/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
TIL O.V.N
Fra : Nordsted1
Vist : 770 gange
10 point
Dato : 30-07-09 12:34

Vedr mit tip

http://kandu.dk/tip19944.aspx

Ikke alle har en trailer (det tror du som jyde jo nok) en have, eller mulighed for at skaffe is

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-07-09 12:47

Selv har jeg hentet isen i to store bæreposer. Sidst jeg havde behov for mange bajere brugte jeg en isoleret palletank. Et lille yderligere fif. Saml mælkekartoner og frys vand ned i forvejen. Skær isklodsen ud af kartonen. Giv den et dunk med en hammer og du får nogle større isklodser, sådan mest aht dekorationen. Skælis er ikke specielt pænt.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-07-09 12:50

I Silvan lejer de trailere ud

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-09 13:06

3773.... nu var her talte om en meget stor fest/trailer, så det var jo da smart nok at kører til havnen og få fyldt isen i der.. men ellers er dine fif's go'e

ps.. mine højtalere var udsolgt, så nu er jeg på bar bund igen... de har lovet at ringe mig op, men jeg har intet hørt, så jeg venter stadig

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-07-09 13:24

LOOL Nordsted. To af jysk sengetøjs de store poser + førnævnte kar afkølede uproblematisk over 400 bajere og en stor mængde sodavand + hvidvin i forbindelse med et åbent hus. Den varme der skal til at smelte f.eks. 50 kg is er ret alvorlig, og den skal hentes fra omgivelserne - i dette tilfælde bajerne. Så kan du holde på vandet så det ikke løber væk, f. eks i en balje - gerne isoleret, behøves ikke specielt meget is.

Princippet anvendes i dag på alle store stadions og musiksteder hvor der i et par relativt små kar opbygges en "isbank", hvor efter der så kan styrttappes uhyrlige mængder øl på relativt kort tid. Øllet render gennem slinger neddyppet i isvandet (der i sagens natur er tæt på 0°). Ligeledes køles distributionsslangerne med isvand). Systematikken her er den samme. Tag et kar, fyld det halvt med skælis, og kyl bajerne ned (dåser er bedst). En lille del af isen tør ret hurtigt og efterlader en grød af vand og is, der er 0° (eller tæt på). En dåseøl ned i det, og den er afkølet på meget kort tid.

Derfor bruger jeg iskoldser supplerende for udseendets skyld. Men ideen er kanon. Tror jeg gav en tyver for to store poser skælis.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-07-09 13:25

Læs isklodser.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-09 16:08

3773.... se det kunne du jo have lagt som tip

Jeg opgav at høre mere fra mp3gear, og kørte til El-giganten efter højtalere, jeg fandt først nogle små nuttede nogle, men ekspedienten foreslog nogle lidt størrer Logitech X-140 som var bedre i lyden og oveni købet var billigere.. de er godt nok størrer end jeg først ville ha', men altså jeg vil da ikke gå ned pga manglende udstyr

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-07-09 16:42

Narjjj Nordsted. Vil da ikke sende et tip nogenlunde magen til dit. Isklodserne er jo kun til pynt. Havde jeg fået lov til at bedømme tippet havde det fået ****** , og så havde jeg selvfølgelig lagt bemærkningen med!

Men der er dæleme nogle kølekalorier i sådan noget skælis. Har man ikke et termokar, er en ganske almindelig zinkbalje eller to brugbar. Og nedkølingstiden for en dåseøl, der ligger i isvand er kun 15 - 25 minutter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-09 16:53

Det var nu også ment, som at du skulle været kommet med dit tip før mig... du havde jo gode erfaringer med det, det havde jeg ikke før i week-enden

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 10 point
Dato : 30-07-09 20:30

Citat
Ikke alle har en trailer
jamen - jamen hvordan bliver ting så flyttet det er da ikke alt som kan sendes som en vedhæftet fil

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-07-09 21:02

Strø salt på isen så bliver øllene koldere.
alimak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-09 21:28

Alimak, der var lidt saltvand i isen

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-09 21:30

Tak for svaret o.v.n..... dit svar var langt over gennemsnittet... eller det var vel nærmere et spørgsmål... men det svarer jeg ikke på her, du kan selv oprette spørgsmålet

Jeg tror du vil få nogle meget overraskende forklaringer --- af dobbeltprofilerne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-09 21:38

Alimak kan du huske opskriften på frysevæske ? Jeg kan huske kemi timerne i folkeskolen, altid meget spændende men hvor meget kan man huske efter nogle år?
Citat
Jeg tror du vil få nogle meget overraskende forklaringer --- af dobbeltprofilerne
så gider jeg da ikke at spørge
Citat
dit svar var langt over gennemsnittet
er mine svar ikke altid det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-09 22:35

Citat
Jeg tror du vil få nogle meget overraskende forklaringer --- af dobbeltprofilerne...så gider jeg da ikke at spørge

Nææ der er ikke meget ved Kandu pt

Citat
dit svar var langt over gennemsnittet

er mine svar ikke altid det

Jooo.... for det meste, men selv du er jo "kun" et mennesker... var der ikke noget med mælk fra Arla, og noget med at man ikke kunne gemme samtaleoversigten i msn?? sådan lige løseligt på hukommelsen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-09 22:51

Kør lige en oprydning og slet overføldige filer på den harddisk en defragmentering kan måske også hjælpe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-09 22:53

Heller22 har udnænvt mig til OverKandu dommer det er når vi ryger i totterne på hinanden, sludrechatollet er her og der og alle vegne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-09 22:54

Hvis det ikke hjælper med en oprydning, så pil lige en RAM blok ud, du er lidt for kvik på denne tid af døgnet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-09 23:07

det var måske en god ide med en defragmentering og en diskoprydning,jeg har næsten ikke ram nok til alt det jeg forsøger at huske

Nå så lige din sidste bemærkning

Dig dommer??? hva nu det for noget, man kan da heller ikke vende ryggen til uden at der sker noget

Altså irritende at jeg ikke får mail's til min egen tråd

PS... jeg er lige så kvik i morgen TIDLIG altså før kl 8 men det er vel der du vender dig om på den anden side

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-09 23:13

Før klokken 8 sker der altså ikke noget som jeg ikke kan undvære jeg har set efter en gang for længe siden nyt - nyt - nyt jeg skal tidlig op i morgen (kl. 9)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-09 23:28

Citat
nyt - nyt - nyt jeg skal tidlig op i morgen (kl. 9)

Hva' går der galt for dig??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-09 23:30

Nu er det dig som er nysgerrig, indrøm det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-09 09:38

Nysgerrig--- mere meget bekymret, der skal vel nærmest en katastrofe til at få dig tidligt ud af køjen

Håber at du klarede at komme tidligt op

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-09 10:48

Du var et helt minut efter vækkeuret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-09 10:49

Så havde du sat vækkeuret forkert... et helt par minutter før ni

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-09 10:50

Mener den SMS kom efter vækkeuret havde ringet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-09 10:51

Mit urværk kører ikke efter Kandu tid

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-09 10:53

Og nu kommer forklaringen, der var en fan som absolut ville have mit signatur på et stykke papir

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-09 11:00

Så havde du heller ikke sat vækkeuret til kl. 9 præcist, men et par minutter før ni

Altså hvis det var så stor en fan, kunne vedkommende vel have ventet til det passede dig at stå op

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-09 11:04

ALT for mine fans navnlig dem som har en pengesæk med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-09 11:11

Nåå det var vel bare postbudet du ventede på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-09 11:14

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-09 11:26

Kan være vi skulle stoppe nu, de øvrige deltagere i tråden får i modsætning til mig, en masse mails

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-09 12:36

Jeg tror de allerede har valgt at stoppe abonnering, men ok vi kan oprete en ny tråd ved lejlighed