/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
er det rigtigt
Fra : bauchmann
Vist : 1191 gange
500 point
Dato : 21-08-09 10:56

Hej.
Desværre ligger min bank i Kgs. Lyngby og jeg bor selv i Hillerød. Derfor vil jeg gerne oprette en konto i en bank i Hillerød hvor jeg kun skulle kunne indsætte penge og så overføre dem til min hovedbank. Det er endnu ikke lykkedes mig at finde en bank der vil indgå i et sådant kundeforhold. Kan det være rigtigt? Hvis ja hvordan skal jeg forholde mig? Bankskifte kan ikke komme på tale, da jeg har forhandlet nogle gode renter hjem.
Torben

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-09 11:03

bauchmann

Har du ikke talt med din bank i Kgs. Lyngby .... det kunne jo være, de kunne hjælpe dig til en løsning.

Den bank du har i Kgs. Lyngby har den ikke en afdeling i Hillerød ?

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-08-09 11:10

Selvfølgelig har jeg talt med min bank om det. De har ikke afd. i Hillerød for så var det ikke et problem. Der fik jeg at vide at jeg kunne tage til Lyngby, men da jeg sidder i kørestol vil det koste min 150,00 kr i transport.
Torben

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 21-08-09 11:12

Du finder en bank i Hillerød. Opretter en konto,du behøver ikke fortælle hvad du vil bruge den til.Så får du netbank i banken i Hillerød,senere kan du overføre pengene til Banken i KGS.Lyngby.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-09 11:17

Nu skriver du jo ikke hvordan du får udbetalt de penge, som du vil overføre til din bank i Kgs. Lyngby, men kunne pengene ikke sættes ind på den konto ?

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 21-08-09 12:10

Det kan sagtens passe. Selvom bankerne hører under samme, er det forskellige filialer med hver deres bestyrer, hvilket vil sige, at de sagtens kan finde på, at sige nej til en kunde.

Det har jeg også prøvet og dengang var årsagen (for den bad jeg om), at jeg på daværende tidspunkt var på sygedagpenge. Latterligt, men sandt!
Især fordi, der næsten ikke er nogen mennesker i Danmark, der ikke har en fast indtægt - på den ene eller den anden måde....

Problemet er jo ikke så stort i disse dage, hvor der findes internet og man dermed har muligheden for at bruge netbank, hvor man kan skalte og valte imellem de konti, man nu har.

Jeg er rigtig glad for netbank, og kommer faktisk aldrig i banken, så de kender mig ikke længere, som de gjorde i gamle dage, da man stod i en lang kø hver anden torsdag med sin bankbog i hånden.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 21-08-09 12:17

Citat
Det er endnu ikke lykkedes mig at finde en bank der vil indgå i et sådant kundeforhold

Det er der desværre ingen banker der vil,… af en eller anden årsag,

jeg har selv gerne villet ha’ to bankkonti,.. af sikkerhedsmæssige årsager,
sådan at jeg kunne ha’ to konti kørende på samme tid,..

en alm. / normal konto,.. hvor de fleste penge stod på,
+ en ’kørende brugskonto’, hvor der stod et mindre beløb på, (til køb på ”usikre steder”)

det kan bankerne desværre ikke se det ”smarte” i,
de forlanger at den konto du får penge indbetalt på,..
skal være den samme som bruges til udbetaling (betaling af div. udgifter)

altså ikke to konti på samme tid,…
man kunne så spekulere på at leje en bankboks,…
men det ville være temmelig besværligt, tidskrævende, og gammeldags,

banken påstår dog at pengene er ”sikret”,…. (i hvert fald indtil banken går konkurs)

det er ca. lige så skørt som når forsikringsselskaber ikke er interesseret i at give rabat,
hvis du installerer div. (ekstra) tyverisikring, og sikkerhedsudstyr på biler mm.

så alternativet må være at skifte bank,… tættest mulig,.. og lettest tilgængelig, på din bopæl,
alt for mange mennesker er for autoritetstro over for deres bank
(du står absolut ikke i gæld til banken,.. tværtimod)

banken lever af dig,.. og en ny bank vil tage imod dig med ’kyshånd’
en ny bank vil med største fornøjelse,.. ordne alt 'papirarbejde' i forbindelse med flytningen,
(gratis,.. naturligvis)

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-08-09 13:02

den bank der skal have arbejdet med din betalingsservice osv. vil selvfølgelig også have fordelen af de penge du sætter ind på din konto. det er der vel ikke noget at sige til. vil du selv arbejde gratis?

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-08-09 13:09

Hej trimare46
Der er ikke tale om at der skal udføres arbejde f.eks. betalingsservice. Det skal udelukkende være en konto med tilhørende netbank. Jeg får kontanter for div. udlæg for en forening. samt udført arbejde for denne. Når indestående kommer op over 500,00 kr. vil jeg overføre de resterende til hovedbank.
Torben

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-08-09 13:11

Det tilkommer ikke os at vide hvor kontanterne kommer fra, men som ans er inde på kan pågældende giver kan da let overføre til Lyngby enten via netbank eller ved henvendelse i sin egen bank.

Den med at filialerne slås kender jeg fra Danske Bank.
Jeg bor i Farum men har alle konti i Birkerød, Farum "huggede" min lønkonto da jeg en dag hævede rejsevaluta på min, et halvt år efter "stjal" Birkerød den igen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-08-09 13:25

Alt det bøvl er kommet efter det er lovgivet at alle penge skal udbetales til en nemkonto. Men har du to indtægter så kan jeg ikke se problemet med en i hver bank. Du er nok ramlet ind i finanskrisen. Bankerne har fået vores penge,men de holder på dem og vil ikke give nogen ud. Og måske vil de heller ikke have nye kunder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-08-09 13:37

Torben har du prøvet Lokalbanken i Hillerød??

Jeg syntes da nok, de plejer at være til at tale med... men har nu ikke selv haft kontakt til banken efter krisen er begyndt, så jeg ved ikke om deres service er blevet skrappere/ringere

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 21-08-09 13:43

Citat
Jeg får kontanter for div. udlæg for en forening. samt udført arbejde for denne.

så må du bede 'foreningen' om at overføre pengene,.. direkte til din konto, !!

du har vel en netbank,.. ?
ellers er det vel bare at oprette en, i din nuværende bank,..

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-08-09 13:48

Hej
Jeg har selv netbank, men foreningen har ikke, og med den kasserer der er i dag får foreningen det slet ikke (desværre) for så havde jeg ikke haft det lille problem der er blevet stort.
Torben

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-08-09 14:11

Desværre typisk for mange foreninger at det meste af arbejdet bliver gjort af få.

Hvis kassereren er så gammeldags må han da kende et checkhæfte og kunne udstede checks til Dig som Du kan crosse og sende i et brev til banken.

Ellers vip ham af ved næste bestyrelsesmøde og tag jobbet selv

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 21-08-09 14:25

Det er da bare løvn.
Vi har konto i to banker, og flere konto til forskellige formål.
Det blander banken sig ikke i, og hvis de gjorde, - så var det farvel.

Accepteret svar
Fra : vvdriver

Modtaget 500 point
Dato : 21-08-09 14:51

Har tidligere haft indlæg i dette tråd.
Men her er en mere.
Han skriver ikke han skal låne penge af banken i Hillerød.
Jeg har 3 Banker
Nordea
Danske Bank
Handelsbanken.
Netbank i alle tre banker.
Nordea er min hovedbank,der er min nemkonto,budgetkonto,Dankort,Masterkort.
Jeg driver handel på nettet,bruger der DenDanske bank.
Jeg administrer 3 gravkontor,hvor mine søskende sætter penge ind.Handelsbanken.
Så flere banker er ikke nogen problem.
Sålænge jeg ikke skylder nogen af dem penge,er jeg min egen herre.
Den dag jeg er i gæld til en af dem,er jeg i lommen på dem,og så bestemmer banken.
vvdriver

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 21-08-09 15:49

Tak for svaret vvdriver. Jeg prøver mandag igen