/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Ny jagtforening
Fra : Heidi-Ho
Vist : 1800 gange
50 point
Dato : 31-07-09 13:54

Citat
Inkarnerede brugere af VTF har i weekenden taget initiativ til at stifte en ny lokalafdeling under Danmarks Jægerforbund. Foreningen – der er døbt Asgaard Jagtforening – har sit eget medlemsforum her på siden og medlemsmøder – såsom generalforsamlinger – afvikles online med elektroniske afstemninger. Foreningen er åben overfor alle der ønsker at være med og er på ingen måde begrænset til medlemsskaren på VTF.

Foreningen er ikke stiftet med noget erklæret formål, der adskiller sig fra andre lokalafdelinger af DJ, og den skal således ikke ses som nogen protestforening eller lignende. Foreningen er, i kraft af sit udspring på et internetforum som dette, en rummelig forening, hvor forskellige holdninger, nye synsvinkler og frugtbar debat ses som et aktiv.

At foreningen er stiftet ud fra regulære intentioner om at bidrage konstruktivt til DJs fremtid betyder dog også, at foreningen næppe vil være at finde blandt de ”stille” lokalafdelinger. Der skal ikke herske tvivl om, at den indvalgte bestyrelse består af engagerede folk, der er parate til at komme med mange konstruktive input til Danmarks Jægerforbund fremover – og som hellere end gerne lader sig inspirere af medlemmernes input.

Kontingenter:
Ordinært medlemskab inkl. 11 numre af JÆGER: 662,- kr./år
Ekstraordinært medlemskab: 90,- kr./år

Bemærk at begge typer af medlemmer har nøjagtig samme indflydelse og bidrager ligeligt til foreningens samlede indflydelse i DJ.

Foreningen har adresse på Fyn og tilhører således kreds 5 - medlemmer fra hele landet er mere end velkomne. Vort "klubhus" er nemlig her - på nettet!

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=16548
Sakset fra VTF

Hva'behar gutter og gutterinder..?
Endelig nogen der har taget initiativ til at oprette en web-baseret jagtforening.

Jeg har indmeldt mig - I skulle gøre det samme - og tro mig, det bliver en meget anderledes jagtforening end dem vi er vant til at se.

Indmeld jer og vær med til at gøre en forskel......"ses vi"???

Herlig hilsen fra
HH

Accepteret svar
Fra : lucerne01

Modtaget 50 point
Dato : 31-07-09 15:42

Håber der er et online debatforum på deres side, så slipper vi for al jeres ævl og kævl om jagt/person fnidder herinde. !

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 31-07-09 16:28

Hej Lucerne01,
JOW.!!!! dælmede, er der et debatforum derinde.
Men jeg godt love dig, at dem der ikke kan holde kammertonen får 5 kolde tæer lige direkte i rø... øh...i enden.
Hvorfor tror du, de skændes herinde..???? Fordi der er ikke en skid styr på noget som helst her.

Fortsat god dag, Lucerne, = 4 kløver....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-07-09 20:15

Fint Heidi - Ho. Viste godt den var under opsejling. Tænk lige over hvem folkene er der står bag!
Kan kun anbefale, at de der ikke direkte ønsker at få jord under neglene i en lokalforening, melder sig ind!!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 31-07-09 20:48

Hej bb1, du skriver;
Citat
Kan kun anbefale, at de der ikke direkte ønsker at få jord under neglene i en lokalforening, melder sig ind!!
Undskyld, men jeg forstår ikke hvad du mener med det.?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-07-09 21:28

En internet jagtforening mødes jo nødvendigvis ikke omkring et klubhus, hundetræning, skydning eller et stykke jagt og det fællesskab er jo for mange også en del af jagt og foreningsliv.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 31-07-09 21:28

Til Heidi.

Det lyder meget spændende. Men hvad kan disse fem bestyrelsesmedlemmer, som andre lokalforeninger ikke kan? når som du skriver en lokalforening.
Der må være et og andet formål, og med hvilke beføelser kan disse få, jeg tror næppe hovedbestyrelsen afgiver magt og styrelse frivilligt. husk den siddende hovedbestyrelse har bevilligt sig selv nogle ben, endda med kød på, dem smider de nok ikke i hovedet på en folk sultne hunde.
Du må meget gerne udybe, og i forstådeligt sprog så vi forstår meningen, jeg er lutter øre

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 31-07-09 21:35

Til bb1, næ det kan du måske have ret.
Men man burde da både kune skyde og træne hund i den forening man er A-medlem i.
Her kan jeg kun tale for mig selv.

Til HabbibiPro.
Som noget af det første der bliver taget fat på i den nye forening, er bl.a. en af dine kæpheste, nemlig den forsikringssag, som du bl.a. har rejst til diskussion her på sitet.
Jeg også, at der er andre sager der bliver taget op, men hvilken kan jeg ikke røbe lige nu da de er på "bedding"

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-07-09 21:53

Ja, det er vi enig om,men så opstår der et andet problem. Eksempelvis er jeg medlem af og betaler kontingent til: 2. landsdækkende jagtforeninger. 2. lokalforeninger. 3. hundklubber. Kontingentet er efterhånden en mindre formue og selvom 90 kr. for de fleste ikke er så meget,så må man sige stop på et eller andet tidspunkt.

Der har også været folk fremme med en internetportal, som udelukkende mod betaling udlagde film både andres og egene. ( husker ikke hvad den hed) den måtte lukke igen, der var ikke tilslutning nok,så det økonomisk kunne løbe rundt.

Bossen for Jeres nye tiltag er jo heller ikke lige frem kendt for, at det han sætter igang kan løbe rundt økonomisk. Det skal du ikke opfatte som en egentlig kretik af personen, for på rigtig mange områder sætter jeg stor pris på ham. Han indrømmer i det mindste hvis han har begået en fejl, det har han gjort over for mig to gange..

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 31-07-09 22:13

Hej bb1, nu kender jeg ikke ham du kalder bossen, personligt. Men jeg forventer mig meget af den nye jagtforening da alle virke seriøse.
Skulle det så, imod min forventning, ikke opfylde forventningerne, ja så har jeg spildt 90 kroner......
Og for at få de penge hjem igen, må jeg lede langs grøftekanterne efter flasker som jeg kan sælge for panten - det giver motion, såeeee alt i alt, har jeg faktisk vundet ved at indmelde mig.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 31-07-09 22:55

Til Heidi.

Forsikringsagen er fint de støtter, men det er da heldivis også andre der arbejder med. Om det var min kæphest ved jeg ikke, Jeg fik ellers nok på huden, for at berette derom ,også af dig Heidi og ikke mindst DJ forsvarsadvokat Ballegaard Knudsen, som farer i flint med alt hvad der kommer fra
D L S.
Denne sag kunne jægerforbundet havde været foruden, hvis Ole Roed havde sat sig ind i hvad lig der var gemt i skabene, og været klog nok, havde han lagt pres på Dansk jagtforsikring og fået denne sag ud af verden, husk lige på, af samtlige forsikrede er det ca 50 % der er medlem af jægerforbundet.
At i hårdnakket påstod at DJ. ingen indflydelse havde med 49% af aktiekapitalen og at jægerforbundets daværende formand Chr Ravnkjær ikke var formand for Dansk jagtforsikring A/S
Hvad kunne offeret havde gjort, andet end at sende beretningen om hændelsen til D L S da D J pure havde næget at optage det i jæger, Vent og se der kommer meget mere frem om den sag, da vil der blive arbejde for forsvarsadvokaten Ballegaard Knudsen. Der blive så sandeligt noget at se til når han skal forsvarre sig overfor Folketingets retudvalg om det er betimeligt at jægerforbundet er medejer af Dansk jagtforsikring.
Folkedomstolen på Net Natur siger ganske klart at det må ophøre.
Heidi der må være jagtpolitiske sager med mere kød på, en gøre sig påpulær på en sag DLS har delvis klaret sammen med Net Natur.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-07-09 23:33

habibandit du er uforbederlig lige så snart du kan popper du op med en gang øregas af værste slags.

Du har forlængst selv indrømmet og oplyst at sagen er foregået længe inden den nye ledelse i DJ kom til. Alligevel taler du om lig i lasten, sådan en gang vrøvel. Tror du virkelig at O.R.J. har kendt til denne sag inden han blev formand? - så er du simpelthen torske naiv..

Jeg gider ikke spilde mere tid på dig, for du kan ødelægge en hver tråd. Denne her handlede ikke om din forsikringssag,men om et nyt initertiv, som bestemt godt kan gå hend og blive et alternativ til bl.a. den lille sølle forening, som du forsvare så indædt selvom du kun har været medlem i få måneder, efter eget udsagn, men NEJ du er fuld af løgn er du, så lad være med at spille helt.

Svar hellere på det spørgsmål, som jeg har stillet dig: Hvor mange skovfogder er medlem af D.L.S...

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 01-08-09 00:05

Jo der er nok flere Skovfoger nu var det en Skovridder jeg nævnte, ja disse forkalkninger kan ramme selv på sådan en bette knægt som dig BB.

Nej du gider ikke når kendsgerningerne kommer på bordret. Nej lille BB jeg forplumrer intet, Da Ole blev formand burde han have sat sig ind i tingene, det var vel på det grundlag han blev valgt som formand at få ryddet op, om ikke før måtte der havde været alam klokker der havde ringet da sagen blev sendt til ham,med anmodning om at komme i bladet jæger. Her kunne han som ansvarlig formand have sagt dette kan vi ikke have hængende på os som forbund.
Nej nej Ballegaard indrøm du bare, det var en svinestreg ,som Ole kunne have rettet op på da han blev bekendt med sagen. som han med al sandsynlighed har været klar orver meget før.
Du er og bliver ikke andet end en lille usel kværulant som ingen tager højtideligt. Det er ellers ikke længe siden du love at holde dig væk du skulle op til julemanden, han opdagede vel også du du ikke var vær at samle på, tag nu bare suttekluden og gå i seng og få en drøm om de gode D L S folk.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-08-09 00:40

Du er syg i roen mand: Så spørger jeg igen: Hvormange skovrider er medlem af D.L.S. svar nu - ellers er det jo dig, der har lig i laten - som om O.R.J. ikke havde andet at tage sig til end en sag, som vestrelandsret allerede havde under behandling..På et tispunkt, hvor alt var kaos efter forbundskrisen...

Hvis ikke du svare på mit spørgsmål Nu - så svare jeg heller ikke dig på noget....Kom nu med det - der skal beviser på bordet. Det er jo det du forlanger af os andre og DJ.. Så lerver dem selv..
Denne gang bliver du holdt fast i noget du selv har skrevet. En skovrider, som anbefaler medlemsskab af D.L.S. Hvem????????????????????????????????????????

Der findes ikke så mange af dem i DK - så det kan da ikke være svært - vil du ikke offentliggøre hans navn, så send det som en PB.....

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 01-08-09 07:46

Til BB
Jeg kan i det hele taget ikke se hvad hvad det tilkommer dig at vide antal af skovriddere i DLS hvad det vekommer det dig, og hvad vil du bruge det til. Skulle DLS havde råbt op dengang Ballegaard Knudsen blev medlem.
Jeg er overbevist om de fleste skovridder, billigere DLS jagtpolitik fremfor den DJ føre med de store masse udsætninger, når det er vel også levn fra Ravnkjærs tid, som Ole ikke kan gøre noget ved
Du skriver jeg er syg i roden, benene er ikke som de før har været, har også taget mange skridt, var omkrig de 90 år du ville gøre mig til, det er langt være for dem der i en tidlig alder er blevet syg i hovedet.
BB var det ikke skovbørnehaven du fortalte du var blevet formand for, der kommer du lidt rigeligt, de unger lærer dig mange grimme ord. roden er benene og tårnet er hovedet. og roe er noget landmændene dyrker i marken. Børn ved ikke altid hvad de ord de bruger betyder

Kan Du have godt gamle, også i roen, jeg vil en tur på skydebanen, en af DJ lokalforeninger holder skydning i dag, måske trækker det lidt ud hvis vi skal have nogle af de grønne når det er forbi, jeg må høre hvad de siger til en ny jagtforening.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-08-09 08:18

Hibsomhab - svar nu på det du bliver spurgt om - Det er dig selv der skriver, at en skovrider har anbefalet dig, at blive medlem af D.L.S. - hvorfor er han det så ikke selv???????

Forstå dog du er helt til grin

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 01-08-09 08:39

Ballemand, det ved jeg så sadelig ikke, tror du ikke dig selv der er mest til grin.
Når jeg må afsted, prøv og gå en tur udenfor se om det klarer hjernen, den smule der er tilbage.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-08-09 08:51

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 01-08-09 12:15

Så gik Ballegaard knudsen ige skak-mat og med sin sædvanlige lærdom fra skovbørnehaven at lave ansigter når noget går i mod.
Ellers en god formiddag på skydebanen, skydningen kunne havde været bedre, vi fik et par grønne, da skydningen var ovre og snakken gik.
Ingen havde hørt om den nye forening, og med de sparsomme oplysninger jeg kunne give, var der ingen interesse.
Derimod forsikring, var der klar enighed, om at jægerforbundet måtte ud af dette arrangement, og burde varetage medlemmers tarv. Roste i øvrigt at D L S og Net Natur for at havde bragt brudstykker af sagen. Nogen havde dog samme mening som Ballegaard, med at det hørte fortiden til, men det var af største vigtighed at jægerforbundet gjorde hvad de kunne for at få sagen afsluttet, hellere i dag end i morgen. Debatten havde været gavnligt, noget nuværende ledelse burde tage ved lære af.
Hjemmesider der var ingen der kunne tage Kandu for seriøst ( jeg lod mig ikke mærke med jeg deltog) mange var uforstående over, som en omtalte, at en landsbytosse kunne få lov at ødelægge DJ hjemmeside med egoistisk vrøvl og kværulanteri, de fleste var godt klar over hvilken person der var tale om, nogle kendte ham særdeles godt.
Ellers var det surheden over due jagt forkortelsen der var på tale og om der blev forhandlet i kulisserne bag om medlemmerne.
Ole Roed fik også det glatte lag, om manglende forhandlings evne og manglende indblik i jagt, tålmodigheden var brugt op, her ved de sidste jagt lovs forhandlinger, og det var på tide at finde en afløser, to dårlige formænd var ikke vejen frem, hvis medlemstallet skal holdes.

Kommentar
Fra : JulemandenKandu

Dato : 01-08-09 12:46

bb1 Lad dig ikke provokere af Habibipro tro mig han er et helt igennem utroværdigt menneske, som man slet ikke kan stole på. Han har i en lang årrække været medlem af D.L.S. hovedbestyrelse, men for nogle få år siden blev det endda for meget for dem, at have ham der, da han gang på gang i diverse medier udtalte sig så fjoget, så det kostede D.L.S. mange medlemmer. Alle de debat sider der findes har han deltaget i og alle steder er det gået, som her, alle er blevet trætte af ham. Jeg tro du har ret når du skriver, at manden er syg, så derfor lad ham sejle i sin egen sø. Lad være med at svare ham. Det er tidsspilde.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-08-09 13:32

Næ, næ i to, nu stopper festen fandenfløjteme.
Tråden udviklede sig præcis som Lucerne forudsagde.

SLUT!!!

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-08-09 13:33

Tak for svaret lucerne01. Du havde sku ret

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 01-08-09 13:38

Godt skrevet Julemanden BB du er gennemskuet.selvom du dennegang undlod at bruger ordret blot. Du er et nummer for naiv.
Du nævner ordret utoværdigt og det skulle komme fra dig Ballegaard Knudsen.
Og den person du hentyder til jeg er, er jeg ikke, heller ikke hans kone, som du tidligere har beskyldt for en kælling, du er fuldstændig på glat is, samme med alle de andre du har beskylt for at være en anden person. gå du hellere en tur under den kolde bruser og få kølnet det stakkels hoved. og en tur i kirken i morgen. ellers læs de ti bud.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 01-08-09 13:44

julemanden BB jeg glemte at du kunne give dig af med at læse de jagtetiske regler og om god jagtmoral udskrevet af jægerforbundeti 94 og siden genopfrisket samme med skov og naturdstyrelsen.
Som en sagde i dag, du er en simpel plattenslager, der er nød til at leje dagjagter ud for sat have råd til at gå på jagt, og lege den store jagtherre på Løvenholt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-08-09 15:20

Tak fordi du lukkede tråden H.-H. og tak til Julemanden specielt for den PB du sendte. Jeg havde på fornemmelsen, at det var omtalte person eller hans kone, men var ikke sikker. Det er jeg nu.

Vil andre være med til, at genindføre den gode tone og undgå peronsvinerriet her inde,så lad være med at svare eller kommentere Habibipro - for han er som du også er inde på Julemand et sygt menneske..

Hvorfor skal min jagt pludselig ind i debatten og hvad ved klovnen om min privat økonomi.

Habibipro endnu et spørgsmål: Hvor har jeg annonceret efter deltager til betalingsjagter?