/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs med N teknologi
Fra : ferik
Vist : 571 gange
500 point
Dato : 14-08-09 11:07

jeg har læst denne artikel
http://www.itsvar.dk/jcs/news/12/1.aspx?id=9865&src=nyhed

og købt denne Edimax med N teknologi
http://www.prcdata.dk/produkt/edimax-ew-7711uan/98486532/
den giver tilsyneladende et lidt bedre signal, fra et Linksys AP (ældre model) WAP54G

? vil jeg få et bedre signal, hvis jeg skiftede linksys AP, med et AP med N teknologi

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-08-09 11:36

Tja måske.
Men hvis signalet er godt nok bliver det jo ikke bedre.

Begrænsning i hastighed ligger jo nok et andet sted, især hvis det er internet vi snakker om.
Så du ville kun opnå forbedring hvis dit signal var for svagt eller du bliver forstyrret af andre apparater ( dørklokker, mikroovne, bærbare telefoner mv) . Så vil det hjælpe at skifte frekvensområde, men det kræver at alle wifi enheder kan virke med det andet område omkrig 5 GHz.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-08-09 14:38

802.11b, 802.11g og 802.11N
er så vidt jeg ved de forskelligere standarder
den nyeste 802.11N må vel være den bedste/hurtigste
ved en lidt vanskelig placeret computer, har jeg lidt problemer med signalstyrke/hastighed,
min tanke er så at noget ny hardware, måske kunne hjælpe
min internet forbindelse er 20/1 MB
jeg har så købt et stk Edimax 802.11N USB adapter
vil det hjælpe at sætte et AP 802.11N som sender
eller skal det være et 5 GHz.
(i begge ender)

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 500 point
Dato : 14-08-09 17:49

Jamen ferik dog, jeg har tidligere fortalt dig, at 99% af et brugbart netværk, er ordentlig anbragte antenner. Uden det kunne du såmen brænde 1 megawatt af i antennen, og du opnåede ikke mere ved det. -Så gode antenneforhold i begge ender er en betingelse.

At bruge N teknlogi er en ny salgsbølge, som mange surfere hopper på.
Når du skal på nettet, er du begrænset af den forbindelse du har ind og ud af verdensnettet. D.v.s. max 20 Mbit download og max 1 Mbit upload minus de ca. 15% overhead.
På B og G nettet må du kun køre 100 mW, hvor du på N kan køre med 1 W. Men da frekvensen er ca. dobbelt så høj, er rækkevidden også kortere, i forhold til effekten. Det er derfor man må op på 1 Watt.

For at alle i nabonetværket kan få glæde af dine inversteringer i N,så kræver det også, at de får et netkort der kan håndtere det.
Stadigvæk er det sådan at når alle er på netværket, så er det den med dårligst forbindelse, der trækker hastigheden ned for alle jer andre.

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 16-08-09 13:47

Tak for svaret severino.