/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Se engang.
Fra : JulemandenKandu
Vist : 736 gange
50 point
Dato : 23-07-09 03:45

Dette foregår i andre EU lande:

http://www.youtube.com/watch?v=jD0LST9m3vs

Heldigvis er det forbudt i Danmarks, men tænk lige over det! Vi har en jagtlov, som påbyder at der skal medbringes en hund, der kan fange en anskudt hare.

Så hvor i ligger egentlig forskellen????

(Alt dumt personfnider besvares ikke af mig)

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 23-07-09 04:51

En anskudt hare i dk, vil måske få en langsom og pinefuld død, hvis den ikke bliver fanget.
Det er ikke en hundejagt på den, for fornøjelsens skyld, men mindre jægeren anskyder den for sjov, og det håber jeg da ikke at danske jægere render rundt og gør..

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 23-07-09 07:25

Til Julemanden.

Vi prøver med takt og tone, håber det lykkedes.
Selvfølgelig skal vi bruge hund til jagt, der kan hjælpe. hvis vi er uheldig med at anskyde, hunden skal være afrettet og ikke piske efter harer, før komandoen gives.
Du må da endelig hilse Ballegaard Knudsen, forstod eller han skulle op til dig og lære at køre med rensdyr. og ville væk her på Kandu for en tid.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-07-09 11:18

Da spørgsmålet om, hvorfor vi jægere skal medbringe apporterende hund allerede er besvaret af hunbjoernen og habbibiPro, vil jeg ikke bruge tid på det.
Men blot bemærke, at det var for mig en kvalmende oplevelse at se hvordan de blodtørstige greyhounds jagtede rundt efter en stakkels hare......eller var det en kanin...?
Godt at sådan engang svineri ikke foregår i Danmark.

Hej Julemand, hvordan går rensdyrjagten på Grønland.??

For et par år siden var jeg i forbindelse med noget arbejde, inviteret på moskusoksejagt i området omkring det, der dengang hed Sønderstrømfjord. Jeg var indlogeret hos en fangerfamilie og boede hos familien i 14 dage.
Familie er i dag mine bedste venner - og i år kommer familien til Danmark. Far-Jacob skal prøve at være med på en god gammeldags traditionel dansk jagt, med haretramp, andejagt fra skydepram, duetræk - ja kort sagt alt.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 23-07-09 12:12

Jeg kan kun give dig ret Heidi, det var nogle skrækkelige sener der bliv vist. Julemanden har nok en dårlig dag, siden vi skal se sådanne films trick. Det er ikke meget bedre nå vi oplever uopdragne hunde ( køtere) forfølger råvildt, og gener råvildtet op i disse forbannede hegninger vi ser rundt om, og tager dyrene i køllerne. Helt i orden når det drejer sig om hunde der gør det på komando, når vi taler om anskydninger, og hundene har lært at tage dyrene i kværken og kan affange.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-07-09 17:31

Er det også forfærdeligt at se en løve jage et bytte. Det er naturen. For mig at se så var den hundejagt natur. Det er hundens natur at jage, er det ikke derfor i bruger dem? Og er det ikke mere naturligt at dyr jager dyr end når mennesker jager dyr.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-07-09 19:12

Ganske interessante betragtninger du kommer med der, granner01. Meeen desværre er de ikke rigtige.
Jægeren jagter ikke med hunden i den betydning som du antyder.
Næ, jægeren bruger sin hund til at apportere anskudt vildt - og efter ordre fra jægeren - det er noget ganske andet.
Hunde der jagter på egen hånd, akkurat som de hunde i filmen, er ganske ukontrollererbare og mangler, for at sige det mildt, en fører.

Det er forøvrigt også forbudt at anvende Greyhounds i jagtlig øjemed.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-07-09 20:48

Nu var det jeg skrev også for at provokere lidt, for mange gange når der er al den fnidder i jagttrådene, så får man indtryk at det er dybt fustrerede og underlige mennesker der er jægere. Mennesker der har brug for at gå i kødet på andre mennesker.
Og det gør mig nervøs. Jægere i min opfattelse er rolige og fornuftige mennesker. De andre vi ser her på Kandu skulle ikke have lov til at eje et skydevåben.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-07-09 22:46

granner01, du er en snu kvinde.....

De betragtninger du kommer med, vedr. jægerne her på Kandudebatsiden.....jeg bøjer mig dybt i støvet og giver dig ret...... Vi er sku' ik' for kloge..........

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-07-09 23:14

Heidi-ho
Du kan ikke være helt umulig, du har givet mig de største grin på Kandu, og er jeg i dårligt humør, så går jeg ind og læser nogle af dine tråde, og så er humøret i top igen.

Accepteret svar
Fra : Heidi-Ho

Modtaget 50 point
Dato : 23-07-09 23:33

Som et lille notabene.....

Der er ingen, og jeg skriver det igen - DER ER INGEN der tager Kandusjagtdebatside alvorligt.
De få der tog alle skriblerierne meget seriøst, EBB, Sandhedsvidnet og TRD, tilbeder nu en anden "gud"

Jeg tror ikke engang, de rabiate jagtmodstandere tager debatsiden alvorligt. Selv jagtmodstanderne kan se, at det hele seancen er præget af hævngerrighed.

Jeg har f.ek. aldrig brugt Kandusiden til andet end en "morskabsautomat" - Skriv et sjovt indlæg - og få 50 sjove indlæg igen........OG hvis du er rigtig heldig modtager du 100 point..!!!????
Hvad ind i helvede skal jeg bruge point til.???
Kan jeg veksle pointene til noget håndgribeligt??
Kan jeg veksle pointene til noget konkret..???? NEJ..!!! Ikke til en skid.

Ud i venstre hjørne er der en pointtavle. På den står hvor mange point de forskellige brugere har optjent........ Undskyld mig, men det minder mig lidt om dengang vi modtog stjerner i søndagsskolen. Dem kunne du heller ikke bruge til en hujende fis. Joeeee, du kunne komme hjem til moar ved 11 tiden og glædestrålende udbryde; Moar, Moar, jeg har fået 3 stjerne idag fordi jeg vidste nemlig, at Jesus gik på vandet..... Jesus havde sikkert ikke råd til at leje en båd.

Kære brugere, kan i ikke selv se hvor moderator griner ad jer/os
Sågar, er der brugere der bliver pisse tossede over at blive forbigået, når der uddeles disse hersens latterlige point ud......"Jeg skrev det først"......"Hvorfor fik han pointene når det var mig der"...etc.....
Vor Herre Bevares.!!!!

Med disse ord, ønskes alle en godnat.

Godkendelse af svar
Fra : JulemandenKandu

Dato : 17-09-09 23:40

Tak for svaret Heidi-Ho.

Selvom du gider deltage på et forum,som du ikke mener,at nogen vil tage alvorlig.

Du får point alligevel fordi du er god ved mine værtsfolk Grønlænderne selvom de bestemt heller ikke behandler deres hunde ordentlig.