/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
pris Windows 7
Fra : nielsjs
Vist : 684 gange
200 point
Dato : 08-09-09 21:25

Alle taler om den men ...
Hvad kommer den egentlig til at koste den der WIndows 7 ??

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 08-09-09 21:30

Opgraderer du en tidligere version af Windows til Windows 7 koster Windows 7 Home Premium 119,99 euro eller knapt 900 kroner. Mens en opgradering til den professionelle pakke lander på 285 euro eller omkring 2.150 kroner.

Til sammenligning koster en komplet udgave af Home Premium uden opgradering 199,99 euro eller knapt 1.500 kroner - og den professionelle udgave 309 euro eller hele 2.300 kroner. Ultima-udgaven ender på 319 euro eller næsten 2.400 kroner.

Ifølge Microsoft er det priser, som er 5 til 10 procent lavere, end hvad Windows Vista i sin tid blev lanceret til. Vista er dog efterfølgende faldet i pris.

Fuld version til opgraderingspris inden for EU
På grund af EU Kommissionens monopolsag mod Microsoft, og den efterfølgende beslutning om at levere den særlige version Windows 7E uden Internet Explorer i EU-landene, bliver det ikke muligt at opgradere fra Windows Vista til Windows 7E.

For ikke at snyde EU-borgerne for opgraderingsmuligheden har Microsoft dog besluttet, at de fulde versioner af Windows 7 vil blive solgt til opgraderingspriser frem den 31. december 2009 - med en potentiel mulighed for forlængelse af tilbuddet.

Køb hurtigt med kæmpe-rabat
Men slår du til i en særlig 90 dages pre-order periode kan du forudbestille Windows 7 Home Premium til blot 49,99 dollar og Windows 7 Professional for 99,99 dollar. Det svarer til omkring 270 kroner for hjemmeudgaven og lidt over 530 kroner for den professionelle version.

Forudbestillingen kan ske fra den 26. juni i USA , Canada og Japan - mens England, Frankrig og Tyskland er klar fra den 15. juli. Der er endnu ingen dato for, hvornår tilbuddet rammer Danmark - eller oplysninger om vi kan forvente samme attraktive priser.

Find prisen i pcworld.dk's pristjek: Tip en ven Nyhedsbrev Print

Seneste artikler
Brug trådløs HDMI med fladskærmen
Du slipper ikke: Fremtiden er grøn
Q/A: Styr på Intels nye Lynnfield-processorer
Test: Intel Core i7 på skrump
Et smart kamera til selvportrætter
Mest læste artikler
Her er den nye it-revolution
Sexet 11 tommer Sony-bærbar på 700 gram
Fotokrig: Her er de vilde kameraer
Nu åbner nørdernes himmerige igen
Husk: Du kan vinde processor, bundkort og grafikkort

Seneste Nyheder
Brug trådløs HDMI med fladskærmen
Du er ikke tvunget til at have et massivt kabelkaos dinglende ned bag din flotte fladskærm. Løsningen hedder trådløs HDMI, og Philips har en nyt produkt klar til den opgave - men prisen er høj.
Læs mere...
Et smart kamera til selvportrætter
Nu kan du være 100 procent sikker på at tage et ordentligt selvportræt, mens du holder kameraet ud i strakt arm. Hvordan? Det handler om dobbelte skærme på kameraet. Se narcissistens nye favoritkamera her.
Læs mere... Læs også
Se om du har vundet en bærbar
Nu skal din fladskærm vise 3D-film
Sexet 11 tommer Sony-bærbar på 700 gram
Ny GPS kan gå gratis på nettet
Spændende bastard-kamera i lille indpakning
Fyld nazisterne med bly i Wolfenstein
Husk: Du kan vinde processor, bundkort og grafikkort
Fotokrig: Her er de vilde kameraer
Seneste Test
Prøvekørt: Her er dommen over Windows 7 RC
Siden tirsdag har du kunne downloade Windows 7 RC. Vi fik mulighed for at tyvstarte lidt og har de første indtryk af det - næsten - færdige styresystem klar.
Læs mere... Læs også
Test: Gratis styresystem med overblik og charme
En fuser i Vista
Hastighedsdyst: XP mod Vista
Test: Top 10 programmer i Vista
Seneste Tips
Kør Windows i din browser
Med en ny webtjeneste er det muligt at køre Windows direkte fra browseren - selv om det faktisk er lidt snyd. Prøv løs her.
Læs mere... Læs også
Torsdagstippet: Luk Vista uden at bruge mus
Kør Windows 7 gratis og virtuelt
Klæd din XP-maskine ud som Windows 7
Start programmer i Vista uden at bruge musen
Seneste Downloads
BatteryCare

Med BatteryCare får du et billede af, hvor slidt dit batteri er på din bærbare computer. Du kan også se, hvor meget kapacitet der er tilbage, og du har mulighed for at se, hvor varm computerens...
Læs mere... Læs også
AndreaMosaic
SuperF4
VLC 1.0
Double Vision
Mest læste nyheder
1.Sony klar med en rigtig Vaio-minibærbar
I sin Vaio-serie er Sony endelig klar med en rigtig minibærbar. Den har fået navnet Vaio W og udmærker sig ved at have større skærmopløsning end konkurrenterne. Kom tæt på Sonys nye bærbar her.

2.Betal kun for de bedste tv-kanaler
Nu kan du slippe for irriterende tv-pakker med massevis af programmer, du ikke gider se - men som du alligevel skal betale for. Med Boxer kan du nemlig vælge de bedste tv-kanaler ud og sammensætte din egen personlige tv-pakke.

3.Få digitalt tv uden køb af boks eller kort
Over en million husstande vil snart modtage digitalt tv uden at skulle slås med bokse eller tv-kort. YouSee vil nemlig gøre sit digitale tv-signal frit. Se her hvornår det sker.

4.Sexet 11 tommer Sony-bærbar på 700 gram
I sin Vaio-serie fortsætter Sony med at snedkerere små bærbare computere i et eksklusivt design. Mød frækkerten Vaio X, som vejer 700 gram, er 14 millimeter tyk, men alligevel har plads til en 11 tommer skærm.

Danske forskere vil trylle computeren usynlig
Et nyåbnet nano-elektronisk center ved Københavns Universitet skal forske i computerchips, der er op mod en million...
Læs mere
Ny browser er hentet over 10 millioner gange
Norske Opera 10 er hentet over 10 millioner gange på den første uge. Analytiker mener, at det er mere interessant at...
Læs mere
Dansk fiber-udrulning halser efter Norge og Sverige
Danmark ligger nummer fem på en liste over de europæiske landes fiber-udrulning. Norge og Sverige er dog langt foran os.
Læs mere
Gmail-nedbrud kan afskrække store virksomheder
Det seneste omfattende nedbrud af Googles Gmail kan vise sig at afskrække it-chefer fra at lade medarbejderne benytte...
Læs mere
Mest læste anmeldelser
1.HTC Hero tæt på toppen
Googles Android-telefoner er mere end blot en sjov gimmick fra søgegiganten. Og med HTC Hero er både indhold og indpakning tunet til at levere et brag af en smartphone. Se testen her.
Læs mere
PC World: 2.MSI X340: Tynd, let og billig bærbar
Synes du, netbooks er for små, men almindelige bærbare computere er for store? Så er MSI X340 måske noget for dig. Den koster lige under 5.000 kroner, vejer blot 1,3 kilo og er (næsten) tynd nok til, at du kan skære brød med den. Vi har testet maskinen.
Læs mere
PC World: 3.Test: Tastatur fra Microsoft imponerer
Microsoft har snedkereret et lækkert tastatur med stille taster og et ergonomisk design. Men er det nok til at udfordre konkurrenten Logitech? Vi har testet løs - læs dommen her.
Læs mere
PC World: 4.Test: Åleslanke Asus Eee 1008HA bærbar
Den er slank, let og kan fås til en fornuftig pris. Mød Asus Eee 1008HA, den model Asus selv kalder Seashell efter strandskaller. Vi har testet løs.
Læs mere
PC World: 5.Perfekt kamera til HD og fotos
Canon har sammensat det måske mest helstøbte videokamera, der både skyder HD og fotos i en ordentlig kvalitet. Se her hvorfor vi er begejstrede for Canons dobbeltløbede skarpskyder.
Læs mere
PC World:

herfrahttp://www.pcworld.dk/art/10934

Godkendelse af svar
Fra : nielsjs

Dato : 09-09-09 17:01

Tak for svaret Nordsted1.
Det kan vist ikke gøres tydeligere