/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Rejsetaske
Fra : 19431225
Vist : 546 gange
200 point
Dato : 14-07-09 14:47

Er der nogen som ved en helt masse om rejsetaske, og har mod til at blive på at koble sig på mine maskiner via fjernstyring og oprette rejsetasker således at jeg kan synkronisere mine mapper på begge maskiner.
Jeg har Team wiever 4 installeret på begge maskiner. Hvis der er nogen som er interesseret så oplys bare et telefonnr. så ringer jeg op.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-07-09 15:39

Citat
synkronisere mine mapper på begge maskiner

jeg vil helt klart anbefale dig at bruge synctoy istedet for rejsetasken.
synctoy er et gratis program fra microsoft der er beregnet til at synkronisere mapper.

http://www.microsoft.com/prophoto/downloads/synctoybeta.aspx

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 14-07-09 16:49

Citat
jeg vil helt klart anbefale dig at bruge synctoy istedet for rejsetasken

Hej igen
Jeg har læst lidt om Synctoy men er i tvivl, det jeg gerne vil er at synkroniser min mapper på den bærbare med mapperne på den stationære pc. Skal Synctoy installere på begge maskiner? desuden er jeg i tvivl omkring mapperne, for jeg kan jo ikke se mapperne i f.eks den bærbare. Er programmet ikke mest til hvis man vil synkronisere mapperne på den samme maskine?

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 14-07-09 16:53

Hej
Det ser måske mærkeligt ud, men jeg kunne ikke logge på med 19431225, så jeg har brugt et andet familiemedlems brugernavn og password.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-07-09 16:55

nej, tværtimod. det er beregnet til at synkronisere mapper mellem forskellige enheder f.eks to computere eller en computer og en nas

du behøver kun at installere programmet på en maskine, men det kræver dog at der er netværksadgang mellem maskinerne

hvis du fra den bærbare kan se mapperne på den stationære, så installer synctoy på den bærbare

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-07-09 16:57

hovsa, det opdagede jeg ikke engang

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 14-07-09 16:57

Citat
du behøver kun at installere programmet på en maskine, men det kræver dog at der er netværksadgang mellem maskinerne

Hvad mener du med at det kræver netværksadgang mellem maskinerne, jeg kan gå på nettet med begge maskiner med en trådløs router

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 14-07-09 16:59

Citat
Ihovsa, det opdagede jeg ikke engang

Gør det noget??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-07-09 17:35

nej, det gør ikke noget når bare man ved det

det jeg mente med netværksadgang var at det lød som om at du fra den bærbare kan se mapperne på den stationære

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 14-07-09 17:51

Citat
et jeg mente med netværksadgang var at det lød som om at du fra den bærbare kan se mapperne på den stationære

nej det kan jeg ikke. Nu har jeg installeret programmet på den bærbare, den venstre side er det den bærbare, og hvordan får jeg forbindelse mellem de 2 maskiner, sker det automatisk gennem nettet??

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 14-07-09 18:54

Hej igen
Jeg tænkte på om jeg skal bruge kabler mellem de 2 maskiner, for at kunne se mapperne på begge maskiner

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-07-09 23:22

hvordan er maskinerne koblet på nettet nu, trådløs?

du skal dele de mapper du vil have adgang til på den stationære.
hvilke styresystemer har computerne

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-07-09 00:15

havde lige overset dit andet spørgsmål:
Citat
den venstre side er det den bærbare

det er ligemeget om det er den bærbare eller den stationære

først vælger du de to mapper du vil synkronisere (en på hver maskine)
derefter vælger du hvordan den skal synkronisere

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 15-07-09 10:21

Citat
hvordan er maskinerne koblet på nettet nu, trådløs?

Jeg er koblet på trådløs, styresystemet på den bærbare er windows vista premium, på den stationære er det xp proff.

Hvordan får maskinerne forbindelse til hinanden, når jeg åbner synctoy på den bærbare hvor syntoy er installeret så kan jeg kun se 2 drev venste og højre og de henviser begge til drevene på den bærbare, jeg kan ikke se den stationære, så hvordan kommer jeg i forbindelse med den stationære maskine??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-07-09 12:23

på den stationære deler du den mappe der skal synkoniseres.

h.klik på mappen --> vælg deling og sikkerhed --> marker del denne mappe

det næste du skal gøre er at notere dig navnet på den stationære h.klik på denne computer --> egenskaber --> fanen computernavn

angående synctoy, og dette er frit fra hukommelsen så hvis jeg husker lidt galt så bær over med mig, så klikker du på knappen i bunden create folder pair og vælger en mappe på den bærbare og angiver mappen på den stationære sådan her: \\navnpåstationær\navnpåmappe
derefter skal du vælge hvordan der skal synkroniseres, øverste indstilling synkroniserer begge veje
der er også en preview knap så du kan se hvordan resultatet bliver

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 15-07-09 17:50

Citat
på den stationære deler du den mappe der skal synkoniseres.

Hej Igen

Jeg har prøvet dit forslag, jeg mener jeg har fulgt dette 100%. På den stationære er det fulde computernavn Athena, i arbejdsgrupper står der MSHOME. Under computerbeskrivelse står der ikke noget.

Jeg har markeret og indsat mappenavnet fra den bærbare i synctoy i venstre side i højre har jeg skrevet \\athena\\data som er den sttionære
i mit tilfælde ligger data på d drevet(betyder det noget)
Når jeg trykker på næste kommer denne besked" the networks location \\athena\\data is not accessible"
Jeg har gået tilbage til den stationære for at se om den er delt, det er den, der er flueben i del denne mappe på netværket, i sharenavn står der data.
Hvad mon jeg gør forkert???

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-07-09 18:21

du har lige en lille fejl:
\\athena\\data
skulle være
\\athena\data

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-07-09 18:22

kom lige til at tænke på noget andet, har du firewall på den stationære (andet end xp egen)

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 15-07-09 18:47

Citat
kom lige til at tænke på noget andet, har du firewall på den stationære (andet end xp eget

Ja jeg har eset smart security4

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-07-09 18:54

hvis den ikke automatisk opretter en regel der tillader deling af mapper på dit netværk, så skal den konfigureres til det.

fik du rettet linket til \\athena\data
hvis der stadig ikke er hul igennem så deaktiver firewallen et øjeblik (ikke antivirus!!!!!!!)

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 15-07-09 18:57

Jeg har rettet til \\athena\data, jeg har også deaktiveret firewall, men uden resultat,hvordan opretter jeg en regel??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-07-09 20:20

prøv lige dette her først:
skift athena ud med ipadr på den stationære
\\athena\data --> \\192.168.17.18\data

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 15-07-09 20:41

Citat
skift athena ud med ipadr på den stationære
\\athena\data --> \\192.168.17.18\data

Hej igen
Jeg får samme fejlmeddelelse

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-07-09 20:47

bare lige for at checke, du udskiftede 192.168.17.18 med den stationæres ip adr. ikke også

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 15-07-09 21:21

Jeg skrev følgende i højre side \\192.168.17.18\data istedet for \\athena\data

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-07-09 21:35

du skal udskifte 192.168.17.18 med den ip din stationære har
du kan se ip adr. sådan her:
klik start --> kør --> skriv cmd og tryk enter
i den sorte kasse skriver du: ipconfig og trykker enter den skriver en hel masse, det du skal bruge er ip adressen

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 15-07-09 21:48

lige for at være helt sikker, jeg har hentet ip adressen på den stationære, der er 5 tal med punktum imellem. Skal jeg nu højreklik denne computer>computernavn og så gå til skift og så her indsætte ip addressen, jeg mener bare at det ikke kan sættes punktummer her.??

Du skrev tidligere om \\192.168.17.18\data hvor havde du den ip adresse fra

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-07-09 22:03

Citat
\\192.168.17.18\data
jeg kender jo ikke ip adr på din stationære så det er meningen at du selv skal udskifte med den rigtige lige som du gjorde her:
Citat
\\navnpåstationær\navnpåmappe
den lavede du om til
Citat
\\athena\data

du skal IKKE ændre navn på computeren du skal bruge ip adr istedet for navn i synctoy
eksempel nu: \\athena\data ændres til \\ipadresse\data

Citat
5 tal med punktum imellem
er ikke helt med, der er kun fire sæt tal med punktum imellem xxx.xxx.xxx.xxx

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 15-07-09 22:18

Min ipdresse har fire sæt tal. xx.x.x.x.
Disse fire tal med punktum imellem har jeg tastet i synctoy, så der nu kommer til at stå \\xx.x.x.x.\data
Men desværre samme fejl igen.Er det muligt at jeg kan ringe dig op, så du kan vejlede mig, jeg må på en eller anden måde lave en fejl. Hvis det er forsent for dig iaften, så giv mig besked om hvornår det passer dig bedst, hvis jeg altså må ringe til dig

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-07-09 22:24

det vil passe bedre imorgen, om formiddagen eller om eftermiddagen.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 15-07-09 22:26

hvis du sender dit tlf. nummer så ringer jeg imorgen formiddag

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 15-07-09 22:29

skriver en pm til dig i morgen

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 15-07-09 22:31

ok, tak for iaften

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 16-07-09 16:56

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-07-09 19:10

Det var da så lidt.
Skulle måske lige sige at vi klarede det via fjernsupport.
Der skulle lige åbnes for fil og udskriftsdeling i eset