/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Messenger med vista
Fra : tinagro
Vist : 627 gange
100 point
Dato : 14-08-09 22:20

Hej
Vi har lidt problemer med vores bærbar ASUS A7S. Den er købt for næsten 2½ år siden men vista og live messenger har fungeret fint indtil en gang i foråret. Alt hvad der har med MSN at gøre duer ikke, heller ikke hotmail. Har fjernet windows komponeter og installeret ny version af messenger, men det lykkedes ikke, siger den findes i forvejen.

Ydermere trænger den til en rensning, altså en geninstallering af vista. Er kommet til der hvor der står "reperer windows" enter og så kommer der er en del muligheder, tror det er recovery jeg skal ha fat i, men har ingen cd/dvd'er til den. Er det en fejl? Skal jeg bruge det og hvad skal jeg vælge?

Er det lidt drastisk at formatere HD for at få Live Messenger tilbage, måske er der en nemmere løsning?

Er det bedre at hente Windows 7, har læst i dette forum, at den er gratis indtil 2010 og kan jeg gå tilbage til vista?

Mange spørgsmål

Mvh tina

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-08-09 00:17

Hej Tina
Citat
tror det er recovery jeg skal ha fat i,
Den bør ligge på et drev på pc-en. Kan køres derfra, eller kopieres over på en CD-skive (Hvad I forhåbentligt gjorde, da I startede Jeres pc en af de første gange.)
Citat
Er det lidt drastisk at formatere HD for at få Live Messenger tilbage
JA!

Resten vil nogle andre og klogere Kandu-svarere end mig, svare på . Men held med det .

Mvh

Kommentar
Fra : Schnitzel

Dato : 15-08-09 07:41

Altså du kan jo prøve med en anden klient? Prøv at google det.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 15-08-09 09:21

prøve at update din windows live messenger. Du kan prøve med den link igen

http://download.live.com/messenger

Windows vista er bedre end windows 7. Jeg har ikke selv prøvet 7 men folk som arbejder med pcer siger at vista er bedre....

mvh

Kommentar
Fra : Schnitzel

Dato : 15-08-09 09:24

pk2dk99, det er jo bare indtil der er kommet drivere til hardware osv. - for indtil da er der jo meget der er ubrugeligt på i Win7

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 15-08-09 10:10

Dit messengerproblem har intet med hverken Vista eller et kommende win 7 at gøre

Vista er rigtig godt, de skal "bare" en stor maskine til..

sjovt nok får Vista skyld for alt dårligdom, og de der brokker sig mest over Vista kender det ikke...

og så er der så store forventninger til Win 7 at de næsten ikke kan indfries..

Der var også en MASSE brok da XP kom frem, nu er man næsten afhængig af XP

der er nogle der er imod nyt, men når de så tager sig sammen til at lære det, bliver det

det fedeste de har haft. sådan er det åbenbart...

Nå, men tilbage....Download win messenger forfra, og fjern ikke windows messenger som ligger i Vista, da det er en del af Vista... måske er det der det går galt

hent den som linket overfor beskriver, installer.....og og hotmail har intet med sta at gøre, der skal du blot ind på hotmail.com

Håber du kommer i gang..og så fik jeg også luft

Kommentar
Fra : tinagro

Dato : 15-08-09 10:25

Hej Tordenkalven

Har prøvet at hente Messenger mange gange via linket ovenover, men den kommer frem og siger, at programmet er på pc i forvejen, men vi kan ikke finde det overhovedet?

Tina

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 15-08-09 10:30

Hej Tina

Er det ikke inde i alle programmer, eller hvis du har downloaded det, før så ligger det i den mappe du tidligere har gemt det i....måske mine downloads....eller hentede filer eller.....

der kan du nok finde det, og ligger det og er hentet før kan du blot installere Messenger derfra.

Du kan sagtens slette et program der er installeret men så ligger det stadig på din PC og kan geninstallere derfra

Henrik

Kommentar
Fra : Schnitzel

Dato : 15-08-09 10:30

Tina, har di prøvet at gå i Kontrolpanel også "Tilføj eller fjern programmer" ? (Det hedder nok ikke det samme på Vista) Find Messenger og uninstall det

Kommentar
Fra : tinagro

Dato : 15-08-09 10:37

Jeg kan ikke finde det under "tilføj eller fjern programmer" medmindre det hedder noget andet i vistas?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 15-08-09 10:43

Det er sikekrt ikke installeret

men du kan hente det i den mappe jeg nævnte før og installere det...

Når du henter det, og den så siger du har det i forvejen er det fordi du

har den i den mappe du tidligere har downloaded det

såskal du installere den derfra igen..

Du skal lede i dine mapper under C drevet, eller gå via stifinde, hvis du kender det...

måske kan søgelinien hjælpe dig...den der nederst der hvor du lukker op for programmerne

søg på messenger, og se hva der kommer....nok mappen du skal installere fra

good luck

Kommentar
Fra : tinagro

Dato : 15-08-09 11:01

Har prøvet alt det der, klikket på den fil dddder downloades, wlsetup.exe og windows live starter op og kommer frem med at alle komponeter er installeret på PC og eneste mulighed er at lukke igen?

Tina

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 15-08-09 11:49

Prøv at kigge

kontrolpanelet...programmer og funktioner, slet Messenger hvis den er der..

slet den så OGSÅ i den mappe du tidligere har gemt den i

download så den nye version og installer den...

det må kunne du

Henrik

Kommentar
Fra : tinagro

Dato : 15-08-09 17:29

Tilføj og fjern program kunne slet ikke finde Windows Live messenger og alt det ander der kommer i den pakke. Fandt et gratis program der kunne, så nu er det lykkedes os at få det til at fungere.

Tina