/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows boot
Fra : olefabricius
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 17-04-03 19:32

Jeg roder med en ældre PC og skal install win 98.A drevet virker ikke,har prøvet at sætte et helt nyt i,men et el andet er brændt af.Er der en kommando så den kan Boote fra CD rom drev.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-04-03 19:40

Hvis bund kortet understøtter det så skal du ind i Bios under Advanced setup
page og sætte første boot device til CD-rom.Prøv at holde delete nede når du
boter.

Manse9933

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 17-04-03 20:34

Et forslag, hvis altså du kan starte maskinen op uden at den brokker sig over det manglende diskettederv. (du har vel ikke vendt diskette stikket)
Du kunne være fræk/heldig og indstallere '98 på harddisken i en anden gammel maskine. Flytte HD over i den "disketteløse" maskine og håbe på at den retter sig til.
Jeg har prøvet det, og det kan lade sig gøre.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : olefabricius

Dato : 17-04-03 21:53

Tak for svaret emesen.