/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Fotofælde
Fra : ram10
Vist : 2220 gange
500 point
Dato : 11-09-09 19:35

Godaften

Jeg, familie og bil var en tur til Italien her i sommres

Når jeg i dag kom hjem fra arbejde, tømte jeg postkassen som jeg plejer, dog var det et brev som skilte sig en smule ud, det var fra udlandet

Det var post fra Tyskland, jeg har åbenbarligen kommet til at speede lidt for meget op.

I brevet står det at jeg gar kørt 24 km/h for hurtigt, hvor jeg max må køre 100, indrømmer at det er for åndsvagt, meen er det nogen som ved hvad det vil koste, det står det ikke noget om i brevet.

MVH

Accepteret svar
Fra : pve

Modtaget 510 point
Dato : 11-09-09 19:53

Gætter på 70 euro hvis det var på Autobahn jvf dette link http://www.bussgeldkataloge.de/

Kommentar
Fra : pve

Dato : 11-09-09 19:54

hov henviser ikke til det jeg regnede med - du skal trykke på linket midt på siden nederst

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 11-09-09 19:59

tak for hurtig respons pve, dvs. ca. 525 dkr. det kan jeg nok leve med

MVH

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-09-09 20:10

Og har du så ikke lært noget?

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 11-09-09 20:26

JO, granner, det er da ikke noget jeg er stolt over, men samtidligt er det meget forvirrende at køre på de tyske moterveje, hastigheden skifter rigtigt mange gange, når man tror at man har fundet en god hastighed, bliver man overrumplet af en fed BMV i 180 km/h, eller så er det vejarbejde.

MVH

Kommentar
Fra : pve

Dato : 11-09-09 20:31

Citat
hastigheden skifter rigtigt mange gange
ja og især med alt det vejarbejde de har kørende. Jeg kørte igennem for ca en måned siden på vej til Østrig og især i det sydlige tyskland skiftede hastighedsgrænserne mere eller mindre for hver 5 km !!!

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 11-09-09 20:32

Citat
Og har du så ikke lært noget?

Ja, så har jeg også lært, at hvis pve har ret, så er det squ meget billigare at køre hurtigt i de ift. dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-09-09 20:34

Ifølge denne tråd, som godt nok er et år gammel, ser det ikke ud som om du behøver frygte at få en bøde

http://www.dailyrush.dk/boards/1460/topics/64915/

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 11-09-09 20:39

Det er rigtigt pve, nu var det så også min første tur gennem Tyskland og jeg synes enlig det var lidt vanskeligt at genemskue vilken hastighed som var gældende, i hverte fald i starten af turen

MVH

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 11-09-09 20:52

Ja, nordsted1, jeg har også læst noget lignede, men hvis jeg har klokket i det, vil jeg gerne punge ud, videre mener jeg at man kan få problemer med myndighederne, næste gang man skal besøge landet, hvis man ikke har betalt??

MVH

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-09-09 21:28

Citat
videre mener jeg at man kan få problemer med myndighederne, næste gang man skal besøge landet, hvis man ikke har betalt??

Det kræver ligesom at du får en regning først

Jeg har lige kørt på en del landeveje i Tyskland, der var jeg forbavset over så hurtigt de satte farten efter foreskrifterne, ikke noget med lige at lade bilen trille farten af, næ nej op på bremsen og ned i fart øjeblikkeligt...og omvendt.. også selv om vi danskere var de eneste på vejen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-09-09 21:29

Jeg har også kørt i Tyskland og det er rigtigt, de forbandede hastigheder skifter hurtigt.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-09-09 14:20

Citat
I brevet står det at jeg gar kørt 24 km/h for hurtigt, hvor jeg max må køre 100,

Som du forklarer det,.. er det ’bare’ en almen oplysning,…
hvis det var meningen de ville have penge for ’overtrædelsen’,..
havde de vel sat et beløb på,..

har de skrevet hvad du skal foretage dig,.. (hvis du absolut skal foretage dig noget)

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 12-09-09 20:29

EA_HS de har skam både, billede af u.t., reg. nr. på bilen.

Hvad jeg kan forstå udefra brevet (er ikke ret god til tysk) så vil de ha en accept på overtrædelsen, hvor jeg skal underskrive at jeg har begået en overtrædelse af loven.
Den skal så retuneres til de tyske myndigheder...

Jeg kan ikke forestille mig, at det kun er til almen oplysnig, det virker ikke logiskt!!

MVH

Godkendelse af svar
Fra : ram10

Dato : 12-09-09 20:34

Tak for svaret pve.

"wrooom"

MVH