/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Komfur: Gorenje eller siemens?
Fra : ara
Vist : 4277 gange
100 point
Dato : 20-07-09 19:06

Hej.

Skal have nyt komfur. Vi skal have et induktion.

Har set på disse 2.
Siemens hl 448211s
Gorenje eit 67753bw

Sælger ville vælge Gorenje, da han sagde at de aldrig var blevet ringere
en nr 2 i diverse test. Er Gorenje virkelig så godt?

mvh

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-07-09 19:22

Det kommer an på hvad han får i kommission for salget af de enkelte apparater. Han skal synes mest om den der giver ham mest i lommen.

Og Gorenje plejer at være fornuftigt. Men Siemens/Bosch plejer absolut at have en ganske uovertruffen service. Ville nok snuse lidt mere. Men ud fra navnene ville jeg hælde mod Siemens. De siemens/Bosch apparater jeg har, har fungeret upåklageligt i mange år.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-07-09 19:28

Nogle får mere hvis de sælger specielle mærker...

Her er en oversigt:
http://www.jyskhvidevarelager.dk/shop/Induktions-komfur

Jeg ville vælge et Vest Europæisk mærke, Bosch eller Siemens...

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 20-07-09 22:07

Du skal ikke vælge disse to. Det alternative valg er Gram, som både fås i stål og hvid. Induktion er ens for alle modeler, dog har Gram den fordel, at den rengøres via steam funtion, som er en damp funtion, der renser ovnen uden rengørings middler. Prisen varierer fra 7.500 til 8.500 og er ca. 3 til 4 tusind under den vejlednings pris.
Hilsen,
En salger af hvidevare.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 21-07-09 08:12

Gram dur ikke. Ovnrummet er simpelhen for lille.
Det skal være min 58 liter og de er kun på 53.

Derfor står valget mellem de to jeg spurgte om.

I Gorenje'en er der også et specielt system der fungerer
således, at man sætter en ½ liter vand ind i oven.
Derefter vælger man et renseprogram.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-09 11:45

Noget helt andet end det du spørger om, har du overvejet at dele kogeplader og ovn i 2 enheder ? Det er virkelig besværlig og irriterende at stå med rumpetten i vejret bare for at se ind i ovnen, hos os står ovnen i køkkenbords højde i et højt element, og den kommer ALDRIG ned under kogepladerne igen:
http://www.jyskhvidevarelager.dk/shop/Kogesektioner-induktion
http://www.jyskhvidevarelager.dk/shop/Indbygningsovne-60-modul

Kommentar
Fra : ara

Dato : 21-07-09 12:39

Det kræver jo næsten et nyt køkken o.v.n

Kommentar
Fra : JRST

Dato : 21-07-09 12:59

Jeg ved at mange boligforeninger bruger Goronje p.g.a. de har ry for at være ganske vedligeholdelsesvenlige.
Siemens laver generelt et godt produkt.

Hvis du bruger lidt tid på at presse forhandlerne i pris vil du nok få presset Gorenjen mest ned.
Få prisen på skrift og tag den med til en anden forhandler et par gange.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 21-07-09 13:26

Det med prisen har jeg helt styr på

Det var bare om de to produkter var lige gode.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 21-07-09 18:18

Hold dig fra dem begge to, det er simpelthen noget værre skrammel, der må være opfundet i vrede!!

NÅR det går i stykker, så koster det en FORMUE!!
Og det er ikke et spørgsmål om HVIS, for det går i stykker, der er simpelthen så meget bøvl med det skidt.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 21-07-09 19:37

Til taunusanden.

Mener du induktions ovne, eller lige præcis de to mærker????

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 21-07-09 23:03

Der er generelt mange problemer med alle induktions komfurer.

Men dertil vil jeg da lige sige, det er rigtig godt at bruge, når det ellers virker

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 22-07-09 11:14

Citat
Sælger ville vælge Gorenje, da han sagde at de aldrig var blevet ringere
en nr 2 i diverse test. Er Gorenje virkelig så godt?

For at svare dig kort og konkret.
JA det er godt og vi har ikke fortrudt vores valg af Gorenje.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 02-08-09 14:37

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-08-09 14:53

Selv tak. Håber i har købt og bliver lige så glade for det som vi er.