/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Overføre office 2007 til ny pc
Fra : thedeuce
Vist : 4291 gange
100 point
Dato : 30-07-09 20:40

Hjælp.
Har købt ny pc og vil nu gerne overføre min officepakke til den. Min officeversion er en student and home version med cd og 3 licencer. Alle 3 licencer er brugt og derfor skal jeg overføre den ene til min nye pc.

Søren

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-07-09 20:51
Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 30-07-09 20:55

Ring til Microsoft og få en ny licens, så kan du installere den på din nye PC. Men lad være med at sige du har fået ny PC. Home versionen følger motherboardet så sig at du har fået ny harddisk. En ny harddisk berettiger til en ny licens. En ny PC kræver en ny betaling af styresystem.

Så du har kun skiftet harddisken, så kan du få en ny licenskode.

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 30-07-09 20:59

det kan man ikke det bliver betragtet som en piratkopi
så du kan enten købe en ny microsoft office pakke eller
downloade OpenOffice http://da.openoffice.org/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-09 21:47

Undskyld jeg blander mig i noget jeg ikke har forstand på, spørgeren spørger om en office som er købt med studie licens, hvis det ikke er en OEM så kan den vel bare installeres og den nøgle som ikke bliver brugt mere, kan bruges på den nye computer ? Sådan er det med andre programmer, de kan(må) ikke bruges på 2 computere, men kan godt flyttes, men måske er det anderledes med Micro$oft programmer ?

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 30-07-09 21:55

til o.v.n.
nej den skal på internettet og aktiveres før den virker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-09 22:00

Citat
nej den skal på internettet og aktiveres før den virker

Gad vide hvordan de vil "tvinge" folk til det når Win7 kommer - den er UDEN browser

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-09 22:02

Gælder det ikke kun for OEM, at de ikke må flyttes til en anden computer?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-09 22:05

Windows 7 kommer sikkert med et udvalg af browsere, blandt andre Firefox, det har jeg læst et eller andet sted.
Det er ikke så svært at hente en browser på internettet, det kan man sagtens uden at have Internet Explorer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-09 22:08

Can I install Office Home and Student 2007 on more than one device?

Yes, if you have purchased a retail license of Office Home and Student 2007. The retail license terms permit installation and use of Office Home and Student 2007 on three devices. For more information about determining what type of license you have purchased and to obtain an overview of your licensing agreement, visit the Microsoft Software License Terms (MSLT) for the 2007 Microsoft Office system.

Så desværre - ikke uden "fusk"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-09 22:12

Citat
Windows 7 kommer sikkert med et udvalg af browsere

Der er tale om at MS vil "vedlægge" en CD til hentning af IE8 via FTP.....

De kunne da ikke drømme om at levere ANDRE browsere

Citat
Det er ikke så svært at hente en browser på internettet

Næh - men det er lidt svært at koble op til en hjemmeside UDEN en browser Derfor gør de det via FTP

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-09 22:13

Hvordan oversætter du selv den tekst Refi ? Der står jo netop at licensen må bruges på op til 3 computere ad gangen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-09 22:16

Citat
men det er lidt svært at koble op til en hjemmeside UDEN en browser
det må du gerne uddybe lidt mere, det er aldeles ikke svært at komme på internettet uden browser, og en aktivering af et program kræver kun i sjældne tilfælde en browser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-09 22:16

Ja - og de tre licenser ER jo brugt - og REGISTRERET....

Så på en ny komputer vil den opfatte det som nr. 4.....

Om man så kan snakke sig fra det er jo en anden historie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-09 22:17

Office 2007 kan du såmænd hente GRATIS - men uden registrering virker den kun i 60 dage....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-09 22:20

Citat
og en aktivering af et program kræver kun i sjældne tilfælde en browser

Hvad har det med sagen at gøre

Citat
det er aldeles ikke svært at komme på internettet uden browser

Korrekt - men hvor vil du se hjemmesiden Derfor FTP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-09 22:25

Og for at det ikke skal være løgn kan win7 køre på en:

Pentium II med 96 Mb Ram

Så de gamle maskiner kan komme i brug igen....

Nå - det var lidt udenfor topic.....

Godkendelse af svar
Fra : thedeuce

Dato : 31-07-09 06:40

Tak for svaret granner01. Det vil jeg prøve. Elllers må jeg til lommerne.

God sommer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-07-09 11:26

Selv tak. Jeg har gjort det hos min nabo, og vi fik ny licenskode. Og der fortalte de mig at hvis hele PC'en var udskiftet, så kostede det et nyt program. Fordi det kun var harddisken, så var det i orden.