|
|
du kan jo starte med at stave det rigtigt
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 12-07-09 12:17 |
|
Gør vi det ikke tager Taliban magten og udrydder kvinderne HELT, og det breder sig til andre lande, når de så er tilstrækkelig stærke begynder de så at terrorisere hele verden med nedfaldne passagerfly, også her i DK
De skal udryddes som rotter, det kan ikke gøres hurtigt nok.
| |
| Kommentar Fra : vic2000 |
Dato : 12-07-09 12:20 |
|
troldenesdhb
Dato : 12-07-09 12:10
--------------------------------------------------------------------------------
du kan jo starte med at stave det rigtigt ( Citat)
Hvor når fannnen lære sådan, en som dig fessor og holde din kæft i,
hvis ikke du vil svare fordi der mangler et komma, så kik da den anden vej, også fremover, hr
| |
| Kommentar Fra : snabel-a |
Dato : 12-07-09 12:27 |
|
Jeg bryder mig ikke om Taliban og deres kvinde-menneske undertrykkelse.
Men danske soldater skulle, efter min mening, slet ikke være i Afganistan eller i Irak, for den sags skyld.
Danmark skulle hellere, som før - yde humanitær bistand i disse områder,
og ikke være en krigsførende nation.
Hej
Det var bare det jeg ville sige
| |
| Kommentar Fra : Cathcart |
Dato : 12-07-09 12:34 |
|
Rolig nu vic2000. Du behøver ikke at skælde ud på mine vegne. Det var helt i orden med mig, at jeg fik den over næsen. For selvfølgelig skal jeg da stave rigtigt . Og det skal du da forøvrigt også . Den er fra dig , og jeg går ud fra, at du mener: fanden?
Forresten er du også meget velkommen til at skrive et indlæg til mit spørgsmål
LuffeA - Jeg skal nok vende tilbage til dig. Håber blot på flere relevante kommentarer.
Hilsen
| |
| Kommentar Fra : piaskov |
Dato : 12-07-09 12:38 |
|
Citat Ingen sex...ingen kartofler....SÅDAN |
Øv ...Er du gift eller
Den gik IKKE herhjemme du
Manden ved hvor støvsugeren står og sådan skal det være.
Undskyld jeg spammede.
| |
| Kommentar Fra : snabel-a |
Dato : 12-07-09 12:47 |
|
Hej Cathcart, Krummen m.m
Ja, der er flertal for dén beslutning.
"Fint nok"
Jeg skriver bare min holdning til Afghanistan spørgsmålet.
| |
| Kommentar Fra : piaskov |
Dato : 12-07-09 12:56 |
| | |
| Kommentar Fra : Krummen |
Dato : 12-07-09 12:57 |
|
Citat Jeg skriver bare min holdning til Afghanistan spørgsmålet |
Det er da din demokratiske ret, så no hard feelings
Men krig føres ikke så meget mere på den traditionelle måde, men udkæmpes i sammenholdende nationers fællesskab på det sted, hvor aggressoren befinder sig. I de gode gamle dage var det nationens grænser, der blev forsvaret... I dag er det lige så meget for det globale demokratis skyld, uanset hvor i Verden denne styreform forsøges begrænset af religiøse fanatikere eller sindsyge diktatorer.
| |
| Kommentar Fra : o.v.n. |
Dato : 12-07-09 13:08 |
|
For at vende tilbage til spørgsmålet Citat forsvare et land, der vil lave lov om, at mænd må lade deres hustruer sulte, hvis hustruerne ikke vil have samleje med dem |
det er altså meget firkantet stillet op, og det er slet ikke det krigen drejer sig om, vi og andre NATO allierede er der for at forsvare os selv, så længe vi kan holde banditterne beskæftiget hjemme hos sig selv, så længe er der mindre (ikke ingen men mindre) risiko for at de laver ulykker hjemme hos os.
Vi kan altså ikke dukke hovedet og tænke, at så længe vi ikke gør dem noget, så længe lader de os være i fred, sådan er verden ikke i dag, den er meget mere global
| |
| Kommentar Fra : vic2000 |
Dato : 12-07-09 13:14 |
|
Citat Manden ved hvor støvsugeren står og sådan skal det være |
Ja pia, det er rigtigt og speciel, hvis kun der er en mand i huset, kan du
så sige mig. hvad gør man så der, hvor der er to mænd om samme suge
slange, og de har papir på hinanden,???
Verdens ældste erhverv, skal sq ikke handles af i kogt kartofler, til nogens fordel,
men hvad var det Mogens Glistrup sagde for 40 år tilbage,
krudt og kugler bliver ikke den største fjende, i verden, men det gør muslimerne og dens godt folk, frem med Cheminovas det bedste ukrudts
middel, jo før jo bedre,
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 12-07-09 13:14 |
|
Apropos...........
Jeg vil gerne være støvsuger i mit næste liv.
Tænk sig at blive hevet i slangen og få rystet posen hver dag, og blive lånt ud til nabokonen nu og da
| |
| Kommentar Fra : piaskov |
Dato : 12-07-09 13:19 |
|
Citat Vi kan altså ikke dukke hovedet og tænke, at så længe vi ikke gør dem noget, så længe lader de os være i fred |
Hvor har du dog ret o.v.n.
Hvis det var os der sad med R *** i vandskorpen ville vi nok også meget gerne have hjælp fra naboer og lignende.
Man kan i dagen DK ikke tillade sig at være egoist . Vi skal da hjælpe hvor vi kan og se længere ud end vores egen næsetip.
Det er i bund og grund nok et spørgsmål ...ikke om hvis...men hvornår det er os det rammer.
| |
| Kommentar Fra : vagnr |
Dato : 12-07-09 13:24 |
|
Jeg tror det er værd at kigge lidt på Afghanistans historie.
De var besat af englænderne i ca 80 år i 1800-tallet til 1919, sloges hele tiden mod dem, selv om de formelt var en koloni, lokkede dem i baghold (et, hvor ca 10.000 blev dræbt, og det var mænd, kvinder og børn der blev udslettet, men ÈN fik lov at slippe med livet i behold, så han kunne fortælle hvad der var sket). Så nogle år med masser af intern ballade, når de ikke har andre at slås med slås de med hinanden, 10 år med russisk besættelse i 1970'erne og 80'erne.
Hverken englændere eller russere bekymrede sig vist meget om at overholde menneskerettigheder mv., der blev gået til stålet i et omfang som forkæmperne for de dempkratiske lande slet ikke kan.
Så at tro på, at vi kan omvende dem til demokrati og ligestilling er for mig at se bundnaivt. Som vi så i Muhammed-krisen sætter de fleste muslimer faktisk deres religion over alt andet, og demokrati og kønsligestilling kommer langt nede på ranglisten.
Og det forhold at vi -i mange afghaneres opfattelse- besætter deres land gør dem ikke mindre tilbøjelige til at lave terror hos os, snarere tværtimod.
Så jeg mener vi skulle trække vores soldater hjem, overlade det til aghanerne at slås indbyrdes, og til de afghangske kvinder at lave deres eget "Lysistrate" eller kvindernes oprør.
For at de afghanske mænd skulle kunne sulte kvinderne til sex ville det kræve, at mændene overtog markarbejdet, at kværne korn mv., men det tror jeg er værre for dem end ingen sex. Det bliver da snarere mændene der kommer til at sulte, i begge ender!
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 12-07-09 13:32 |
|
Det hænger også sammen med at Al Quida og Osama Bin Laden er jaget vildt og forsåvidt fredløse overalt, kommer der et land eller område hvor Talaban bider sig godt fast vil overnævnte så kunne dyrke deres blodige aktiviteter over hele verden igen. fra en "sikker" base.
Glem ikke at Danmark står på Al Quidas liste og at vi i den forbindelse må finde os i forholdsregler i den offentlige trafik f.eks.
Al Quida prøvede også at hjælpe de krigsherrer der bekæmpede alliancen i Iraq, men de var krigsherrerne en tand for grove og blev smidt ud.
| |
| Kommentar Fra : JatR |
Dato : 12-07-09 13:50 |
|
Citat Det er da din demokratiske ret, så no hard feelings |
Hej, jeg ville bare sige tak til Krummen, men så blev jeg sq blacket - lige da jeg ville skrive noget.
Nu er Teamet åbenbart kommet hjem fra deres sommerferie.
Hvis, mod forventning, jeg "vinder" dette spørgsmål, så send points til
J R
I øvrigt
er jeg enig med Krummen og at der er mange religiøse fanatikere og diktatorer.
Men det er nu "lidt sjovt", at USA, - Ja, hele den demokratiske verden støttede Taliban i 1980´erne.
Pumpede våben & penge ind til de fanatiske religiøse folk.
Og selv samme mennesker kan man nu bekæmpe - og DESVÆRRE tage til Afganisthan og dø for.
MvH
J R
| |
|
Var længe en stor tilhænger af at sætte danske tropper ind men tvivler ganske stærkt efterhånden.
Døds tallet vokser og vokser og der er ingen reelle fremskridt at spore. Tværtimod er antallet af vejside bomber og andet bare voksende.
Flere og flere civile bliver desværre dræbt af Nato tropperne ved uheld og det får gradvist hadet til at vokse.
Synes desværre at situationen ligner Vietnam mere og mere.
Derudover så kunne vi da godt nok få travl hvis vi skulle drage i krig mod alle de regimer der undertrykker deres folk, Taliban er langtfra de værste og ikke en trussel mod Danmark.
| |
| Kommentar Fra : Cathcart |
Dato : 12-07-09 14:17 |
|
Lige en biting: Er snabel-a også JatR ? For jeg forstår ikke lige bemærkningerne om blacklistning .
Citat Men det er nu "lidt sjovt", at USA, - Ja, hele den demokratiske verden støttede Taliban i 1980´erne.
Pumpede våben & penge ind til de fanatiske religiøse folk. |
Ja, det var så ris til egen røv. Men det var under den "Kolde Krig" også af visse kaldet "3.de Verdenskrig".
Er det så "4.de Verdenskrig" vi er i gang med nu? Kristne vs. muslimer. Det synes jeg på en måde ligger mellem linierne i nogle af de udmærkede indlæg.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 12-07-09 14:21 |
|
Må jeg dække mig ind under Thomas.Haugaard`s indlæg.
Citat Var længe en stor tilhænger af at sætte danske tropper ind men tvivler ganske stærkt efterhånden.
Døds tallet vokser og vokser og der er ingen reelle fremskridt at spore. Tværtimod er antallet af vejside bomber og andet bare voksende.
Flere og flere civile bliver desværre dræbt af Nato tropperne ved uheld og det får gradvist hadet til at vokse.
Synes desværre at situationen ligner Vietnam mere og mere.
Derudover så kunne vi da godt nok få travl hvis vi skulle drage i krig mod alle de regimer der undertrykker deres folk, Taliban er langtfra de værste og ikke en trussel mod Danmark. |
Er fuldstændig enig.Terrorristerne skal nok finde hertil,uanset hvad.(Hvis de får lyst).
Iøvrigt er vores land allerede godt besat af potentielle terrorrister.
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : JatR |
Dato : 12-07-09 14:24 |
|
Ja - Som jeg skrev blev jeg blacket fra sekund til sekund !
(Kig selv)
Og hedder nu J R
Det lyder også "fiksere"
***********
Men nu skal vi ikke tale om mig, men dit spændende spørgsmål !
************
| |
| Kommentar Fra : Cathcart |
Dato : 12-07-09 14:34 |
|
Krummen har da forhåbentligt ikke blacklistet nogen, på grund af et indlæg her i mig spørgsmål . For her på Kandu skal vi da være gode ved hinanden .
Men igen:
Citat Er det så "4.de Verdenskrig" vi er i gang med nu? Kristne vs. muslimer. Det synes jeg på en måde ligger mellem linierne i nogle af de udmærkede indlæg. |
og Citat Iøvrigt er vores land allerede godt besat af potentielle terrorrister. |
Se, det hænger godt nok sammen, eller hvad?
| |
| Kommentar Fra : JatR |
Dato : 12-07-09 14:50 |
|
Nej - Det gør Krummen ikke.
Det var teamet. Har selv bedt om at blive blacket - med nogle dumme profiler.
Sagde at jeg gerne ville beholde snabel-a, hvis jeg måtte.
Men det røg sq også sig en tur.
Never mind.
****************
Forresten til vagnr - fint indlæg!
Har du ikke den flotte plakat med Lars Løkke Rasmussen som Taliban Partisan?
Hvor han var nede og forære de friske gutter en bunke håndøre ...
Jeg har kommet til at slette den på harddisken -
Ligesom jeg selv lige er blevet slettet...
************************************
J R
Saddam Hussain støttede vesten i øvrigt også i mange herrens år -
Og de samme gik så ind og ...
Ja, det kender vi...
Og har ikke noget med dit spørgsmål at gøre.
********************
Syntes det er tragisk når danske soldater dør !!!!!!!!!!!!!!!!
Men det kan man jo forvente i krig.
Det kan ikke komme som en overraskelse.
| |
| Kommentar Fra : JatR |
Dato : 12-07-09 14:56 |
|
Hvor mange "Masseødelæggelses-våben" var det nu man fandt i Irak ???
J R
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 12-07-09 15:27 |
|
Disse "masseødelæggelsesvåben" i Iraq viste sig så at være et bluffnummer fra Saddam Hussein der stadig frygtede en invasion fra Iran, han kunne jo af samme årsag ikke give fuldstændig adgang for våbeninspektører.
Når man graver en grav for andre........
Og 4. verdenskrig, fy faen, hvis Danmark gik med ville hovedparten af de danske muslimer staks lave en blodig ballade da det er deres pligt, de skulle så omgåående interneres.
Og fortæl mig ikke at den civilicerede verden ville stå sammen mod barbarerne, der gik jo laaaang tid inden USA gik direkte ind i 2. verdenskrig selv om de kunne se at der blev slagtet masser af mennesker i Europa og Asien.
| |
| Kommentar Fra : vagnr |
Dato : 12-07-09 15:45 |
|
Billedet af Lars Løkke med AK47, der afleverede penge til Afghanerne kan sagtens findes på nettet, her fx.
http://madsenblog.dk/wordpress/2009/04/05/lars-l%C3%B8kke-rasmussen/
der er mange flere bare søg på: afghanistan Lars Løkke
Den suspekte, krigsliderlige type med turban og Kalashnikof AK47 i hænderne er i dag statsminister i Dk, ham på hans højre side er en helt igennem fin fyr, læge i Dk, og ledsagede LLR fra Dk. De to andre kender jeg ikke.
| |
| Kommentar Fra : JatR |
Dato : 12-07-09 16:18 |
|
Tak vagnr !
Cathcart, jeg ser du er interesseret i religion.
Jeg er ikke selv religiøs, men interesseret i forskellige religioner.
Syntes det var lavt af Taliban at sprænge Buddistiske symboler i stykker!
(Nåh - Off topic)
| |
| Kommentar Fra : Krummen |
Dato : 12-07-09 16:22 |
|
vagnr
Skal man ikke være mere end alm. svagtsynet for at gennemskue, at det billede er manipuleret
For lige at afslutte Pia og Leifs fikse sexkommunikation, så skulle den læses som følger:
Med at brunstigt blik på Pia tager Leif støvsugeren og begynder at støvsuge.
Pia siger til Leif: "Du kan godt spare dig Leifi. Sæt den støvsuger på plads....... for jeg gider ikke".
| |
|
Det billed er faktisk ikke manipuleret.
| |
| Kommentar Fra : piaskov |
Dato : 12-07-09 16:36 |
| | |
| Kommentar Fra : Cathcart |
Dato : 12-07-09 16:51 |
|
Vi må håbe, at Pia og Leif råhygger sig - med eller uden støvsuger .
"Den Kolde Krig" var Øst vs. Vest og var pludselig slut ved USSR's kollaps.
Citat Cathcart, jeg ser du er interesseret i religion |
Jo da.
Se lige mit "indlæg" d. og kl. 12-07-09 14:34. Det jeg mener med "4.de Verdenskrig" er, at den er godt i gang både med våben, ord og boykot's + alt det, som vi almindelige borgere aldrig får at vide .
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 12-07-09 16:53 |
|
I et lidt sløvt ægteskab bad konen manden om at hente en hovedpinepille hvergang hun kunne se at han havde glimtet i øjnene.
Det blev han selvfølgelig træt af, og en aften da han igen skulle hente en pille trak han sjoveren frem fra pyjamasen og ved hjælp at en klat tandpasta anbragte han en pille på spidsen.
Således spadserede han frem mod sengen og spurgte:
-Vil Du have den som sugetablet eller stikpille ??
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 12-07-09 17:23 |
|
Zu befehl, mein führer.........
| |
| Kommentar Fra : Cathcart |
Dato : 12-07-09 17:31 |
|
LuffaA altså Citat Zu befehl, mein führer......... |
Nu må du sgu styre dig . Er det ikke bare skønt med ytringsfrihed .
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 12-07-09 18:05 |
|
Citat Den suspekte, krigsliderlige type med turban og Kalashnikof AK47 i hænderne er i dag statsminister i Dk, |
Ja.gud ske tak og lov for det.
Nu er det vist almindelig kendt med vagnr`s blodrøde solidaritets-tankegang.Men jeg kan forstå,at selv en "stakkels socialist",skamredet af den borgerlige regeringsvælde,forstår at sætte pris på livets goder.(Penge).Husker nemlig et indlæg du havde,ang. dit sommerhus.Dobbeltmoral?????????
Hvad med at efterleve sin egen overbevisning,vagnr.
Personer som dig,kan jeg simpelthen ikke ta`alvorlig.
Hvad med en udskiftning af Audi`en.Forhandlerne er vist til at snakke med for øjeblikket.
Vendekåber som dig er en lidelse.
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : vagnr |
Dato : 12-07-09 18:28 |
|
Kære Mosebaek
Jeg følger de regler vi har i landet, ligesom alle andre (burde) gør(e).
At være socialist (som ikke er det ord jeg hovedsagelig bruger om mig selv som socialdemokrat) handler for mig at se ikke om at lide afsavn, jeg tager selvfølgelig de skattefradrag jeg her ret til, fx til velgørende foreninger, men også rentefradrag mv., investerer mine penge bedst muligt og med tanke om skatten osv.
Et martyrium der skulle gøre mig til en del af "sultens slavehær" ville være helt tåbeligt og formålsløst, socialisme handler ikke om at øge medlemmerne af "sultens slavehær", men at prøve at mindske antallet.
Det handler bl.a. om at skabe en mere retfærdig fordeling af goderne, bl.a. ved beskatning, gratis uddannelse, hjælp til (selvhjælp) de svageste, men ISÆR ved at søge at give alle mennesker, uanset social baggrund, lige gode muligheder for at klare sig godt i livet, få en uddannelse osv.
Hvis jeg flyttede i skattely ville du have noget at have at være forarget over, men den eneste situation hvor jeg ville overveje det ville være hvis pianisterne virkelig fik magt, de har allerede alt for meget
Men jeg husker godt et indlæg, hvor du var meget forarget over Kim Larsen, fordi han tjener godt, det kan jeg slet ikke se noget problem i, så længe han betaler den skat han skal.
Men hvad har det med Afghanistan at gøre?
| |
| Kommentar Fra : JatR |
Dato : 12-07-09 18:43 |
| | |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 12-07-09 19:22 |
|
Der er myriader til forskel fra din og mit tankegang.Du forsømmer ikke en lejlighed,til at hegle på den borgerlige "kapitalisme".Og samtidig fremhæve din socialistiske tankegang om solidaritets-følelse.Hvad med at vise den i praksis.Så ville jeg ta`hatten af for dig.Sælg sommerhuset,og gi`udbyttet til Folkekirkens Nødhjælp.(Eller lignende).
Jeg kan tydelig fornemme,at du er en af de falske profeter,der råber og skriger om solidaritet.Men hvad gør i selv.Sidder og kigger på bankkontoen,der vokser og vokser.
(Men jeg er en sand socialist).
Selv er jeg af borgerlig observans,der lever et ydmygt liv.Men klager ikke.Har til dagen og vejen.
Citat Men jeg husker godt et indlæg, hvor du var meget forarget over Kim Larsen, fordi han tjener godt, det kan jeg slet ikke se noget problem i, så længe han betaler den skat han skal. |
Nej,det forstår jeg udmærket,med din form for socialisme.(Og Kim Larsen`s).
Man kan sagtens føjte rundt,og spille venstre-orienteret,når man har en god fed bankbog,at falde tilbage på.Kim Larsen er en herlig musiker,men hans livssyn kan jeg ikke ta`alvorlig.For den er ikke ærlig ment.(Efter min mening).
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 12-07-09 19:29 |
|
Men undskyld,jeg lod mig rive med.Er vist ved at bevæge mig bort fra spørgsmålet:
Citat Skal danske soldater blive ved med at risikere at dø, for at forsvare et land, der vil lave lov om, at mænd må lade deres hustruer sulte, hvis hustruerne ikke vil have samleje med dem |
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : vagnr |
Dato : 12-07-09 19:54 |
|
Du mener åbenbart, mosebaek, at man skal være fattig for at være socialist?
Så kunne du jo med rette hævde, at socialister bare er nogen der ikke har kunnet klare sig selv og er misundelige på dem har klaret sig.
Men da jeg har været så heldig at få en god uddannelse, et højtlønnet job osv. kan jeg ikke være socialist, det er helt gak.gak.
Din helt Fogh, i sine unge dage (før minimalstatsbogen) kaldt røde Anders, så blev han ultraliberalist med minimalstaten, så en slags gøgeungesocialdemokrat, den rene vejrhane, bare man kan få magt, det er i dine øjne vel en ordentlig borgerlig.
Og Løkke, der gerne drikker på skatteborgernes regning, lyver gentagne gange offentligt osv. det er en vel også en kerneborgerlig, borgernes peneg ligger bedst i mine lommer kunne være hans valgsprog.
| |
| Kommentar Fra : vic2000 |
Dato : 12-07-09 20:39 |
|
Cathcart svar ærligt;
Hvad kunne Danmark forvente sig, ?? hvis du fra i morgen kl, 14 fik den tjans og skule være, "" Forsvarsminister"", og havde fri beføjelser til at kunne gøre som det passede dig, ??
Hvad kunne Danmark forvente sig ?? hvis du fra i morgen kl. 14 fik den tjans og skulle være "" Udenrigsminister"" og havde fri beføjelser til at
kunne gøre som det passede dig, ??
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 12-07-09 20:57 |
|
Ja,jeg lader Dr. Jekyll and Mr. Hyde i fred denne gang.
Hans politiske drøm....... og virkelighed,stemmer ikke overens.
Hans svage punkt er penge.
Min slutreplik.Tak!
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : Cathcart |
Dato : 12-07-09 21:18 |
|
Vic2000
Citat hver især at være over for andre, som hver især selv gerne vil ha, at andre er over for en selv |
Det var lidt kludret. Der skal stå: "Du skal elske din næste, som dig selv" og det kaldes nogle gange det 11.de Bud
| |
| Kommentar Fra : vagnr |
Dato : 12-07-09 21:31 |
|
Det vic2000 citerer, er det der på engelsk hedder "Do unto others as you would have others do unto you"
Jeg kender ikke den præcise ordlyd på dansk, men vics giver i hvert fald det vigtigste i budskabet, men vanskeligt opnåelige, at vi opfører os ligeså pænt overfor andre, som vi syntes de burde opføre sig over for os selv.
| |
| Kommentar Fra : vic2000 |
Dato : 12-07-09 21:39 |
|
Citat Jeg ville "tvinge" befolkningen til hver især at være over for andre |
så vil du ikke give mig ret i at de Radikale Venstre aldig nogen sinde,
skulle have haft lov til at se dagens lys, for det er da deres skyld vi har så mange musthaffaaa og muslimer og slås med i dk, pt,
og at de stadigvæk kan få lov til at yngle som rotter, også på global plan,
igen kommer man til at tænke på mogens gl. krudt og kugler
er det ikke religions krig der bliver ført i københavnstrup pt.
| |
| Kommentar Fra : heller22 |
Dato : 12-07-09 21:40 |
|
Hejsa.
Det var nu Cathcart, der skrev det, du så smukt skriver på engelsk. Men pyt med det. "Du skal elske din næste, som dig selv" - efterlevede alle det, så ville verden være fri for religioner og dermed krige og andre konflikter.
Som du kan se, er den sidste utopist ikke død endnu
| |
| Kommentar Fra : heller22 |
Dato : 12-07-09 21:48 |
|
Citat er det ikke religions krig der bliver ført i københavnstrup pt. |
Hvornår kan en krig om narkomarkedet, ført af tosser, være en religionskrig. Det går godt nok over min forstand . Og kender du slet ikke dette her: "Du skal elske din næste, som dig selv"?
Men det med at yngle som rotter og Glistrup, synes jeg, du skulle lave et spørgsmål om. Så kan diskussionen eventuelt videreføres der
Mvh
| |
| Kommentar Fra : Krummen |
Dato : 13-07-09 02:59 |
|
Lillla snotdumme vic2000. Ti nu stille, for denne tråd er for indviklet til at, du med dine yderst begrænsede forudsætninger kan forstå den.
Hvornår har du TOTALIDIOT i Danmark hørt om en forsvarsminister med frie beføjelser?
| |
| Kommentar Fra : Cathcart |
Dato : 13-07-09 10:34 |
|
Kære Krummen.
Tag det nu roligt og husk på, at vi heldigvis har ytringsfrihed her i DK . Derfor har vi alle lov til at have en mening. At vi så kan være uenige er da helt fint, og jeg tror på, at hvis vi kan holde op med at kalde hinanden forskellige grimme skældsord og bare kan være enige om at være uenige, så vil vi få et bedre samfund.
Mkh .
| |
| Kommentar Fra : Krummen |
Dato : 13-07-09 12:24 |
|
Kære Cathcart
For det første mener jeg, at ytringsfriheden og stemmeretten skal fratages alle afarter af menneskeracen, som har en IQ under 25. For det andet er det ikke skældsord jeg hæfter på vic2000, men typebetegnelser og selvangivne karakteristika.
For det tredie, så er vic2000's spørgsmål om en forsvarsminister i Danmark, som har fri beføjelser til at kunne gøre som det passede ham absurd og har intet med det oprindelige spørgsmål at gøre. Men hvem kan det undre, når det flyder ud af den tomme dåse, som han sikkert kalder sit hoved
| |
| Kommentar Fra : heller22 |
Dato : 13-07-09 12:37 |
|
Hej Krummen.
Som Cathcart skriver Citat husk på, at vi heldigvis har ytringsfrihed her i DK |
Det er sgu en dejlig ting.
Dit indlæg om vic2000 er så din mening om ham, og det er da OK. Men hvad pokker har den med det egentlige spørgsmål at gøre . Jeg synes, at det er misbrug af et spørgsmål, når svarerne begynder at skændes internt, fx dig og vic2000 + Vagnr og Mosebaek.
Gi det lige en tanke, inden du også bliver vred på mig
| |
| Kommentar Fra : Krummen |
Dato : 13-07-09 13:07 |
|
Hej Heller Først...Jeg er ikke vred, og blir det sikkert heller ikke på dig .
Men jeg meget imod, at en tumpe som vic2000 konstant i alle tråde kommer ind med sit hjernedøde bavl, dårlige råd og forkerte oplysninger samt bemærkninger, som intet har med den pågældende tråd at gøre. Ja det er rigtigt, at så er jeg osse inde i disse tråde, men det er i håbet om at TOTALIDIOTEN gir' op og blir' så fornærmet at torsken skrider fra Kandu. Han er en byld i røven på Kandu og bidrager kun med sine dumheder.
| |
|
Krummen og vic2000 find jer en sandkasse
| |
| Kommentar Fra : heller22 |
Dato : 13-07-09 13:21 |
|
Hej Krummen.
Jeg er glad for, at du ikke blev vred på mig.
Nu om vic2000: Mon ikke det bedste du kan gøre er, bare at ignorere ham, og lade spørgeren / spørgerne afgøre, om vic2000's indlæg er passende eller ej, med deraf følgende mulig blacklistning.
På den måde "tvinger" du jo også dig selv til at holde dig til emnet.
Mvh
PS!! Shit . Nu er jeg dæleme også kørt af sporet .
| |
| Kommentar Fra : vagnr |
Dato : 13-07-09 22:01 |
|
Jamen altså (sådan indledes efterhånden ethvert svar i medierne i dag ), hvis jeg skal vælge mellem at gå og knurre/vrisse osv af hinanden gennem Kandu, eller at skulle sprænge dem jeg er uenige med i luften (endnu værre selv blive sprængt i luften), så knurrer jeg gerne videre.
Og så er der noget med afstand og anonymitet, der gør tonen nemt bliver lidt skarpere, mere firkantet, end hvis vi sad og snakkede sammen over en kop øl eller to. Jeg tror sagtens Mosebaek og jeg kunne finde ud af noget vi er enige om, og være uenige på de andre punkter på en fredeligere måde, hvis vi kunne sidde og kigge på hinanden, fornemme hvordan den anden er, hvornår gasser han osv.
Det er lidt som i trafikken, man ser aldrig en skråt-op-finger i fodgængerovergangen
| |
| Kommentar Fra : Cathcart |
Dato : 13-07-09 23:01 |
|
Kære Vagnr.
Citat noget med afstand og anonymitet |
Jamen altså ( ), der har du fat i noget helt rigtigt. Selv om Danmark er et bette land, så er afstandene mellem os mennesker alt for stor. Jeg ved godt, at jeg generaliserer, men jeg mener virkelig, at vi i det store og hele har svært ved at komme hinanden ved. (Hvis du nu tænker på 68-er, så har du ret . Jeg var med den gang.)At vi måske inderst inde er bange for livet, og derfor bruger det på karriere-ræs, se-hvad-jeg-har-og-kan-ræs og alle-de-fremmede-kan-bare-skrubbe-hjem holdninger osv.... Afledningsmanøvrer, der ligger dybt i os, og har gjort os til marionetdukker, så vi er så utroligt nemme at styre og forudselige .
Og nu stopper jeg lige her, og forudser en hulens masse verbale lussinger
| |
| Kommentar Fra : Cathcart |
Dato : 30-07-09 01:18 |
|
Jeg begynder da lige igen, hvor jeg stoppede:
Citat Og nu stopper jeg lige her, og forudser en hulens masse verbale lussinger |
Hvor blev lussingerne af.
Og jeg undres til stadig over, at lille - trods de mange interne uenigheder - fredelige Danmark er i krig. Godt krigen er så langt væk!
VH
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|