/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kære kandu - moderator savnes.
Fra : Eyvind
Vist : 1423 gange
50 point
Dato : 08-07-09 20:03

Kære kandu.

Efterhånden syntes jeg, at det ligner en ødelæggende tendens, på det ellers fornøjelige "kandu dk".
Det er lidt synd for et ellers dejligt og broget forum hvor der er plads til "alle" slags brugere.
Men det ser ud som om den direkte generende del er ved at blive meget stor.
Som jeg ser det er mange kompetente brugere ved at sive væk - og dermed udebliver måske også de interessante emner.
Det vil være ærgeligt hvis Kandu til sidst går i stå.

Mit ønske vil være en aktiv moderator, som kan rydde op i tide, og dermed trætte disse elementer.
(Dog er det ikke et hverv jeg selv kan påtage mig)

Eyvind.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-07-09 20:09

Det ville være et kærkommet tiltag fra Kandus side !

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 08-07-09 20:21

Du har ret, der er sgu ved at gå ren børnehave i kandu for tiden, savner de gode gammel dage med kandu

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-07-09 20:23

Havde det været et tips, så ville du have fåeet *****

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 20:28

Citat
Dog er det ikke et hverv jeg selv kan påtage mig
Hykler...LOOL Du ville ÆLSKE det. Henleder starks opmærksomheden på dig selv...Jeg kan ikke, jeg vil ikke, jeg har ikke tid, nååå så pyt, hvis I absolut vil ha' mig

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-07-09 20:37

Helt enig Eyvind

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 20:40

Nogen mener at det er udemokratisk at have blackliste funktionen, men det er da endnu mere udemokratisk, at overlade blacklistefunktionen til een enkelt person.

Det er da rent diktatur, at allle skal føje sig for en bestemt persons luner, patier og ikke mindst antipatier. Nææææ lad hellere Kanduteamet få lidt vitaminpiller, og måske et los i røven, så de kan få fingeren ud af øret og tage sig af deres Kandu..... herunder udbetaling af præmier

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-07-09 20:42

Det største problem er at folk ikke fatter når deres tilstedeværelse er uønsket, og fortsætter trods skideballer og udelukkelse af tråde.

Nu er et forum som Kandu et passende anonymt *) sted at komme af med gylle, hvis fjolserne havde samme adfærd på gaden, i butikker og i hjemmet ville det blive stoppet anderledes effektivt.

*) Personer der chikanerer kan opspores og retsforfølges, glem ikke det, klaphatte !!!

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 20:45

Det kan jo heller ikke passe, at Eyvinds kone skal bestemme hvem der skal være på Kandu

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 08-07-09 20:47

Citat
Mit ønske vil være en aktiv moderator,(CITAT)
Eyvind du vil ikke selv, ok. men tror du så ikke der skal en kæmpe
radikal ændring til af point systemet først, før det var fær for en aktiv moderator, og træde til, ????

(citat) som kan rydde op i tide,(Citat)
Så må Kandu have ens regeler for alle, før der kan ryddes op,??

(citat) og dermed trætte disse elementer.

Eyvind er den sætning ikke overflødig, hvis ellers alt andet virker efter hendsigten, ??

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 20:52

Retsforfølges....Luffe brug lige indersiden. Hvem gider tage penge op af lommen til et privat søgsmål, som man oven i købet risikerer at tabe, for at klapse en vic2000 af...eller for den sags skyld mig. LOOOL Og hvor vil du få oplysningerne fra med den aktivitet og hastighed som Kanduteamet opererer med....foruden de brugere som er helt anonyme og opererer via en proxy....Nej glem det Luffe.

Så skal det da være noget, som truer landets sikkerhed Og meget kan man sige om eksempelvis vic2000, men en trussel mod sikkerheden i kongeriget er han ikke.

Faktisk har jeg set mere liv i et hul i jorden, end jeg har oplevet mellem ørerne på ham

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 20:54

Se f.eks ovenstående begavede indlæg fra den hjerneløse LOOOOOL Viser med al ønskelig tydelighed at jeg har ret...Ham er ikke en trussel mod landet, men en byld i røven på Kandu

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-09 20:59

Hej Eyvind.
Du får så mange ************************************************************************************************************************************************************************************************************************
af mig hvis det lykkes for dig
Hvor ville det da være en lettelse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-07-09 21:00

Citat
Faktisk har jeg set mere liv i et hul i jorden, end jeg har oplevet mellem ørerne på ham

Sig mig en gang Krummen, bruger du mikroscop til daglig???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-07-09 21:02

Tjae, nu har jeg skrevet 3 gange til teamet, ingen reaktion, har brugt service@kandu.dk
der er vel ikke andre muligheder, end at vente, vente og vente

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-09 21:03

Nu skal jeg lige kigge på et emne til at være moderator......."damen i tv der styrer hunde"

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-07-09 21:03

der er visse elementer på kandu.dk jeg har sat på ignore, men jeg give dig helt ret, et team af moderatorer (vil mene at ca. tre ville være passende) ville passe fint ind her.

det kunne jo så f.eks foregå ved at folk meldte sig som kandidat, og efter godkendelse fra kandu.dk kunne der så afholdes en afstemning hvor brugerne på kandu.dk stemmer om hvem de vil have som moderator.

og så skal det naturligvis ikke være op til een moderator at låse en profil, det skal være sådan at der skal ligge en klage over en bruger og så skal mindst 2 af de 3 moderatorer stemme for en blokering

just my 2 cents

og jo, jeg er ved at være så træt af alt fnidderen at jeg kunne finde på at melde mig hvis det blev aktuelt

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 21:04

Citat
Hvor ville det da være en lettelse
Gelm det Pia. det vil ende som en leverpostejfarvet strikkeklub, da det vildeste som pæne klæbeEyvind....(damernes ven LOOOL) kan forestille sig og oplever i Smørum, er at nappe en øl mere over hækken, end han må for konen - uha uha det er farligt LOOOOL.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 21:06

Citat
Gelm det Pia
Hovsa.. har læst for meget vic2000, så bogstavernes rækkefølge er ligemeget. Der skulle stå Glem

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 21:08

Citat
Nu skal jeg lige kigge på et emne til at være moderator
Nåå ja der er jo ingen grund til at vente på en accept af forslaget fra Kandu, når du allerede har vedtaget det LOOOL

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-09 21:08

@ Krummen.
Det siger jeg dig ....du skal altså IKKE tage skade

Det kunne jo være det smittede

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 08-07-09 21:18

Er der mon overhovedet nogle bag KanDu?

Eller har de bare startet det hele og er gået hjem... og blevet hjemme .... og lader KanDu drive alene vider uden nogen ved roret .... ude på det store ocean .... fyldt med torsk .... og hajer ...

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 21:22

Pia
Jeg køber mig en staveplade med ET bogstav på....bare til at begynde med. Så kan jeg udvide når jeg er blevet dygtig

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-09 21:23

SÅDAN Krummen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-07-09 21:27

ok krummen: så kan du jo altid morse til os

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 21:28

Ojiiii tror du jeg kan finde ud af det??? ...---... er vist det eneste jeg kan LOOOL

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-09 21:32

Jeps ...det går da fremad

Du skal bare øve dig længe nok ik'

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-07-09 21:33

@ frieda:
Citat
Er der mon overhovedet nogle bag KanDu?

Eller har de bare startet det hele og er gået hjem... og blevet hjemme .... og lader KanDu drive alene vider uden nogen ved roret .... ude på det store ocean .... fyldt med torsk .... og hajer ...

det finder vi jo ud af d. 30 september

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-07-09 21:35

.--- . --. .... .- .-. ...- .-. . - ... .--. . .--- -.. . .-. .-.. . -.. . .-. --..-- ... .--- . --. -.- .- -. --. --- -.. - -- --- .-. ... .

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-09 21:35

Citat
det finder vi jo ud af d. 30 september

Ikke forstået .... men det er måske heller ikke meningen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-07-09 21:37

@piaskov:
det er den dato domænet skal fornyes

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 21:38

Synes forresten de har et mærkeligt personale i min Fakta... Pludselig råber en af de mandlige kassedamer
Citat
"DER ER ÅBENT I 2'EREN"..
Jamen tillykke med det lille ven. Jeg er ikke spor interesseret

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-09 21:41

Citat
det er den dato domænet skal fornyes

Ok ...det var jeg så ikke klar over...takker.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-09 22:11

Spørgsmålet om en moderator har været oppe at vende flere gange gennem årene.

Men som Kandu ser ud i øjeblikket, synes behovet større end nogensinde...

Der var i hvert fald en person som er meget aktiv pt, der ikke fik et ben til jorden mere, såfremt jeg ku' bestemme, hvilket jeg slet ikke ville ha' noget imod

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 08-07-09 22:13

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-07-09 22:17

Problemet er at aktive moderatorer blot vil gøre problemet endnu større, det viser erfaringer fra andre tilsvarende siites hvor man har forsøgt at "rydde op".
Der sker ganske enkelt det at alle bliver sure på moderatoren og derfor gør alt for at ødelægge forummet.

Det bedste man kan gøre er at ignorere de uønskede indlæg og deres forfattere.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-07-09 22:19

@ dova: gætter på at det er samme person jeg har på ignore.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 22:22

jeg stemmer på Dova, men så skal hun altså osse ha uniform på Og kasket

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-09 22:24

Nu lige denne ene person vi "taler" om her var da meget nem at undgå.
BL ham forever...så er al deltagelse udelukket...og han kan skændes med sig selv

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 22:36

Hvad så med underholdningen....Tossen er jo skide sjov....ind i mellem

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-07-09 22:39

Citat
BL ham forever
det ved nye brugere jo ikke, og indimellem giver klovnen jo direkte farlige "råd"

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 22:41

Når jeg f.eks skriver at han har knald i låget og er en malerhjerne, lader jeg ham altid lige komme ind med et indlæg. Den slår aldrig fejl og understøtter stensikkert hver gang min påstand. Det er jo i sig selv skide morsomt og forudsigeligt LOOL

Nå nu har de igen skudt et fjog i Mimersgade 500 m fra mig. Spændende kvarter at bo i...Man keder sig ikke. Enten har man bandekrigen eller osse har man vic2000

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-09 22:57

Citat
jeg stemmer på Dova, men så skal hun altså osse ha uniform på Og kasket

Citat
Nu lige denne ene person vi "taler" om her var da meget nem at undgå.
BL ham forever...så er al deltagelse udelukket...og han kan skændes med sig selv

Det hjælper jo ikke på de tråde der oprettes

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-07-09 23:03

EXTERMINATOR....

Citat
der er visse elementer på kandu.dk jeg har sat på ignore

Det kan jeg nu ikke se at du har???

Men selv om vi bl, så vil der altid være nogle nye brugere der kommer til... en ikke særlig god modtagelse, hvis/når de løber ind i fjolset

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-07-09 23:09

@ Nordsted1:
jeg har ikke BL nogen, kun sat dem på ignore (du ved det er sådan en mental ting)

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-07-09 23:33

Et af problemerne er at selv ikke en nok så aktiv moderator kan holde folk ude. Det tager ca. 10 sekunder at oprette en ny bruger og gå uden om moderators filter.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-07-09 23:41

Citat
Det tager ca. 10 sekunder at oprette en ny bruger og gå uden om moderators filter

det er kun et spørgsmål om et par justeringer af selve forumet, og så er det ligepludselig meget sværere

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-07-09 23:49

Citat
det er kun et spørgsmål om et par justeringer af selve forumet, og så er det ligepludselig meget sværere

Hvordan?
Den eneste nogenlunde sikre metode er at bruge digital signatur, og så udelukker man en meget stor gruppe brugere.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-09 23:51

Citat
Nå nu har de igen skudt et fjog i Mimersgade 500 m fra mig. Spændende kvarter at bo i...Man keder sig ikke. Enten har man bandekrigen eller osse har man vic2000

Jeg var ellers på vej i seng.......men det er sq da for morsomt det her

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-07-09 23:58

du misforstår, det jeg mente var at du kan gøre det sværere for brugere der er blevet blokeret at oprette en ny profil lige nu og her.

det gør vi med stor succes på et andet forum.

vi låser en profil, det medfører at der ikke kan oprettes en ny bruger fra den ip inden for de næste 24 timer, når der så er gået en lille uges tid, så har vi også fanget de fleste proxyer.

Kommentar
Fra : BLACK-mig

Dato : 09-07-09 06:25

Selv om der er nogle tåber, som laver lidt sjov, forhindre det da ikke, at Kandu.dk stadigvæk er et seriøst sted, hvor man kan få fin hjælp og information.

Alle kan jo vælge mellem pjat og alvor.

Pjathovederne har da ikke "magt" til at jage kloge, seriøse folk væk.

Man kan da stadig skrive spændende, interessante og vedkommende ting på Kandu.dk.

Gør det dog!

Er det agurketid, siden der ikke kommer noget mere ekstraordinært?

MvH
BLACK-mig

Kommentar
Fra : lham

Dato : 09-07-09 06:58

Moderatorer ordning /oplyst enevælde / synes jeg ville være fint samtidig med afskaffelse af point system .
Alle indlæg afvist af moderatorer kunne man så logge sig på i en "full version " for hvem der måtte have disse lyster.
Jeg ved ikke noget om Kandu er en flyvende Hollænder -uden kaptajn og internet ombord men hvis de kan kontaktes er det vel dem der som virksomhedsejere vælger moderatorer , hvis man er utilfreds kan jo bare læse "full version "

Kommentar
Fra : piaskovl

Dato : 09-07-09 08:43

Hvis jeg får vejledning, adgang til Teamet, alle IP-adresser, kontonumre og adresser på Kandu.medlemmer, m.m, så skal jeg prøve at få skovlen under alle fupmagere,
så der bliver renset ud i alle ulovligheder.

Send info til:
Pia Skovl@uha.mail.com

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-09 09:00

Moderator,nej tak dem er der nok af i forvejen,der er ingen grund til at skyde med spredehagl på grund af nogle få tumber,ignorer dem/mig,kandu er unikt så ødelæg det ikke på grund af at nogle folk ikke kan leve deres liv uden overordnet/magt styring.

Manse Frihed til folket 9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-09 09:13

Det er der hele samfundet er på vej hen,overvågning og styring af individet,lad os beholde vores lille frie havn her på kandu, blacklisting er groft nok,allerede der er der et angreb på ytringsfriheden,afskaf skittet.

Manse lev og lad leve 9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-09 09:16
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-09 09:26

Citat
Jeg er uenig i alt du siger, men vil til min død forsvare din ret til at udtrykke det.

Citat
Citatet bliver som regel - men forkert - tilskrevet Voltaire. Citatet stammer fra bogen "The Friends of Voltaire" (1906), skrevet af Evelyn Beatrice Hall under pseudonymet S(tephen) G. Tallentyre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-09 09:36

Jeg syntes at dette emne er seriøst, og bør behandles som sådan.
Tråden er også lagt i den rigtige kategori.
Jeg har med vilje ikke udelukket useriøse brugere i spørgsmålet, selvom det forkvakler debatten lidt.
Om jeg havde forventet er seriøs debat om emnet........................ja det havde jeg faktisk.

Idéen med flere moderatorer som samstemmende kan rydde op, er nok en god form.

Ram2/klumme osv.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg har vist ikke brugt dit opholdssted som argument i en debat.
Du minder mig om denne type:
"Kom herhen så jeg kan fortælle dig, at jeg ikke vil snakke med dig".
Din omgangstone virker lidt ensformig og smalsporet.
Måske ville Kandu være et bedre sted, uden dine udgydelser.

Prøv at lægge mærke til "epicentret", når der persongeneres på Kandu

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-09 09:40

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-07-09 09:40

Det vil KANDU teamet ikke.
Jeg har foreslået det flere gange for år tilbage.
De ønsker åbenbart al den dsikution der er her.

Vi kunne måske blive enige om at holde os væk fra KANDU. Det kan så oplyses til annoncørerne, som så også trækker sig. Det er en grov måde, men vil måske virke. Nogle gange skal der grove metoder til.

hawaii7

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-07-09 09:47

Det bedste er hvis moderatorer er synlige, dvs deltager i tråde på vanlig vis, og disse skulle så plukkes blandt folk herinde.

Ytringsfrihed indbefatter ikke at chikanere uskyldige personer.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-09 09:48

ja,tvang og pisk er en god måde til at få sin vilje(hvis man har magten)lige efter den danske regerings regel bog.
passer fint--->

Citat
Jeg er uenig i alt du siger, men vil til min død forsvare din ret til at udtrykke det.

nå,videre i dagens dont

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-09 09:50

Citat
Ytringsfrihed indbefatter ikke at chikanere uskyldige personer.

ignorer dem/mig eller kæmp,det er også en del af ytringsfriheden,kan også kaldes debat

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-09 09:55

Ja Manse9933 - alle skal kunne fremføre sin mening uanset hvor modsat den er.

Længe leve ytringsfriheden...............................

Ps. Ytringsfihed er ikke lig med fri ret til personlig chikane.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-09 10:07

Citat
Ytringsfihed er ikke lig med fri ret til personlig chikane.

Derfor mener jeg også at man skal kæmpe imod chikane i alle dets udformninger men ikke med fascistiske/diktatoriske metoder så ryger iden om demokrati og ytringsfrihed,det skal bekæmpes med debat eller loven ikke af selvbestaltde magtbegærlige individer.

Manse 9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-09 10:10

Citat
ignorer dem/mig eller kæmp

Det der får folk til at forsætte chikane/chikanere er opmærksomhed,uden bliver de hurtigt træt af det.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-07-09 10:19

Citat
Send info til:
Pia Skovl@uha.mail.com

BID VENLIGST MÆRKE I AT DET IKKE ER MIG DER SKRIVER HER

Der er åbenbart en der syntes det er sjovt.....

Så Manse jeg ved snart ikke rigtigt om ikke det var på sin plads med en moderator

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-09 10:29

det er sikkert ham multiprofil fidusen,som du gør,gør opmærksom på at det ikke er dig og ignorer idioten <<chikane

en ting jeg f.eks. ikke forstår er at folk stormer ind i hans mange profiler og lægger svar og kommentarer(har selv lagt en enkelt dummebøde i en tråd,mig dum) og det samme gælder for profiler som chikanerer folk aller mest her på kandu,ingen navne nævnt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-07-09 10:30

Synes da i høj grad vi har moderatorer her på Kandu.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-07-09 10:35

Det indslag vil jeg selv regne som hørende under en god joke, og ikke mudderkastning

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-09 10:35

Citat
Synes da i høj grad vi har moderatorer her på Kandu.

Det er vi alle sammen allerede,nogen mere end andre

Kommentar
Fra : EXTERMINAT0R

Dato : 09-07-09 11:54

Citat
jeg er ved at være så træt af alt fnidderen at jeg kunne finde på at melde mig hvis det blev aktuelt

EXTERMINAT0R

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 09-07-09 13:19

Citat
Synes da i høj grad vi har moderatorer her på Kandu
LOOOL Hvor er jeg enig med Tedd for en gangs skyld.

TeflonEyvind..... dit opbevaringssted har du selv pladret om flere gange på Kandu, så det ser jeg ikke noget odiøst i at fremføre, og dit ønske om en moderator eller flere er symptomatisk for svagpissere som ikke magter den demokratiske ytringsfrihed. Det eneste der skal til er, at dette håbløst underlige Team tager sig sammen og styrer deres board på en ordentlig måde...herunder osse at udbetale præmier. Så jeg stemmer ikke for, at din kone skal bestemme her på Kandu

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 09-07-09 13:23

Skal der være en bruger som moderator vil jeg foreslå malerhjernen vic2000

Efter 2 dage er alle udelukket og han kan trykke sig selv i hånden og skrive hvor er vic2000 og vic2000 dog kloge LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-07-09 13:46

Altid spændende at åbne Kandu efter en "morfar" og se nye tråde have mange svar. Når man åbner dem er det ganske godt gættet malerhjernen der har blandet sig i noget han ikke har en skid forstand på og ikke fatter hvornår han skal stoppe.

Annuller spørgsmålet
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-09 14:15

Desværre er ram2klumme for mig at se kommet så langt uden for emnet og er igen ved at afspore en debat, at jeg vil afslutte.
Det ligner efter min opfattelse ikke en mening i en debat men bare alm. mudderkastning.

Så jeg vil desværre annullere tråden.

En af de første jeg ville bede en moderator om at smide på porten er ram2klumme osv.

Han/hun er og har været, efter min menining, meget ødelæggende for kandu.