/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mangler Æ og Ø
Fra : peteralf
Vist : 822 gange
50 point
Dato : 21-07-09 18:09

Hvordan får jeg bogstaverne Æ og Ø ??....når jeg skriver omtalte bogstaver, får jeg bare nogle andre visninger.
V.H. PA

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-07-09 18:12

Så mangler du vel også Å, du skal i controlpanel sætte tastatur til dansk.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 18:18

Citat
Hvordan får jeg bogstaverne Æ og Ø ??....
Jamen, de står da lige i dit spørgsmål

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-09 18:20

Står der EN nede ved uret - så klik og ændre til DA (Dansk)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-07-09 18:21

Eyvind->> Virker kun, når dansk tastatur er indstalleret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-09 18:24

- Men den kan gemme sig i inaktive ikoner som er skjulte.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-07-09 18:31

Det har du ret i

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 21-07-09 18:44

undskyld ! Jeg glemte at fortælle at mit spørgsmål har jeg skrevet og sendt med min bærbare som ikke har de omtalte problemer.....UNDSKYLD
V.H. PA

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 18:47

Hej Peteralf.

Citat
Hvordan får jeg bogstaverne Æ og Ø ??....

Jamen, de står da lige i dit spørgsmål
Det kunne jeg godt regne ud. Jeg kunne bare ikke lade være med at drille . Håber det er OK?

Mvh

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 21-07-09 18:51

Ja, der skal da trods alt også være plads til hyggesnak.
v.h. PA
Men tak for diverse svar........jeg tror på den med det danske sprog.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-07-09 18:55

Uden hygge - dør alle portaler : ((

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 18:55

Helt fint. Og den med danske sprog er et god et og ha. Spæsielt på kåmpjuterne.

Mvh

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-07-09 18:57

Jah- heller det end et sprog, vi ikke forstår

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-09 09:51

Der kan godt være dansk tastatur på en engelsk Windows, men Windows er i det her tilfælde sikkert dansk og tastaturet amerikansk, vi har ikke hørt andet.
Kontrolpanel - Internationale og sproglige indstillinger - fanen Sprog - standardsprog må godt være dansk, men kan godt være et andet sprog, under tastatur er der et sprog, måske amerikansk, marker det og klik på Fjern, klik så på Tastatur og klik på Tilføj, rul ned og find og marker Dansk, klik på Anvend og på Ok, klik igen på Anvend og Ok, nu skal tastaturet kunne skrive æøå

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 21:35

Hejsa peteralf.

Lige lidt hyggesnak . Fandt du fundet frem til æøå ?

Mvh

PS!
Citat
Jah- heller det end et sprog, vi ikke forstår :-(
Bare ærgerligt peet49 blev sur midt i al hyggen. Det var jo ikke meningen .

Mvh

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 28-07-09 09:20

Vedr. Æ-Ø- osv
Dert var tastaturet der skulle installeres ( ja, ja, hvor svært kan det være???? jeg skulle jo bare læse manualen ordentlig)
Der er nogle som siger at rigtige mænd ikke læser på manualen Ak ja det va det jeg gjorde.Altså ikke læse manualen.
Men for fremtiden skal jeg nok læse manualen.
Tak til alle som gav hjælp med at løse problemet.
MVH Peteralf

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-07-09 09:24

Heller22->> Blev skam ikke sur, jeg har et par butikker, at tage vare på, så har ikke altid den fornødne tid her

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 28-07-09 09:26

Godt du fik løst problemet nu mangler du så bare at lukke spørgsmålet

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-07-09 10:51

Hej Peet.
Citat
Blev skam ikke sur, jeg har et par butikker, at tage vare på, så har ikke altid den fornødne tid her
Godt at høre, at du bare har for travlt til at blive .

Mvh Bette

Godkendelse af svar
Fra : peteralf

Dato : 28-07-09 11:56

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-09 21:09

Tak - men du valgte ikke det indlæg som hjalp dig mest, var det bare for at lukke munden på mig?