/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Under 18 år (flyrejse)
Fra : Scrub
Vist : 893 gange
45 point
Dato : 12-08-09 14:59

Hej. Jeg har planer om at rejse i tre dage til Bosnien (alene) i september måned.
Jeg ved bare ikke om jeg må det, da jeg kun er 17år gammel.
Skal jeg have et tilladelse med, og i det tilfælde - hvor kan sådan noget skaffes?

mvh. Scrub ;)

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 12-08-09 15:23

Du kan sagtens rejse selvom du ikke er 18 år gammel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-09 15:32

Men det vil være meget uklogt uden dine forældres eller værges tilladelse.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-08-09 16:32

Citat
Visumregel

¦Visumfri i 90 dage.
¦Passet skal være gyldigt under hele opholdet i landet ¦Børn kan indrejse uden eget pas, hvis de er indskrevet i forældrenes pas
¦Danske provisoriske pas samt EU-nødpas anerkendes.
¦OBS: Apostille stempel er nødvendigt for personer under 18 år som ønsker indrejse i Bosnien-Hercegovina. Hvis mindreårige under 15 år rejser alene i Bosnien-Hercegovina skal de også have et dokument, der giver en myndig person ansvar for børnene under opholdet. Dog er apostille stempet påkrævet i den forbindelse.

Læg lige mærke til

"OBS: Apostille stempel er nødvendigt for personer under 18 år som ønsker indrejse i Bosnien-Hercegovina."

Det må du lige undersøge.

http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerdinRejse/UdenlandskeVisumregler/BosnienHercegovina