!
Forhåbentlig er dine våben allerede deponeret hos politiet. Jeg frygter hver eneste morgen, når jeg læser teksttv, at der er sket et eller andet frygteligt i Kokkedal.

God bedring Berthelsen.
Jeg mener det sku'.!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-09-09 14:09

Hudibras Heidi skrev ved nattetide på Oringe følgende:

" mensBerthelsen, en tur på Sct. Hans, eller Oringe v/Vordingborg, var måske løsningen for dig.???? I alfald, der skal gøres noget.!!!!"

Hudibras Heidi:

Jeg vidste ikke de havde en afdeling for sex-galninge på Oringe. Har du det godt derned. Jeg fatter bare ikke, at de giver dig adgang til PC´eren.

Jeg har virkelig ondt af dig - stakkel.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-09-09 14:32

Jamen Godmorgen, Berthelsen. Så vågnede du da heldigvis op fra sprut og pillerusen.

Vores allesammens misbruger skrev;
Citat
Hudibras Heidi skrev ved nattetide på Oringe følgende:
Nej jeg gjorde ikke, Berthelsen. Kender du ikke klokken.?
Klokken var 9:09 om formiddagen.!!!!!!

Hvis det havde været aften, så havde der stået 21:09

Om natten er der ikke noget der hedder, 9 eller 21.....
Berthel, Berthel, tsk...tsk....tsk... min bekymring for dig stiger.......

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-09-09 14:38

Det er da personfnidder så det vil noget--Se alle sammen hvem der føre an!!!!

H.H. har ganske ret i at alle E.B.Bertelsens tossende indlæg skrives om natten. Forklaringen er, at han ikke må drikke for konen, derfor sidder han ude på sit lille hummer hele natten og pimper af rødvinsflasken også er det det går galt.. Jeg er glad for at andre nu også har kunnet gennemskue ham. Jeg har vidst det i mange år...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-09-09 15:24

Nej jeg gjorde ikke, Berthelsen. Kender du ikke klokken.?
Klokken var 9:09 om formiddagen.!!!!!!

Nåh ja. Det er søreme rigtigt.

Men for Hudibras Heidi (ham med negerdrengene) spiller tiden jo ingen rolle. Han sidder trygt forvaret i Oringe og spiller den af foran tastaturet og har masser af tid i gummicellen.

Og så ringer klokken - endnu engang. Over Farøbroen og nordpå og til venstre i Solrød. Hvad Fanden er nu det?? Kunne du ikke finde ud af at stå af bussen i Oringe??

Og hvad angår det at skrive i nattetimerne. Her kommer de 2 musketerer (Hudibras og Bent Bagskudt) vistnok ind på en absolut førsteplads.

Hudibras - for Fanden da. Får du stådreng på, når du skriver dine indlæg? Du er et sygt menneske - og også et farligt af slagsen. Du er forblændet af had til en person som aldrig har indleveret indlæg på Kandu - og du mister totalt overblikket, når "ånden" kommer over dig.
Og hvordan synes du selv det går? Du er jo ved at være en temmelig upopulær person her på siden.

Med venlig hilsen

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-09-09 16:00

Citat
Og hvad angår det at skrive i nattetimerne. Her kommer de 2 musketerer (Hudibras og Bent Bagskudt) vistnok ind på en absolut førsteplads.

Berthel drukmås, Som hårdt arbejdene familieforsørger må jeg nødvendigvis have min nattesøvn.
Hvis du kan finde et eneste indlæg, som jeg har skrevet, altså efter kl. 01 så er du fandens dygtig.

Citat
Hudibras - for Fanden da. Får du stådreng på, når du skriver dine indlæg? Du er et sygt menneske - og også et farligt af slagsen. Du er forblændet af had til en person som aldrig har indleveret indlæg på Kandu - og du mister totalt overblikket, når "ånden" kommer over dig.

Som du dog du kan udtrykke dig, Berthel.
Nu skal du passe på, det 4. øjenvidne og habibiprop, bryder sig nemlig ikke om høvisk tale og fordrukne mandfolk - og her må man tilføje, nu opfylder du kriteriet, Bertheldreng....

Citat
Du er jo ved at være en temmelig upopulær person her på siden.

Det har du sku nok ret i, Berthel.
Jeg kan leve med det - Meeeen, jeg får da sommetider en par fanbreve pr. pm.

Hvordan tror din popularitetskurve er.?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-09-09 16:35

Heidi-Ho

Igen er du galt afmarcheret - jeg bryder mig ikke om UHØVISK tale, når den serveres på en plat og flabet måde - jeg tror habibiPro er enig(?). Iøvrigt skulle det ikke undre, om det er ment som en morsomhed og da falder du da helt igennem - igen!!

Man kan glædes over, at du får fanbreve pr. PM - men det er nu nok også løgn.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-09-09 16:37

Hudibras Heidi fra Oringe skriver: "Nu skal du passe på, det 4. øjenvidne og habibiprop, bryder sig nemlig ikke om høvisk tale og fordrukne mandfolk"

Øh, mener du ikke uhøvisk tale??

Du må altså ikke springe medicinen over - så går det helt galt. Fy!!!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-09-09 17:52

Citat
mener du ikke uhøvisk tale??

Bravo Berthelsen, der var sku vågen. Må jeg ønske tillykke.?

Meneeeeeeeeehhhhhh, var det virkelig din eneste kommentar.?

Annuller spørgsmålet
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-09-09 18:03

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål