/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Døde i Canada
Fra : Rytterknaegten
Vist : 2179 gange
299 point
Dato : 18-07-09 23:27

Danske emigreret til USA, er ikke saa svært at finde!! Men hvad med Canada? Hvor går jeg hen?
Har kun disse oplysninger: Anton Jacobsen født i Århus vistnok i 1900, død i Vancouver 1956 i Trafikulykke.
Nej det ER ikke meget, men hvor kunne jeg starte??
Har nogen ude i natten en ide??
Mvh
Rytterknægten.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 18-07-09 23:31

Hej

Hvad med at prøve på DIS-Danmark i dette forum http://www.dis-danmark.dk/forum/list.php?11.
Skriv der på Engelsk hvad du søger.

Lis

Kommentar
Fra : vith

Dato : 19-07-09 00:31

Måske kan du finde noget her:

http://www.genealogylinks.net/canada/

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 19-07-09 04:13

Hej Lis.
Er medlem af DIS, og ofte på.
Har Du indtryk af at der er mange Dansk/Canadiere der søger der??
Mvh John

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 19-07-09 09:18

Citat
Har kun disse oplysninger: Anton Jacobsen født i Århus vistnok i 1900, død i Vancouver 1956 i Trafikulykke.

ved du om de havde familie medlemmer der hed Anni eller Chris,

hvis ja; så tror jeg kan hjælpe dig, for at prøve noget af.

kjeld

Accepteret svar
Fra : Crypton

Modtaget 299 point
Dato : 19-07-09 16:18

Du kan jo prøve de canadiske arkiver.

Jeg har haft held med at bruge dem.

http://search.bcarchives.gov.bc.ca/sn-2D8E28B/bsearch/Fonds,TextualRecords,VisualRecords,Movies,SoundRecordings,Cartographic,Library,WebPages,Genealogy#form

Der findes en Anton Jacobsen der døde i 1951.

Call Number: 1951-09-010317 / Roll b13210 is Result # 2
(Combined Genealogy Indexes)

Please Note: Information on Usage

   Vital Event Death Registration

   Name: Anton Jacobsen

   Event Date: 1951 11 7 (Yr/Mo/Day)
   Age: 50
   Gender: male
   Event Place: Vancouver

   Reg. Number: 1951-09-010317
   B.C. Archives Microfilm Number: B13210
   GSU Microfilm Number: 2032702

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 27-07-09 11:16

Tak til alle der prøver at hjælpe.
Ja, det er en hård nød at knække. Min veninde oplyser at Anton Jacobsen, er hendes Onkel og sønnen Fætter Erik, der lige har været på besøg i Danmark,og KUN har disse få oplysninger om hans Far.!!!!!
Til Vic 2000, hun mener tåget, at have hørt navnene.
Har Du mere til Os??
Selv er jeg gået igang med kirkebøgerne Århus på AO.
På FS, fandt jeg zero.
De Canadiske arkiver har jeg lidt svært at hitte ud af.
Mvh Rytterknægten

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 27-07-09 11:27

Hej Crypton.
Den Anton Jacobsen Du har fundet mener jeg er Nordmand, og rejste ind i USA Ellis Island 1922, via en Spansk havn, og dog? hvorfor den genvej? Kan være han ikke havde bestemt sig for det sted han ville bosætte sig.
Halifax, var det ikke en port til Canada ved århundredskiftet?
Mvh Rytterknægten.

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 01-08-09 02:10

Tak for svaret Crypton.