/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Dear user of image.dk,
Fra : PS.BMW
Vist : 850 gange
100 point
Dato : 05-08-09 12:13

Følgendr mail modtaget med vedhæftet fil.

Er det snavs eller ?

Dear user of image.dk,

Your e-mail account was used to send a huge amount of unsolicited email during this week.
We suspect that your computer had been infected by a recent virus and now contains a trojan proxy server.

Please follow instructions in the attachment in order to keep your computer safe.

Best wishes,
image.dk user support team.

Kommentar
Fra : musholm

Dato : 05-08-09 12:18

Kender ikke noget til det.......

Musholm

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 05-08-09 12:33

Er du bruger af image.dk ?
vær forsigtig og lad være at åbne den vedhæftede fil
det er umulig for os at sige om det er snavs eller om du godt kan åbne filen, jeg vil foreslå dig at få en sikkerheds tjek på computeren, for eksempel hos Malwarecheck, det er gratis at blive bruger og få ekspert hjælp: http://www.malwarecheck.dk/forum/ opret dig som bruger og stil dit spørgsmål i kategorien Hijackthis, før du stiller spørgsmålet, bør du læse den her side: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=1079 derinde kan du også spørge til den mail du har fået

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-09 12:37

Hvorfor mon mailen er på engelsk???

Jeg ville ikke åbne den

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 05-08-09 12:42

image.dk er er webmail server (Telenor)

Har du webmail abonnement der, så vil jeg da lige kontakte dem og høre om de har sent den mail.

Men der ud over vil jeg gøre som o.v.n skriver for en sikkerheds skyld ;)

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-08-09 12:44

- der er ikke noget der hedder "image.dk", ikke aktivt ihvertfald. Slet mailen...

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 05-08-09 12:46

LAD VÆRE MED AT ÅBNE DEN
og lignende mails.De er kun til for at fuppe og få dig (og andre) til at hoppe på et eller andet
Mærkeligt at de ikke lige skulle have dig til også at videregive dine kontooplysninger og koder

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 05-08-09 12:48

PS glemte lige: Jeg ville slette den straks!!!!

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 05-08-09 12:50

Citat
- der er ikke noget der hedder "image.dk", ikke aktivt ihvertfald.

ja/nej den forwarding til Telenor webmail server

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-09 12:55

Det er skidt og snavsmail

http://www.google.dk/search?hl=da&q=Dear+user+of+image.dk%2BYour+e-mail+account+was+used+to+send+a+huge+amount+of+unsolicited+email+during+this+week.+&meta=

og som jeg startede med, er mailen på engelsk - fra et dansk firma - fup og fidus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-09 16:54

du har jo desværre åbnet den - og har modtaget ormen MYDOOM

smut du ind og få renset hos malwarecheck som allerede anbefalet

gratis at oprette dig som bruger og benytte forum

gå i kategorien hijackthis forum og følg vejledningen - så skal det hele nok gå

http://www.malwarecheck.dk/forum/

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-08-09 08:21

Selvfølgelig er det en virus, ingen ville sende antivirus/remover med i mailen, men ville linke til deres egen server eller en kendt site hvor toolet skulle hentes.

Godkendelse af svar
Fra : PS.BMW

Dato : 06-08-09 11:48

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-09 11:55

Selv tak - fik du set efter, og eventuelt renset din computer ?