/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
det er da ikke det helt store det bliver~
Fra : solgaard
Vist : 381 gange
2 point
Dato : 15-04-03 14:55

jah. som i overskriften..

nu har i endelig fået det...! har i så slet ikke noget at snakke om..?

skulle lige bruge et par point så har jeg nemlig et lige antal..

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 12 point
Dato : 15-04-03 14:59

ååårrrhhh la`da vær´- det er jo kun lige startet .... desuden var det beregnet til : spontan opstået snak i indlæg hvor spontane indlæg ( og til tider uvedkommende ) indlæg ikke hørte hjemme.

Det var jo ikke meningen man bare skulle lire noget af blot for at lire det af, men et sted man kunne få afløb for plidderpladder, når det opstår .

Så jooooow du, det skal nok komme ....

God Påske solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-04-03 15:00

jw tak i lige måde.!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-04-03 15:00

PS du skriver : nu har >>I<< fået ........har >>I<< så slet ikke noget at snakke om !!!
det lyder sådan lidt som om at du aldrig ville finde det hyggeren at småpludre lidt i "Smalltalk" - er ellers sikker på det kunne være hyggeligt.

- det er vel alles "Smalltalk" - det håber jeg da alle synes !!!!

Karina

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-04-03 15:06

nåh jo selvfølgelig kunne jeg da det..!

ved ikke lige hvorfor det blev lagt ud på den måde.. selvfølgelig er det ikke tilegnet en bestemt gruppe brugere og det føler jeg heller ikke..

prøver bare på at lade være med at bruge så meget tid herinde som jeg gjorde i sidste måned..! der lavede jeg næsten ikke andet..! og det går ikke når solen er begyndt at skinne

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-04-03 15:09

Ja, det kender jeg godt .... Kandu kan tage meget af ens tid, jeg har osse skåret "lidt" ned på det ...... ellers så gror min have op i himlen, så nu foråret er kommet, er det ikke så meget Kandu der er tid til - vi gemmer det til de kolde vinteraftener.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-04-03 15:19

ja så kan vi sidde og hygge os med det der i stedet..!

og egentlig har jeg slet ikke tid til at sidde her nu da jeg er i gang med at skrive min større skriftlige opgave i historie og den skulle jo helst blive god..! havde tænkt på at skrive et indlæg om det men folk plejer at slå ned på lektier så det har jeg undladet..!

så jeg må vente lidt med at nyde det gode forårsvejr

men god solskin til i andre

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-04-03 15:27

Ja, men al mulig held, lykke og "fornøjelse" med din opgave solgaard.

Og jeg skal nok nyde vejret for både dig og alle de andre der af en eller anden grund ikke kan komme ud i det selv.

God påske til alle der kommer forbi

Karina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-03 15:49

Jeg må hellere lige koble mig på, måske ku' man luske sig til 2 point i Jeres smalltalk.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-04-03 16:13

Hvad handler din historieopgave om, solgaard?
Det lyder da interessant.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-04-03 16:41

-->Rellom<--

den handler om de danske jøder i september 1943:

"Giv på baggrund af en redegørelse for gennemførelsen af den tyske jødeaktion i Danmark i september 1943 en drøftelse af årsagerne til denne aktions sene udførelse i forhold til andre tysk besatte områder samt endvidere en vurdering af denne aktions betydning for modstandsbevægelsens udvikling i Danmark"

Sådan lyder min opgavetitel og den skal fylde max 15 sider og helst ikke under 12 så jeg har lidt at gå i gang med..! og jeg er ved at være godt træt af det især når alle andre har fri og det er godt vejr jeg var nemlig syg da de andre skrev den for to måneder siden. så skal desværre sidde med den i min ferie.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-03 17:18

Er min comp. træt eller var kandu nede i går aftes.
Emesen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 15-04-03 17:23

Hej solgaard... trøst dig,. jeg har 2 opgaver (mellem 10-20 sider hver især), en i psykologi og en i pædagogik... pæd.opgaven er færdig, slås bare med psyk...
MEN har været ude med hesten i det skønne vejr, herligt!
Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 15-04-03 17:25

iøvrigt.. 63 kommentarer på 3 dage, det er sgu da meget godt.. ( i smalltalk!!)

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-04-03 17:28

christina<----

jeg ærger mig også helt vildt over at jeg ikke valgte at skrive i psykologi...! så kunne du jo have hjulpet mig er du ikke lærestuderende i psykologi..? (mener jeg at have læst)

Solgaard

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 15-04-03 17:35

jo jeg er lærerstuderende..psykologi er et "tillægsfag" (hvis man kan formulere det sådan...) altså, ikke et af mine liniefag, de fag, jeg senere skal ud at undervise i. (Dansk, natur & teknik, billedkunst og dansk som 2. sprog)! Pæd og psyk har vi i 2 år og skal selvfølgelig eksamineres i det...
Opgaverne, der danner basis for den mundtlige del, afleveres 1 maj, og den mundtlige del er i juni.
Opgaverne handler begge om De Mange Intelligenser..pæd opgaven om, hvordan man strukturerer en sådan undervisning og psyk opgaven om, hvordan man evaluerer effekten af en sådan undervisning...
Christina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-04-03 17:37

Nej emesen - din computer fejler ingenting - Kandu var nede i går og har også været det i dag .......

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-04-03 18:13

Hej solgaard

Jeg har en universitetsuddannelse i historie og har bl. a. beskæftiget mig med jødernes situation i Danmark, så hvis der er noget, du er i tvivl om, må du da godt spørge her.

Men du får mig altså ikke til at lave en opgavedisposition - eller noget i den stil.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-04-03 18:26

tusind tak jeg har nemlig et spørgsmål som jeg er i tvivl om og min lærer er på ferie så jeg kan ikke få fat på ham..

Jeg skal skrive om årsagen til hvorfor de først forsøgte at løse "jødeproblemet" i DK i 1943 i forhold til de andre lande hvor de begyndte med udryddelsen ved krigens udbrud i 1939...?

det var da pga den samarbejdspolitik som de havde ingået DK og tyskland imellem som tyskland eller den rigsbefuldmægtige Werner Best brød. er det ikke rigtig forstået..?

Håber du vil svare på dette så bliver jeg rigtig glad da jeg nødig vil skrive noget forkert..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-04-03 18:34

håber ikke at det er for meget forlangt..!

så skal du bare skrive hvis det er..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-04-03 18:38

I humanistiske fag som historie findes der sjældent kun èt rigtigt facit - i modsætning til hvad der er tilfældet i fx matematikken.
Men i denne sag har jeg nu svært ved at se, hvordan man kan konkludere anderledes, end du har gjort.
Så jeg er ganske enig.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-04-03 18:40

PS! Nej, det var ikke for meget forlangt.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-04-03 18:46

--->rellom<---

se her: http://www.kandu.dk/dk/spg/13920

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-03 19:12

Sådan - og nu kan jeg så stadig prøve om jeg kan gafle de 2 point her.
Emesen.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-04-03 19:40

ved dit første indlæg kunne du faktisk være heldig at opnå hele 12 point da svaret ligger inden for en time..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-03 19:59

Ja ja - men der er ingen grund til at satse for højt.
Emesen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-04-03 20:04

Ja ja - og jeg der osse har sat næsen op efter de 2 point....... men man kan jo ikke få alt hvad man peger på

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-03 20:14

Vi kan jo se hvem der kan sætte næsen mest i sky og nå pointene - alle 12
Emesen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-04-03 21:16

12 ..... iflg. Christian Hansens den grønne regnebog er tallet i øverste højre hjørne da mig bekendt et 2-tal eller hur ?? ;-D

så hvor får du det fra med de 12
( medmindre solgaard hæver pointtallet, men det er jo ikke sket *G )

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-03 21:21

2 point + 10 point (leveret af kandu, hvis svar/accepteret kommentar inden for een time) = (ligmed) 12 point - nemlig. eller hvis det alligevel er forkert.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-03 21:28

Det er vist nok det man kalder happy our
Emesen.
PS. du skal bruge kolon,tankestreg,stort D hvis du endelig vil grine højt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-03 21:34

Jeg fandt lige min mail i slettet post:
Der er kommet et nyt spørgsmål fra "solgaard":
"det er da ikke det helt store det bliver benyttet" i kategorien "Smalltalk"

Spørgsmålet er sat til 2 point,
og kan du svare på det inden for én time,
giver kandu.dk dig 10 ekstra point!!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-04-03 21:42

ja, det er jeg med på - men muligheden for at svare indenfor en time må vel siges at være overskredet, så nu er det vel kun 2 point man kan sætte sig op efter.....

[citat]
Vi kan jo se hvem der kan sætte næsen mest i sky og nå pointene - alle 12
Emesen.
[/code]

P.S tak for "smiley-kurset", emesen

men nok om det......

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-04-03 22:46

Hej igen Solgaard

Nu koster det jo 50 ledige point at åbne dette spørgsmål: http://www.kandu.dk/dk/spg/13920
Så jeg kopierer det lige over her.
Dermed får andre mulighed for at give deres besyv med.

Spørgsmål : "rellom ang. http://www.kandu.dk/dk/spg/13901"

hej rellom tusind tak for hjælpen i http://www.kandu.dk/dk/spg/13901

det var jo ikke meningen at smalltalk skulle bruges til spørgsmål så jeg synes lige at jeg ville belønne din hjælp her..!

tak for din hjælp..! den er meget værdsat.!

Mvh

Solgaard

1 Accepteret svar

Fra : Rellom Dato : 15-04-03 18:58

Selv tak, Solgaard.
Men det var altså ikke meningen, at jeg skulle have point for det.
Så lad os sige, at nu skylder jeg dig en større håndfuld gratis svar i kategorien "Smalltalk".
Jeg skal derfor ikke have point for den slags fremover.

1 Kommentar

Fra : solgaard Dato : 15-04-03 19:02

det kan vi godt sige

Men jeg ville alligevel gerne vise min værdsættelse på dit svar og dette er jo næsten den eneste måde

tusind tak for hjælpen rellom

tolker dit svar som ved mindre problemer må jeg gerne spørge - dermed ikke sagt at du skal sidde og kigge efter i smalltalk hele tiden

Mvh

Solgaard som takker mange gange.!

1 Kommentar

Fra : Rellom Dato : 15-04-03 19:16

Dejligt at høre, at du har haft så stor glæde af mit svar, Solgard.
Du må spørge om alt det, du vil, så længe det bare ender med at blive DIN opgave - og ikke min.
Vær blot opmærksom på, at jeg langtfra sidder ved computeren hele tiden, så du kan godt komme til at vente
et par timer med svaret.
Men svar skal du nok få.

1 Kommentar

Fra : solgaard Dato : 15-04-03 19:38

det er helt i orden rellom TAK..!

1 Kommentar

Fra : Rellom Dato : 15-04-03 19:39

Har du iøvrigt alle de bøger, du skal bruge?
Ellers skal du huske at komme på biblioteket i morgen.
For påskelørdag har alle folkebiblioteker mig bekendt lukket.

1 Kommentar

Fra : solgaard Dato : 15-04-03 19:45

ja jeg har en del:

danmark besat og befriet
samarbejde og modstand under besættelsen
redningen i danmark
dengang i theresienstadt
besættelsestiden historie
danmark under besættelsen bind III
danmark og de jødiske flygtninge
flugten til sverige

det skulle vidst dække emnet

1 Kommentar

Fra : solgaard Dato : 15-04-03 19:46

glemte lige en

besættelsestid og frihedskamp 1940-45

1 Kommentar

Fra : Rellom Dato : 15-04-03 20:11

Hvor megen tid har du? Hvis du ikke er alt for presset, vil jeg anbefale flg. bog:
"Danmark i Hitlers hånd, udgivet af Siegfried Matlok".
Her får du den tyske rigsbefuldmægtige Werner von Bests egen beretning om spørgsmålet.
Du kan jo altid låne bogen - og så droppe den, hvis det viser sig, at du ikke har tid.
Det er noget af en moppedreng, men så kan du evt. vælge det ud, der har særlig relevans for
din problemstilling - og springe resten over.
Vær blot opmærksom på, at der selvfølgelig er tale om en meget subjektiv fremstilling.

1 Kommentar

Fra : Rellom Dato : 15-04-03 20:13

rigsbefuldmægtige = rigsbefuldmægtigede

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-04-03 23:22

rellom- ja ja det er helt i orden..!

Fnollerpigen- ja men bare der er basvaret inden for en time er det godt nok der behøves ikke at accepteres inden for en time - dvs. hvis den kommentar som bliver accepteret er skrevet inden for en time efter at spørgsmålet er lagt ud gives de 10 point ekstra jeg har til fået accepteret svar efter en uge og fået de 10 ekstra pga. kommentaren lå inden for grænsen på en time

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-04-03 23:24

aha - se det var jeg ikke engang klar over, smart
Ja, man lærer hele tiden ......

Hilsen Karina

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-04-03 23:32

nå kan i sove godt...! der er desværre en som skal tidligt op i ferien

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-04-03 23:34

Ja solgaard - i lige måde - Godnat med dig

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 18-04-03 21:47

så kunne man endelig få afleveret sin opgave..! Lækkert...! så nu skal der bare holdes ferie/påske..!

nogen der laver noget spændene i her i påskedagene..?

Solgaard

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-03 21:50

Ja - jeg skiller et badeværelse ad til atomer. Lyder det spændende?
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-03 22:05

Nå nu er det blevet mørkt herovre.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-04-03 12:31

Jeg har tilbragt de første to påskedage med at skrive konfirmationssange, og det skal jeg også bruge resten af påsken på. Så der bliver kun tid til en enkelt påskefrokost på søndag.

Men tillykke med, at du har fået afleveret din opgave, Solgaard. Fra min egen studietid ved jeg, hvor rart dèt er.

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 05-05-03 23:58

Tak for svaret Fnollerpige.