/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
åbne filer
Fra : svenliss
Vist : 769 gange
500 point
Dato : 19-07-09 09:51

500 let tjente point for en nørd:
Sikkert et banalt problem, men beskriv helt nøjagtigt hvad jeg skal gøre - når jeg vil åbne f.eks. et billede, blobber en rude med følgende op:

Denne fil har ikke et tilknyttet program, der kan udføre denne handling.
Opret en tilknytning i: Angiv tilknytninger i kontrolpanel.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 510 point
Dato : 19-07-09 10:01

Prøv at højreklikke på billedet... så fremkommer der en - åben med -

prøv så at åbne med programmet - paint - det har altid kunne åbne vores billeder

Der er flere programmer der kan åbne billeder, men paint følger med windows så hvis du bruger windows, så har du automatisk programmet

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 19-07-09 10:07

i den højreklik menu der kommer, som Nordsted skriver.

Vælg Vælg Standdard Program

Der vælger du Windows billedgalleri ..... og sætter flueben i Brug Altid.....

Så vil den bruge det program fremover.

At bruge Paint er skod.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-09 10:19

ehm.... jeg syntes ikke Paint er skod, det virker jo efter hensigten

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-09 11:07

Windows fax- & billedfremviser er bedre til det formål, Office har også et særskilt program, og endelig har de fleste med et digitalkamera også et foretrukket billedbehandlingsprogram.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 11:15

LuffeA har en XP computer, trolden har en Vista computer, kan jeg se Paint er på både Vista og XP, og så er der mange forskellige foto programmer som kan sættes til opgaven, med de anvisninger der er givet, mon spørger kan uddybe lidt hvilke muligheder han/hun har på sin computer ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-07-09 11:52

Jeg bruger IrfanView, koster gratis
http://www.irfanview.com/

Der er jo os FastStone Image Viewer, os gratis
http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 19-07-09 11:57

Jeg, spørger har XP.
Jeg har lidt omstændeligt, ved først at gemme, fundet ud af at åbne og redigere billederne.
Det der er lidt uforståeligt, er beskrevne rude der kommer frem, og hvis tekst jeg ikke kan bruge til noget, eller komme videre fra...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 12:11

Gå til mappen Billeder og højre klik på et af dine billederne, klik på Åben med - klik på Vælg program og der vælger du (klikker en gang så linjen bliver blå) Windows billed og fax fremviser, sæt markering i Brug altid det valgte program til denne type fil, slut af med at klikke på Ok

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-07-09 12:22

Hvis metoden som o.v.n. skriver ikke virker, det plejer den nu at gøre,
så kan du bruge dette:
http://windowsxp.mvps.org/imgassofix.htm

Samme link, Google har oversat:
http://translate.google.dk/translate?u=http%3A%2F%2Fwindowsxp.mvps.org%2Fimgassofix.htm&sl=en&tl=da&hl=da&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-09 12:30

Er der ikke en venlig sjæl, der vil fortælle mig hvorfor Paint er noget skod?? Jeg har ingen problemer med at bruge det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-07-09 12:34

Paint er ok, men det er jo så'n set et redigerings program, de andre "kigger man bare med"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-07-09 12:36

Man kan få et bedre overblik over billederne, med de andre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 12:37

Citat
Er der ikke en venlig sjæl, der vil fortælle mig hvorfor Paint er noget skod??
nej for Paint er god nok - - - til at REDIGERE billeder(begrænsede muligheder) ikke til at VISE dem der bruges Windows billed og fax fremviser, eller en af de utallige foto programmer som kan hentes på nettet (bruger selv Irfan View)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-09 12:54

Det er nu heller ikke Paint vi normalt bruger, men ACDSee (tror jeg det hedder), men vi har da brugt Paint, hvis der har været kludder i filerne vi har modtaget

Godkendelse af svar
Fra : svenliss

Dato : 19-07-09 12:55

Tak for svaret Nordsted1.