/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Fra Puttgarten til Goslar
Fra : Nordsted1
Vist : 718 gange
50 point
Dato : 03-07-09 22:30

Som overskriften siger, hvor langt er der

Vi er et par stykker, der prøver at regne den ud via krak - udenland -

men vi får to vidt forskellige resultater... er det 370 km eller 599 km??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-07-09 22:33

Hej nordsted.
Her kan jeg se der er 375 km ..ca.
http://classic.krak.dk/INC/EuroRoute/rutebeskrivelse.asp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-07-09 22:37

piaskov,det link viser ikke noget

Citat
Vi beklager !

Vi kan i øjeblikket ikke få forbindelse til vores samarbejdspartner Teleinfo's server

Prøv venligst igen lidt senere

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 03-07-09 22:58

Små 400 km. for der er flere veje derned.................jeg har lige været der, og vi kørte uden om motorvejen (Hamburg) på hjemturen.

Vil du have det mere precist, kan jeg spørge min GPS.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-07-09 23:06

Hvis linket ellers virker så skriver den 566,1... og det håber jeg er forkert, så jeg vil mægtig gerne have en kortere rute - tak, mon den kan krympe i varmen

http://www.classic.krak.dk/INC/EuroRoute/rutebeskrivelse.asp

Eyvind vi kører på motorvej

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-09 23:10

Det gjorde vi også derned..............men omkring Hamburg var der vejarbejde, så vi kørte over landet hjem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-07-09 23:12

Ved du noget om hvornår det vejarbejde er færdigt??

Vi har campingvogn på krogen...og jeg har helt ærligt ikke lyst til de små kringlede veje (dem har jeg prøvet flere gange, også der hvor de små nuttede juletræer, var trætoppene på nogle uhyggeligt store træer)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-07-09 23:13

Bortset fra det, så har du altså været savnet Eyvind... havde du en god ferie?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-09 23:37

Jow tak - dejlig ferie - men de seneste dage har TDC arbejdet på højtryk, for at ændre min opkobling fra ADSL til VDSL ( mulighed for 40 Mbit forbindelse) da den gamle hakkede derudaf.

I følge Miss. Medion GPS fra Aldi:

Fra Smørum til Goslar ................ 548 km.
Fra Puttgarten (Femern) til Goslar .................369 km. (via Hamburg og Hannover)

Det er en måned siden vi kørte på den motorvej, så jeg ved ikke hvor langt de er nået.
Med campingvogn ville jeg tage motorvejen.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-07-09 01:27

Citat
mon den kan krympe i varmen
Altså Nordsted...jeg troede du var en pæn pige. Sån' noget spør' man da ikke om offentligt

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 04-07-09 06:23

Michelin anbefalt: 377 km over Hannover.

Der er ALTID vejarbejde et eller andet sted. Efter at have afprøvet flere ruter hjem kører vi altid over Hannover. Trespors det meste af vejen og rimelige vejarbejder.
MEN husk at have den lokale radiostation med vejmeldinger på (SWR) og lyt godt efter.

Vi kører hjemad den vej fredag nat, så hvis I er på vej denne nat og ser en mørkeblå Audi i den modsatte retning, kan I jo vinke.

I bliver vist trætte i armen

Go tur og kør forsigtigt

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-07-09 06:32

Tak for svaret Eyvind. Det bliver spændende at komme dertil, (hvis vi ellers kan få planlægningen til at hænge sammen)hidtil har vi kun kørt forbi.... og når vi har gjort det, har vi ikke taget os af afstanden

Piaskov, jeg kunne ikke få dit link til at virke

Krumme dog, sikke en tankegang..

Frieda.... jeg vinker... der er sikkert mange der bliver overraskede. Vi har kørt i Tyskland mange gange, og syntes også trafikken glider pænt selv ved vejarbejde, men håber ikke at der lige pludselig er så meget af det, at vi skal ud på nogle småveje

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-09 10:34

Goslar er en hyggelig by.
En ligeså hyggelig by er Wernigerode.
Fra en lille station i Wernigerode kører der et rigtigt "futtog" op til toppen af bjerget Brocken.
En god ide er at starte med toget KL ca. 10 og tag varmt tøj med for der kan være koldt på toppen.

Man kan også flyve til Brocken - men det ved du måske.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-07-09 07:50

Citat
Man kan også flyve til Brocken - men det ved du måske

Jow jow, det ved jeg da, jeg har lige taget kærlig afsked med svigermor

Tak for yderligere info Eyvind