/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
afstandsmåler
Fra : edith1968
Vist : 633 gange
50 point
Dato : 02-07-09 09:14

er der nogen som har erfaring med en afstandsmåler? hvad er en god en uden at det koster en bondegård?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-07-09 09:27

Øøh....

Hvor er sporten, om man så kan kalde jagt, henne hvis man skal støtte sig til avanceret teknik for at kunne ramme ??

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 02-07-09 09:30

For at du kan regne med målene de passer. så skal du op over 1500,oo kr.
mvh
kjeld
det er smart med en sådan, de/ den er mere sikker end din tommestok
eller båndmål,

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 02-07-09 12:34

Afstands måling er et svær problem for mange uden nymodens isenkram, vi ser det ved aflæggelse af jagtprøver, mange dumper af den grund, det er endda på meget korte afstande.Vi ser det på jagt nogle skyder på for lange afstande vi ser også nogle der skyder på helt kloshold. Lang være er det når det gælder riffeljagt, her bedømmelsen er helt galt.
Forleden traf jeg en der fortalte han havde skudt en buk på en afstand af 300 meter, da jeg fik ham til at vise mig hvor langt 300 meter endelig var, viste det sig vi godt kunne halvere.jeg skal nok undlade og fortælle hvilken lektie han fik læst.
Hvis man har skudt riflen ind på 100 meter betyder det intet om afstande svinger 25 meter til hver side af det bedømte, og forøvrigt skal man være meget øvet riffelskytte hvis det er forsvarligt med længere skud afstande end 100 meter. Mit bedste råd lær dig afstands bedømmelse ved at udpege nogle punkter og mål dem ud, og bliv ved med at øve, så vil du opdage det ikke er umuligt, selv inden for ganske få meter fejlbedømmelse. Og husk endelig der er forskel at ramme en skive og et stykke vildt, nerver kan spille ind.

Kommentar
Fra : edith1968

Dato : 02-07-09 13:22

tak habibipro, det lyder meget fornuftigt. Afstandsmåler er til min mand, som er en meget erfaren og god jæger, Han er Jæger med stor J. Men han kunne egentlig bar tænke en for sjovt.

Men jeg værdsætter dit svar enormt.

Accepteret svar
Fra : Heidi-Ho

Modtaget 50 point
Dato : 02-07-09 16:52

Hej Edith 1968

Prøv dette link;
sie-hunting.com/produkter/6-afstandsmaaler
Fine afstandsmålere til rimelige penge.

Kommentar
Fra : edith1968

Dato : 03-07-09 10:19

Tak heidiho

Godkendelse af svar
Fra : edith1968

Dato : 03-07-09 10:21

Tak for svaret Heidi-Ho.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 03-07-09 11:20

Selv tak.
Det er altid en glæde at hjælpe andre.