/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
LORTELAND
Fra : Krummen
Vist : 702 gange
10 point
Dato : 08-07-09 02:36

Hvad sker der i kongeriget?????

Et klip fra DR's hjemmeside:
Citat
Betaler skat af madpakkesmøring
07. jul. 2009 07.51 Penge Opdat.: 07. jul. 2009 10.52

I to børnehaver i Århus Kommune har forældrene fået lov til fortsat at smøre deres børns madpakker, selv om det rent faktisk er kommunen, der fra 1. august skal stå for frokosten.
Men selv om forældrene har fået lov til at smøre madpakken, skal de stadig betale 469 kroner ekstra om måneden for mad til den lovbefalede kostordning. Til gengæld får de smøreglade forældre 305 kroner retur fra kommunen om måneden. Det svarer nøje til det, der bruges til madpakken.

Skattepligtig indkomst
Beløbet, som forældrene får af kommunen, skal opgives som skattepligtig indkomst. Det vil sige, at forældrene i virkeligheden betaler penge til skattevæsenet for at få lov til selv at smøre madpakken til deres eget barn, skriver avisen.

Ordningen betyder imidlertid ikke, at flere forældre må gå sammen om at smøre madpakker til flere børn ad gangen. Gør de det, risikerer de besøg i hjemmet af fødevareregion Nord, fordi der så vil være tale om en overtrædelse af prøveordningen, og smørevirksomheden derfor vil være at betragte som storleverance til børnehaverne.

Hvad fanden i hede hule Roskilde bilder myndighederne sig ind??

Betal kr. 469,- og få 305,- tilbage. = udgift 164,-. Betal derefter skat af de 305,- = udgift ca. 201,-. I alt BETAL TIL SAMFUNDET kr. 365,- x 12 = kr. 4.380,- om året, hvis du selv vil bestemme, hvad dit barn skal spise til frokost!!!! Og hvis naboen smører ungens madpakke, så kommer hun i spjældet - altså naboen.

I en anden avis er der en historie om tidl. Frederiksværk kommune, som forlanger 3.000,- om måneden af pensionisterne for at levere daglig varm mad. Det er da OK, men det nye er, at de gamle ikke længere kan vælge, om de vil bestille både forret, hovedret og dessert - eller om de kun vil have 1 eller 2 af delene med tilhørende prisreduktion. Nu SKAL de købe hele lortet til fuld pris, uanset om de kan spise det eller ej. Hvis de ikke vil dét - ja så kan de ikke få en skid! Kommunens åndssvage argumentation er, at "alt for mange gamle spiser for lidt - og den slags er ikke sundt"!!!!!!!

HALLLELUJA. De er sgu da snart lige så snotstupide som vic2000

Dette land er efterhånden værre end Stalin og Adolf tilsammen! Kan fan'me godt forstå, at vi er ved at blive en nation af fuskere.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 08-07-09 04:52

Krummen, menner du så hermed, alle der skal have hjælp, af andre

som f.eks, nogle Kanduer til af finde ud af, hvordan man smøre, sig et

stykke franskbrød med blød smør på, eller skal have lavet dem en gang

kartoffel salat, de skal bare have turen igennem dit Gaskammer

system, jo før, jo bedre, (Citat klyt indeholderen, som er vedhæftet her,

slår, dig jo nok på første pladsen, Krummen, men så har du sikret, dig

selv som værende nummer to, til at lugte til Gassen, ( er du ikke helt

stolt af dig selv Krummen, mere end du ellers normalt råber op om at være,)

Citat) Opskrift på madpakkeboller
Fra : Dahab Vist : 79 gange
200 point
Dato : 27-05-09 19:35
--------------------------------------------------------------------------------
Hej

Er på udkig efter en opskrift på madpakkeboller.
De skal bruges i madpakken, ikke som en selvstændig ret, men som en bolle hvor i der kommer pålæg.

Har været på alverdens hjemmesider, og der er masser at vælge imellem, men det jeg søger er nogle boller som i selv har prøvet og som er gode som en pålægsbolle i madpakken. (Citat)

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 05:17

Tak for din malerhjernedøde forudsigelighed vic2000. Jeg var sikker på, at du ville kigge ind, så jeg kunne påvise at dette var rigtigt
Citat
HALLLELUJA. De er sgu da snart lige så snotstupide som vic2000

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-07-09 06:42

Jeg blander mig ud af jeres private slagsmål, men holder mig til det opr. spm

Har også læst begge historier, helt på månen

Tror (gætter) den lille forskel er, at i Roskilde er det de alm, skatteregler der gør, at man ikke sådan kan få 305 kr UDbetalt uden at skulle betale skat af dem (at man muligvis kunne have nøjedes med at reducere betalingen for madpakkesmørerne [eller, helt vildt, ladet være at kræve betaling fra dem der selv smører madpakke, GYS, forskelsbehandling ] og derved undgået at de fik penge UDbetalt er en anden sag, som jeg tvivler på kommunerne kan efter den nye åndssvage lov), mens det i Halsnæs kommune sikker "bare" er et spørgsmål om at det er nemmere for kommunen, og giver flere penge i kassen, at blokke alle de gamle for det samme høje beløb, uanset om de kan spise det eller ej.

Begge sager viser i hvert fald, at al den valgfrihed, regeringen taler så meget om, kun er mundsvejr

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 10 point
Dato : 08-07-09 10:22

Næ-næ, nabokonen må sgu ikke smøre madpakke for en syg mor da hun ikke er godkendt til at lave mad, heller ikke hvis hun kan dokumentere at hun har gennem 20 år har lavet 30.000 måltider til familie og gæster uden et eneste mavetilfælde.

Men hun må gerne give børnene nogle penge så de kan købe noget i den nærmeste fluebefængte Shawarma som er indrettet i et tidligere pissoir.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-07-09 11:49

Ja, der skal være "orden" i sagerne. Snart skal vi vel have fødevarekontrollen på besøg inden vi har gæster, i hvert fald hvis det er børneføsdag

Kommentar
Fra : izhi

Dato : 08-07-09 12:25

Du kan da bare skride ud af landet din nar klamme klumme

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 15:53

Nå så er Sylvester Stalone alias izhi igen på udgang. Hvem har du plattet og svindlet for nylig?? Du svarede mig forresten aldrig på, om du stadig brugte andres navne når du skrev under, eller du har lært at bruge dit eget. BEDRAGERISKE NAR

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 08-07-09 15:56

Citat
Du kan da bare skride ud af landet din nar klamme klumme

Ja, fordi det er jo supergodt for kontanthjælpsmodtagere som dig og vic2000, som nyder godt af alle de gode skattekroner

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 16:43

LOOOL izhi narren har sin kontanthjælp og den supplerer han med 200.000 kr sort oven i, som han svindler og platter andre for. Han er godt kendt i nærområdet. Selv familien holder sig på lommerne når han er i nærheden.... uha en grimmer karl den sylvester stalone platugle

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-07-09 16:45

Men tråden handler jo ikke om disse 2 hjerneblødninger izhi og vic2000 så de bortvises fra nu af som de dårligt begavede og uartige knægte de er. Tråden handler om regeringens mangelfulde styring af kommunernes fuldkommen horrible måde at behandle deres borgere på

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-07-09 17:25

Man må jo sige, at hele den der underlige madordning for alle, fordi nogle få % ikke kan finde ud af at smøre mad til ungerne hjmmefra, er da det rene regeringspåfund, jeg har ikke hørt nogen kommune efterlyse det (nogle få havde det i forvejen) og i hvert fald slet ikke en så firkantet model, at ungerne IKKE må have mad med hjemmefra.

Halsnæs er en fattig kommune, der mener det er OK at bøffe de gamle for mad de ikke kan spise, det håber jeg får nogle konsekvenser i november (kommunevalget)

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 08-07-09 18:36

I min kommune udskyder de det et år. Men de siger at ordningen vil blive gennemført. Der har også været en underskriftsindsamling blandt dagplejens forældre. Ikke at det nytter noget... Personligt synes jeg pædagogerne skulle bruge tiden på ungerne, så skal vi nok lave de madder. Uanset skatten - som måske laves om - vil jeg nok sælge min madpakke til kommunen.

Fatter I at man skal betale 469 kr og så kun få 305 kr tilbage? Hvad er logikken i det? Skulle min madpakke være dårligere end det en pædagog skulle kunne smøre på vel i gennemsnit 10 sek?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-07-09 22:05

>pedroso, det er sådan en slags afgift du skal betale for ikke at benytte det autoriserede tilbud.

Sådan noget kan man finde også på andre områder, fx når en ejendom har tilslutningspligt til naturgas, men ikke bruger naturgas, kan dens ejer risikere at betale en såkaldt passageafgift, så ejendommen er med til at dække omkostningerne til at etablere naturgasnettet, selv om du altså ikke bruger det.

Indlysende, ik'

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-09 22:34

Citat
LORTELAND

Ja godt vi ikke har de problemer mere

Godkendelse af svar
Fra : Krummen

Dato : 11-07-09 22:09

Tak for svaret LuffeA. Rydder lige lidt op LOOL Jeg lovede dig nogle point, men du må lige vente til jeg en dag logger på med Klummen. Han har flere point til rådighed