/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
hvordan skal det stå
Fra : sommers58
Vist : 447 gange
70 point
Dato : 14-08-09 19:56

Hejsa
har fået et full hd tv under billedeindstillinger er der noget der hedder
hue som man kan stille fra 0 og nedad altså fek's 4- 3- osv og fra 1+ osv hvad skal den stå på???
så er der colour temp nogen forslag til hvordan den står bedst??????
og sidst men ikke mindst scharpness
der er ingen dansk brugsanvisning med håber at i kan hjælpe

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-08-09 20:18

Du har lovgivningsmæssig krav på at der medfølger manual på enten dansk, norsk eller svensk.

Hvis manualen et tyk gemmer det sig sikkert indeni.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-09 20:32

Hvis IKKE de automatiske indstillinger er gode nok, er det jo DINE øjne der skal bestemme ændringer - det kan vi ikke gøre for dig...

De automatiske indstillinger er de mest optimale for 80%

Nogen kan lide "blege" farver andre "tegneseriefarver"....

Den optimale indstilling (for dig) er noget DINE øjne og ører bestemmer.....

Kommentar
Fra : Schnitzel

Dato : 14-08-09 20:32

LuffeA: jo ikke hvis tv'et er købt i udlandet eller på en udenlandsk hjemmeside

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-08-09 04:59

Er der ikke den mindste smule engelskkundskab hos brugeren ??

Jeg vil også mene at fabriksindstillingerne er gode, det er jo det de står på når man sammenligner skærme i en butik.
Jeg så også flere "knapper" på mit nye som jeg endnu ikke har rodet mig ind i.

En god gammelkendt måde at indstille sit TV efter er at finde en naturudsendelse eller andet realistisk, ikke overkulørt show eller film.
"Sharpness" siger sig selv, det er skarpheden, fjern farverne fra skærmen så det bliver S/H og find den skarphed der passer bedst, derefter farve på igen.
Vi har nu to slags "colour", en der blot som førhen skruer op og ned for farverne, og så den nye colour temp der vel nærmest er farvens temperatur, rødt kan jo fremtræde som kold eller varm, stilles det for højt kan skærmen ligne et glansbillede, også her bør det tilstræbes at indstille når der er noget naturligt på skærmen, f.eks. mennesker.

Men sørg for at der er lidt lys i rummet når det indstilles, hvis kun skærmen er tændt i et mørkt rum er indstillingerne helt forkerte i dagslys.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-08-09 05:34

Citat
Hvorfor kalibrere?
Når du køber et fladskærms-tv, er det som regel helt forkert indstillet, når du pakker det ud af kassen. Af salgshensyn har fabrikanten nemlig justeret billedet til at være ”dynamisk” (læs: imponerende) i stedet for korrekt. Det går kraftigt ud over din filmoplevelse derhjemme. Alle professionelle spillefilm og professionelle tv-produktioner er nemlig lavet ud fra en helt præcis standard, som tv og projektorer skal overholde. Ellers går du glip af en masse detaljer og lækkerier. Og du får ikke fuld valuta for de penge, du investerede i et tv af høj kvalitet.

http://www.cinemagic.dk/shop/digital-video-essentials-391p.html
Citat
Billedkalibrering på øjemål er en meget tilfældig og upræcis fremgangsmåde, som sjældent giver gode resultater. Den økonomiske vej til et flot billede er en god kalibrerings-dvd som Digital Video Essentials. For en meget beskeden investering opnår du at kunne optimere dit tv-billede helt præcist, uden gætterier og kostbart, professionelt værktøj. Du får et naturligt billede med masser af dybde og detaljer både i de lyse og mørke områder. Og du kan endelig se dine favoritfilm og tv-udsendelser, som de var tænkt fra producentens side!

Du kan bruge DVE med passende mellemrum, f.eks. ved ibrugtagning af tv’et eller projektoren og derefter en gang hvert halve år. Så er du sikker på, at dit billede - og dermed dine filmoplevelser - altid er helt oppe på mærkerne. I forhold til resultaterne og den problemfrie proces er DVE som sendt fra himlen til den seriøse billedentusiast. Og den kan bruges igen og igen, uden at det koster ekstra.

http://www.videoessentials.com/
http://www.jkpi.net/products_history.php

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-09 09:18

Ja - et sådant program er man da NØDT til at investere i for overhovedet at se TVavis