/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton/Avast/Avg ?
Fra : gwh
Vist : 831 gange
100 point
Dato : 06-08-09 12:14

Hej Min Norton udløber om 30 dage. Jeg vil gerne prøve et gratis program, Men hvad er fordele og ulemper ved Avast og Avg ? er der mange reklamer ? Jeg kender slet ikke noget om dem og programmerne skal være på Dansk, ellers forstår jeg ikke at bruge dem.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 06-08-09 12:14

reklamer ? ? ?

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 06-08-09 12:15

prøv avast

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 06-08-09 12:15
Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 110 point
Dato : 06-08-09 12:22

Jeg bruger Avast og Super-antispyware.
Begge programmer er gratis og så er de med dansk sprogpakke.
Gode programmer som til nu har holdt min PC ren for snavs.
Desuden har jeg installeret Spamfighter, - så jeg får sorteret spam fra efterhånden som det dukker op. - Det er også gratis.
Ammitz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-09 12:48

Computer sikkerhed er meget mere omfattende end et antivirus program, Avast er et godt valg som gratis antivirus den kan hentes på dansk, og den er faktisk lige så god som købe programmer.
Prøv at læse mere om gratis computer sikkerhed på Malwarecheck, der er forslag til en sikkerheds pakke til både XP og Vista brugere: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=8c071da5e20064827b911a02cca3ddac

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-09 12:51

Og så lige et tip, når du skal fjerne Norton, så brug Nortons egen afinstallerings værktøj for at få det hele med: http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 06-08-09 13:19

Citat
reklamer ? ? ?
Jeg forstår slet ikke hvad du mener, jeg er jo nød til at skrive navnene på programmerne, hvordan skal i elles vide, hvad jeg vil spørge om ????

Vil det sige at lige meget hvad jeg vælger af gratis programmer, så skal der også installeres flere ande programmer oven i for at være beskyttet ? kan jeg ikke få en hel "pakke" med alt i gratis ?
for så begynder det at blive ret kompliseret for mig

Er det ikke nok at slette Norton inde i tilføj/fjern programmer ?
Mvh gwh.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-09 14:13

der er allerede linket til malwarecheck.dk - der kan du oprette dig gratis og spørge løs om alt hvad du vil vide om sikkerhed og få et ærligt svar !

http://www.malwarecheck.dk/forum/

læs lidt alt efter om du har xp eller vista

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=f5d74c3df8a5820ffd4ddab63c2711ea

er du i tvivl om noget så spørg i kategorien generelle spørgsmål om sikkerhed og sikkerheds programmer
og ja - du skal helt af med norton/symantec - så brug deres eget afinstallations værktøj, som allerede er foreslået - symantec har det med at beholde nogle filer der kan komplicere det hele ellers
http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-08-09 14:17

Du skal som o.v.n. skriver bruge Nortons egen afinstallering, ellers efterlader Norton alt for mange ting i din maskine. Derfor skal du ikke bruge tilføj/fjern i kontrolpanel.

Du vil have en gratis løsning, og det betyder enkelte programmer. Ingen hele pakker, det er jo det man betaler for. Avast er et antivirus program og spyfighter (eller andet) er et program der fanger spymail. Og dem er der mange af. Begge programmer er gratis og begge er på dansk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-09 14:18

og lige et ps - avast taler dansk - og ja det er nødvendigt med lidt andre programmer også og det er ikke spor svært - malwarecheck.dk tager dig i hånden og forklarer hele vejen - du kan samtidig få lavet et sikkerheds tjek - kategorien hijackthis forum som du møder som det første

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-09 14:19

Jeg er rigtig glad for min gratis version af Avast, som kører på alle de computere jeg kender til.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-09 14:26

gwh får jo fin hjælp fra alle jer andre, så jeg tager på job og ser om ikke der kommer en dagløn ud af det forslagene til en gratis sikkerheds pakke bør du følge, helt eller delvis, nogle programmer er godt nok på engelsk, men de gør ikke megen væsen af sig, sådan en som AVG linkscanner med flere beskytter bare i baggrunden
Avast er gratis og kan hentes på dansk (du skal registrere dig hvert år)
SuperAntiSpyware er gratis og på dansk
MalwarebytesAntimalare er gratis og på dansk
flere anti spam programmer er på dansk, jeg kender ingen af dem, men måske en mulighed hvis du bliver plaget af spam mails

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 06-08-09 19:33

Tak for svaret Ammitz.

Mvh. gwh