/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Arkivalie ON
Fra : Rytterknaegten
Vist : 691 gange
199 point
Dato : 16-08-09 21:39

Hej derude.
Et "lille" problem: min "papdatter" har jeg fået vækket interesse for slægtforskning, det er nu IKKE problemet, men hun har fundet en slægtning i kirkebog fra 1913, Lønstrup Klitmark, Mårup Sogn, Vennebjerg Herred (Hjørring Amt).
Der står at pigen er Tvilling, når tvillingen ikke står der mener jeg, det er det modsatte køn hun skal søge efter? hvis dødfødt pige, skulle det så ikke stå under?
Nu kommer det "sjove": Har prøvet at finde siden papdatter var inde på, forgæves: Hjørring Amt, Vennebjerg Herred, Mårup Sogn, stopper ved 1910??
Hvor i alverden har hun fundet siden??
Er der lidt hjælp at hente fra én af jer derude.
Mvh
John Rytterknægt.

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 16-08-09 22:08

Har du navnet på personen der er fundet?

Jeg mener kun dødfødte står under døde, ellers har du ret i at tvillingen jo ville stå enten under eller over den fundne person.

Og, ja Mårup går kun til 1910, men det kan være at Lønstrup Klitmark også hører under en anden kirke, der så igen står under et andet sogn. Jeg har været ude for lignende i min jagt på anerne.

Hilsen Frits

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 16-08-09 22:24

Hej Larsen, og andre.
der står i udskriftet fra AO:Fødested: Lønstrup Klitmark, Vennebjerg Herred,Mårup Sogn.
Kirstine Marie Christensen f- 15 Juni 1913, hjemmedøbt, fremstillet i kirken 26 dec 1913.
det mærkelige er jo at jeg har en kopi fra AO, men ikke kan finde den på AO, for at søge tvillingen.
Mvh
John

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 16-08-09 23:02

Fundet!!

Som jeg skrev kan det være under et andet sogn. Hun er fundet på følgende opslag:

Hjørring Amt, Vennebjerg Herred, Jelstrup Sogn, 1911-1932, opslag 62

/Frits

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 16-08-09 23:09

Tvilingen er også fundet.

Samme sogn, blot opslag 11, første barn på siden.

/Frits

Accepteret svar
Fra : f.larsen

Modtaget 199 point
Dato : 16-08-09 23:10

Glemte at skrive hans navn:

Peter Laurits Elias Christensen

/Frits

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 16-08-09 23:20

Tusinde Tak for hjælpen larsen, det var fint og flot, Takker på papdatter og egne vegne.
Hav en god nat.
Mvh John Rytterknægt.

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 16-08-09 23:24

Selv tak.

Jeg synes det er sjovt at søge rundt, især de lidt specielle tilfælde, og så også kunne hjælpe.
Ha' selv en god nat.

/Frits