/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hund med fly
Fra : bfksorte
Vist : 934 gange
500 point
Dato : 11-08-09 13:58

Jeg skal i december til Madeira med min hund og den skal være i lastrum - den stakkel.
Jeg vil høre, om der er nogle af jer, der har været ude at flyve med jeres hund eller kat, da det er første gang for mig.
Ved I om det vil være o.k. med et tæppe i bunden af buret og ikke halm - den vil jo være mere tryg med sit eget tæppe.
Hvis I har nogle gode råd er jeg lydhør tak!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-08-09 14:09

Sidst jeg rejste til USA var der et ægtepar, der havde en lille rejsevandt hund med i kabinen.
Den havde en special kurv som den opholdt sig i, og det havde den pøvet mange gange før.

Men det er måske kun mindre hunde, og mod ekstra betaling? Prøv at forhøre jer...

Jeg får altid min hund passet af venner når jeg skal på ferie, min lille Debbie skal ikke i lastrum...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-08-09 14:24

Der er forskel på flyselskaberne.
I virkeligheden tror jeg at mange dyr vil være mere trygge i et lastrum end mellem en bunke fremmede mennesker under usædvanlige forhold.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-08-09 14:28

En cairnterrier plus transportæske vejer nok ikke mere end 10 kilo...

Kik her: http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=714/sprog=1/grp=3/menu=17/

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-08-09 14:35

---Men uanset om hunden skal være sammen med dig eller i lastrum, så skal du selv medbringe transportkasse.
Så den kan du anskaffe allerede nu og vænne hunden til at være i den. Du bestemmer vel selv om der skal ligge et tæppe eller halm i bunden af kassen.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 11-08-09 14:44

Citat
I virkeligheden tror jeg at mange dyr vil være mere trygge i et lastrum end mellem en bunke fremmede mennesker under usædvanlige forhold.

Jeg tror hunden vil være mest tryg hos dens menneske, med en specialekurv med halm i bunden og sit tæppe oven på, sådan ville jeg foretrække det.

Kommentar
Fra : bfksorte

Dato : 11-08-09 15:29

Tak for jeres råd. Som ansvarlig hundeejer har jeg selvfølgelig overvejet dette nøje og drøftet det med med min dyrlæge, som kender min hund godt og har sagt god for, at det er o.k. med lastrum. Desværre er vægtgrænsen hos de fleste flyselskaber 8kg og det er inkl. kasse.
Jeg har købt en godkendt kasse, men har læst et sted, at man skal komme halm eller strøelse i bunden, men Sorte vil jo være meget mere tryg med dens eget tæppe og det ville ligne den dårligt, hvis den besørgede undervejs
Der står så meget på nettet, og jeg er i tvivl om, hvad jeg kan stole på, derfor håbede jeg, at en af jer havde været ude at flyve med jeres kæledyr

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 11-08-09 15:37

Altså et eller andet sted siger det mig at du er fuld af løgn, du har igennem årene spurgt om nøjagtig det samme vedr. hunde i flyver.......... med alle de rejser du gennem tide har søgt råd om... England, spanien og hvad ved jeg. Burde du være den klogeste af os alle sammen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-08-09 15:47

Jammen hvad vejer Sorte?
En kasse til så lille en hund kan da ikke veje alverden.

Det spiller jo ingen rolle hvad "de fleste flyselskaber" har af regler. Du skal henvende dig til lige netop DET flyselskab som I skal med. Kik evt på deres hjemmeside.. Måske står der noget der.

Hvis du er så heldig at det flyselskabs grænse er 10 kilo, så har du jo ingen problemer.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 11-08-09 15:52

Brigitta, gå ind og se hendes profil

Kommentar
Fra : bfksorte

Dato : 11-08-09 17:09

Det er dog uhyrligt, at jeg skal beskyldes for løgn. Det er korrekt, at jeg har spurgt før, fordi jeg har brugt et par år på at tilrettelægge denne rejse og finde ud af, hvor der ville være bedst at komme med en hund.
Valget faldt på Madeira og nej jeg har aldrig været ude at flyve med min hund, men dette er en speciel rejse.
Jeg har haft mange problemer med at finde et sted at tage hen, men dette skulle være o.k.
Jeg er ked af, hvis jeg har forstyrret jer ved at være så grundig i min planlægning

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-08-09 17:20

Nogle flyselskaber er strikse med rette da der kan være allergiske passagerer med.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-08-09 17:23

Knh15, det HAR jeg da gjort, altså kikket i profilen... Der står ikke noget om Sortes vægt.. Kun at h*n er en cairn.

Og den race må max veje 7,5kg, tror jeg det er...

Hvis du hentyder til de mange tilløb til at rejse med hund, så forstår jeg det altså ganske godt.

Hvis Silke og jeg havde lyst til at rejse, så ville jeg lege med tanken, undersøge realiteterne og planlægge i adskillige år, eller hvor længe det var nødvendigt, -før alting var på plads og der kom realiteter bag ønsket. HVIS det overhovedet kom til realiteter.

Det er jo ikke alle, der er så rejsevante, at der ikke er ret langt fra tanke til handling.

bfksorte: Jeg håber for dig at det lykkes denne gang.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-08-09 17:26

bfksorte: Godt brølt, løve!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 11-08-09 18:16

Jeg aner ikke om det er en mulighed, men har da set mange film hvor -oftest soldater- transporteres i lastrum-så måske skulle du finde sav og høvl frem og lave en kasse hvor du kan være med din dyne sammen med vovse med sin sutteklud.
Før du investerer i større mængder spånplade vil det nok være en god ide at få godkendt dine tegninger hos det selvskab der skal transportere den dyrebare last.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-08-09 19:44

bfksorte

Du skriver i dette spørgsmål

http://www.kandu.dk/Spg120231.aspx

" bfksorte

Dato : 19-04-08 21:13

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for alle jeres råd og kommentarer. Jeg er ihvertfald blevet klogere.
Men det har været utrolig svært at vælge, men det måtte jeg jo.
Sidste år var min hund i en kennel en måned. Det var et godt sted og den led ikke overlast, men det vil jeg ikke gøre igen."

Så læser jeg det på den måde at det er dig, der ikke kan undvære hunden og ikke omvendt.

Du har nu fundet et sted, Maldiverne, hvor du kan have din hund med. Selve flyvetiden er ca. 4 timer og 45 minutter (direkte flyvning fra Kbh. til Maldiverne) Til flyvetiden skal du medregne indtjekning + den tid det tager, før du igen får din hund, når du er landet på Maldiverne.

Da din hund ikke tidligere har været med på en sådan rejse, kan du ikke vide, hvordan den vil reagere. Den kan nå at lave både stort og småt, før den kommer ud af kassen igen.

Hvis du føler dig mest tryg ved at den ligger på sit eget tæppe, så lad den det, men for en sikkerhedsskyld, så tag ekstra tæpper med.

Du har vel undersøgt om du og din hund kan færdes frit på Maldiverne.

Det vil jo være synd for din hund, hvis den skal leve i en taske, når du tager den med på tur.

Pas ligeledes på herreløse hunde, de findes også på det feriested.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 12-08-09 10:26

Sidst jeg og hunden fløj, købte jeg en extra billet og fik den med i kabinen.