/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
brevfletning i word2003
Fra : fredag
Vist : 671 gange
500 point
Dato : 27-08-09 10:24

Hej, jeg sidder og er ved at flette nogle breve sammen med en exceldatabase og støder ind i følgende. Når den skal sætte tal ind fra mit regneark i word får jeg en masse decimaler, jeg skal kun bruge 2........i excelarket er de sat til 2 men så snart jeg fletter bliver der mange flere..
Er der nogen der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-08-09 11:26

Har du prøvet at geninstallere words, og hentet sidste nye opdatering,. ?
jeg har rettet flere ’fejl’ på denne måde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-08-09 11:37

Det er mange år siden jeg har brevflettet, og aldrig med exel involveret

Kan det være der problemet er?? altså at exel er involveret??

Da jeg brevflettede var det udelukkende word dukomenter jeg flettede sammen

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 27-08-09 11:43

Nej det er ikke problemet for alt tekst fra excelfilen går fint igennem og tallene er også rigtige, men bare med alt for mange decimaler........

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-08-09 11:44

Der kommer sikkert en hjælper forbi..

pøj pøj

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-08-09 12:02

Jeg tror du på en eller anden måde skal låse sine tal i Excell, inden du brevfletter. Det er nemmere at definere kolonne/række i Excell end det er i Word.

Når du så brevfletter kan du evt. sætte fast bredde i brevet i Word. Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : susanne72

Dato : 27-08-09 12:18

Excel har ikke slettet decimalerne blot "gemt" dem i det layout der vises.

Kopier alle tal/data og kopier dem ind på samme plads ved brug af "indsæt speciel" - kun værdier.

Er temmelig sikker på at det løser dit problem.

Hvis der er formler i dit Excelark du ikke kan undvære fremadrettet, skal du naturligvis lige gemme det INDEN du overskriver formlerne med værdierne, og så i øvrigt smide den ændrede version ud når du har flettet færdigt.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 27-08-09 12:54

Hej igen, jeg kan se at der hvor jeg får de mange decimaler, er hvor tallet kommer fra en udregningsformel fra excel, for har jeg bare skrevet et simpelt tal, er der ikke noget galt. Måske kan det hjælpe lidt..............

Kommentar
Fra : susanne72

Dato : 27-08-09 21:55

Præcis! Kopier cellerne og indsæt værdierne - det løser dit problem............

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 28-08-09 09:01

Hej susanne72, jeg forstår godt hvad du siger, men det er over 1000 dataer jeg så skal gøre det ved, og så kan jeg ligesom bare gøre det på en "gammeldags" måde. Det kan da ikke passe at det ikke kan lade sig gøre...........på denne måde.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 28-08-09 13:03

Jeg har endvidere fundet ud af at nå jeg har flettet så laver den 17 tal, det kan være 5213,7600000000002 eller 7,8419999999999996. Og det er ikke kun når jeg hente tallene fra en udregnet formel, men også nå jeg bare har skrevet 7,842 som er lavet om til 7,8419999999999996

Annuller spørgsmålet
Fra : fredag

Dato : 01-09-09 08:48

Jeg har selv fundet ud af det nu,
1.   Klik i word på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Generelt.
2.   Klik på Bekræft konvertering ved åbning.
Når du har fundet det Excel-regneark, som du vil oprette forbindelse til, på det trin i brevfletningsprocessen, hvor du opretter forbindelse til datafilen, åbnes dialogboksen Bekræft datakilde. Klik på MS Excel-regneark via DDE (*.xls), og klik derefter på OK. Vælg det celleområde eller regneark, der indeholder de oplysninger, du vil flette, under Navngivet område eller celleområde i dialogboksen Microsoft Excel, og klik derefter på OK. Tallene fra Excel-regnearket har nu nøjagtigt samme udseende i de flettede dokumenter som i regnearkscellerne.