/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Højtalere
Fra : Nordsted1
Vist : 562 gange
200 point
Dato : 27-07-09 16:39

Jeg er "kommet til" at købe en bærbar Medion akoyja... den er ganske udemærket

MEN der er jo næsten ingen lyd i den... og jeg kan altså ikke leve uden min musik når jeg er på
ferie

Hvilke små højtalere kan i anbefale, herhjemme har jeg nogle store nogle, men altså disse skal være små, og de skal helst heller ikke koste en formue

Og alle dobbeltprofilerne for div. tumper skal ikke komme på banen, i bliver BL på stedet

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-07-09 16:45

Har et sæt Creative aktive højttalere SBS240. Ikke særlig store. Ikke særlig dyre (Bilka). De sørger for at jeg har musik her på kontoret. De lyder tålelige på min bærbare.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-07-09 16:47

Creative'rne er ca 15cm høje, 9 cm brede og 10 cm dybe. Så hører der i sagens natur en lille strømforsyning med.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-09 16:47

Jeg tjekker dem lige ud på nettet............kan de overdøve en begyndende tinitus?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-09 16:52

3773, har du købt dem for nylig, jeg syntes ikke jeg liiige kan finde dem??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-07-09 16:53

De klarer min. Ellers kan du låne et sæt kasser ved mig der kan. Belastbarhed på den anden side af 600W og yder godt 100 dB v. 1Wm. Men de fylder lidt mere og lyder fedest når de fødes med temmelig meget. Såehhh omkring de 126 - 127 dB skulle være opnåeligt. Ved ikke om det passer, men det er træls for ørerne når man er for tæt på.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-07-09 16:54

Tror det er godt et år siden

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 210 point
Dato : 27-07-09 16:56

http://dk.mp3gear.com/product.asp?id=251&m1=&m2=&m3= iflg dette her koster de åbenbart så lidt som 80 kr nu??!??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-09 16:56

Kan du mon hjælpe mig med et link, til de højtalere?

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-09 16:58

Tak for svaret 3773.... jeg stoler på dig og din dømmekraft udi højtalere

Det var jo oveni købet rørende billigt, de bliver bestilt øjeblikkeligt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-07-09 16:59

Det er sgu dem. Det kan ikke gå helt galt. Her ved skrivebordet sidder man jo godt nok i det såkaldte nærfelt og der skal ikke så meget til. Men til lidt hyggelig netradio er de nu ok, uden ligefrem at være hifi.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-07-09 17:00

...altså, det er jo noget kineser noget. Tror sgu jeg gav godt et par hundrede i Bilka. Så mig snørede de sgu.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-09 17:10

Det blev ialt kr. 145,00 næsten lige så dyrt at få den fragtet, men nu er de bestilt

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 27-07-09 17:22

Nordsted1 og 3773
Hvis de små tøjhalere lyder lidt for meget dåseagtigt, kan man med fordel putte lidt vat eller rockwool i kabinettet hvis de ellers er til at, pille skilt ad.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-07-09 17:29
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-09 18:16

Højriis og ferik, tak for jeres svar... men jeg nåede at bestille de højtalere 3773 anbefalede, så nu håber jeg de er gode

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-09 22:44

Og efter jeg havde bestilt, opdagede jeg at at firmaet ligger meget tæt på min bopæl, så jeg kunne have sparet fragten - typisk

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-07-09 08:55

Dåsede er de ikke, lidt skingre. Bas kan de i sagens natur ikke spille pga deres ringe størrelse.

Men lytter lige nu til DR netradio, i "høj lydkvalitet". Og stereoperspektivet forekommer rimelig ok. Væsentlig bedre end en ghettoblaster. Mit lydkort giver mig desværre ikke mulighed for at justere bas og diskant. Tror de ville have godt af lidt mindre diskant og lidt mere bas.