/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Michael Jackson mindekoncert
Fra : Sønder
Vist : 607 gange
200 point
Dato : 08-07-09 19:47

Ved mindehøjtideligheden for M.J. (som overraskede mig positivt, ved ikke at være heltså røv-amerikansk som ventet) Var der en af talerne -Jeg mener det var enten Berry Gordy fra Motown eller Al Sharpton - som henvendte sig direkte til M.J.s børn med ordene: "Don´t let anybody tell you there was something odd about your father. He..." Resten druknede for mig i et langvarigt bifald.
Var der nogen, der fik fat i, hvad han sagde mere?
Eller er der et sted på Utube, hvor man kan se det uden at skulle det hele igennem?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-07-09 20:08

Hmm, mon Prince kan huske at far løftede ham ud over en altan ??

Iøvrigt var der en dukke i kisten, MJ blev sendt til kemisk destruktion.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-07-09 20:25
Accepteret svar
Fra : Dahab

Modtaget 210 point
Dato : 08-07-09 20:26

Eller måske i dette klip med Sharpton ?

http://www.youtube.com/watch?v=_MAKLq865bk

Håber du finder det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-07-09 20:45

Hvorfor så negativ LuffeA???... Lad os i stedet mindes en musiker/far/søn/bror

Jeg er ikke den helt store beundrer af hans musik, men han har lavet meget god musik

Det var ikke smart med den balkonscene... faktisk en stor brøler, men jeg tror det var en kæmpetanketorsk.. sådan a la løvernes konge

skal spilles HØJT!!

Citat
MJ blev sendt til kemisk destruktion.

Vil de fleste sorte ikke gerne være hvide?? ...........har vi hvide noget at være stolte af?? Han havde så muligheden for at ændre på sit udseende - med mindre held--men giver det os ret, til at gøre grin med manden???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-07-09 20:54

Det var nu ikke hans hudfarve jeg tænkte på, men medicinen.

I min ungdom i Motown-perioden havde jeg nu selv masser af "farvede" vinyler. Jackson Five, The Three Degrees m.fl.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-07-09 21:04

Jeg synes det var idiotisk, det er kun i USA at et lig i kiste ikke bliver hos bedemanden.

Det ville være bedre hvis de havde holdt en mindekoncert.

Det er da dybt åndsvagt at køre rundt med et lig i den menneskemængde.

Og det er min mening. Han har lavet smadder god musik, men havde han selv regnet med at blive til grin.?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-07-09 21:06
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-07-09 21:17

Citat
Og det er min mening. Han har lavet smadder god musik, men havde han selv regnet med at blive til grin.?

De planlagte koncerter ville vel vise om han kunne gøre et seriøst comeback, og først og fremmest i den forbindelse kunne afvise journalister der kun ville grave i fortiden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-07-09 21:17

Citat
Det var nu ikke hans hudfarve jeg tænkte på, men medicinen

Okay.... men hvad ved vi egentlig om medicinen... jounalistsladder... indtil andet er bevist

granner01

Citat
Jeg synes det var idiotisk, det er kun i USA at et lig i kiste ikke bliver hos bedemanden

Jeg kan kun give dig ret... men tror du at han var i kisten??

Familien ville holde en privat ceremoni i kirken, forståeligt nok, men han var en offentlig person, så de følge vel at offentligheden havde "ret" til at tage afsked??

Citat
men havde han selv regnet med at blive til grin.?

Blev han det?? jeg syntes mindeudsendelsen, var med al respekt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-09 21:21

Citat
Han har lavet smadder god musik, men havde han selv regnet med at blive til grin.?

Han var et geni på hans område .... en ener der ikke kommer tilbage

Jeg syntes det var meget smukt og jeg er da ikke bange for at indrømme at jeg så det hele...og stortudede til sidst

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-07-09 21:24

Efter udsendelsen, snakkede vi om --- hvem kunne "vi" finde på at mindes på denne måde, altså efter Michael Jackson??

Han var en ener, en multikunstner - skrive, synge, danse mm....

Elvis var kongen af rock, Michael Jackson kongen af pop.... men er der andre, der kan måle sig med dem??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-07-09 21:26

Citat
De planlagte koncerter ville vel vise om han kunne gøre et seriøst comeback, og først og fremmest i den forbindelse kunne afvise journalister der kun ville grave i fortiden.

Hvor kunne jeg godt have ondt ham, at han havde nået bare en af de planlagte koncerter

Var de forøvrigt ikke udsolgt??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-07-09 21:31

Al Sharpton sagde til børnene

Citat
Han taler til børnene: Jeres far var IKKE mærkelig. Det var mærkeligt, det han skulle udsættes for.

http://www.dr.dk/Musik/Temaer/Michael_Jackson/Artikler/20090707141657.htm

(det er kl. 20:27)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-09 21:49

Citat
Var de forøvrigt ikke udsolgt??

Jo de var ...alle som en.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-07-09 21:55

Citat
Han taler til børnene: Jeres far var IKKE mærkelig. Det var mærkeligt, det han skulle udsættes for.

Har medierne også givet en krans til gravstedet ??

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 08-07-09 21:55

Underligt land hvor alle farvede uden tøven kan sige "I´m proud to be black" når man kan sættes i fængsel for at udskifte "black" med "white"...samtidig med at MJ synger "It´s dos´nt matter where U black or white...i det mindste var han en minioritet ved sin egen begravelse

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-07-09 22:35

Det er i orden at mindes ham, men kører rundt med en guldkiste med eller uden lig, det er da helt idioti.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-07-09 00:34

Vedr. kisten taler vi altså om USA............

Elton John og Madonna har sikkert også også nedskrevet nogle "sjove" aktiviteter i deres livstestamente.

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 09-07-09 17:17

Tak for svaret Dahab. Yep, der var den! 5:45 inde i klippet. Tak!

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 09-07-09 17:23

Nemlig ans, det var det, han sagde.
ang. andre skikke: Hver kultur har sine, er vore de eneste rigtige?