/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
hjemmeside og spam
Fra : svnmp
Vist : 876 gange
100 point
Dato : 30-06-09 10:28

Hej

Jeg har et problem med specielt en hjemmeside, som ubønhørlig sender reklamemail, ca 8 i døgnet.
Jeg har forsøgt at "unsubscribe", men så popper hjemmesiden bare op og på den kan jeg ikke finde nogen steder at afmelde mailen.
Hvordan stopper man den slags spam, De forskellige mails kommer med forskellige navne hele tiden, så de ryger ikke i uønsket post, hvor der i forvejen er fyldt med mails fra samme firma, den sidste mail var sågar fra mig selv til mig selv ?.
Hjemmesiden adresse følger her.

http://www.supermedprefer.com/?jatozu=72195A804E74&t6=520516&vejiqyne=F0B0CA65A7F09

Er der nogen der har et godt bud på hvordan man slipper af med den slags, helst noget der virker effektivt.

Mange venlige hilsner

BT

Kommentar
Fra : humleglad

Dato : 30-06-09 10:34

Detv du er udsat for er spyware. Der er mange programmer som kan hjælpe dig, men først vil jeg anbefale dig at besøge:
www.spywarefri.dk
De gutter er eksperter og der vil du kunne finde råd om hvordan spyware undgås og fjernes.

Jeg bruger selv spywaredoctor. Det er et godt program men der findes også gode gratis alternativer.

Accepteret svar
Fra : humleglad

Modtaget 110 point
Dato : 30-06-09 10:36

Det er desuden ofte en dårlig ide at forsøge at afmelde en spam-mail. Det eneste man opnår er at spammeren finder ud af at han har fat i en aktiv mailadresse, og så går det først for alvor løs.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 30-06-09 10:38

Skriv til firmaet, at du anmelder dem, hvis det ikke stopper! Det er rent faktisk ulovligt at vedblive med at sende spam, når folk først har afmeldt mailen én gang.
Dét ved enhver butiksejer, men der er nogen, der ikke har pli nok til at lade folk være.
Går den, så går den....

Havde selv samme problem med Vistaprint samt Cykelkongen, som jeg i øvrigt ALDRIG havde hørt om før- pludselig fik jeg også mails om golf osv. Jeg blev så træt af det, at jeg til sidst skrev til dem (under "kontakt os"), og bad dem om at stoppe omgående, ellers ville jeg anmelde dem for chikane.
Det hjalp!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-06-09 10:57

Udenlandske firmaer kan man true lige så tosset man vil, det er en anden sag med danske da de ved at der omgående falder store bøder.

At udenlandsk spam indeholder en afmeldefunktion er som humleglad ganske rigtigt skriver en fælde.

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 30-06-09 11:26

Hej igen

Jeg glemte lige, at skrive, at jeg bruger alle mulige programmer til at forhindre den slags:
avg antivirus - superantispyware - windows defender, men alligevel kommer det ind og som der bliver skrevet er udenlandske virksomheder nok nærmest ligeglade, da de jo ikke er under dansk lov og dette firma har hjemsted i Canada.

Yderligere var jeg klar over at afmeldefunktionen kunne være en bekræftigelse på at mailadressen var aktiv, men hvad gør man ikke når man er presset og vil af med den slags chikane.

Mange venlige hilsner

BT

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-09 14:05

Det er jo GENIALT du lægger et link ind der sender SPAM

Skift mailadresse....

Og husk fremover IKKE at give den slags sider din RIGTIGE mailadresse - opret en til den slags ting, så kan den bare kasseres når der kommer for meget spam...

DANSKE sider er ikke det store problem - udenlandske "lever" af det

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 01-07-09 15:32

Hej refi

Nu var det ikke for at genere nogen, at jeg lå dette link ind, men da der jo er rigtig mange dygtige, erfarne og hjælpsomme mennesker her, kunne det være at nogen kendte denne side og vidste hvordan man kommer af med det "snavs" igen. Samtidig er det jo ligeså meget en advarsel om ikke at besøge netop denne side.

Derudover har jeg overhovedet ingen kontakt haft med dette firma, der pludselig begynder at sende mails til mig.

Mailadresseskift er desværre ikke en option jeg kan benytte mig af.

Mange venlige hilsner

BT

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-09 16:42

Citat
og vidste hvordan man kommer af med det "snavs" igen.

Det er IKKE problemet at komme af med det....

Problemet er at har de EN GANG sendt - stopper det ALDRIG....

ENESTE mulighed er et godt spamfilter....

Din mailadresse er allerede rundsendt til lignende spamsendere......

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 08-07-09 07:55

Hej igen

Må leve med det indtil videre, men om ikke andet har jeg været på www.spywarefri.dk og fået styr på sikkerhedsprogrammer, samtidig med at jeg har installeret dette websteds anbefalede sikkerhedsprogrammer, så der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget.

Jeg vil sige tak til Jer allesammen, for Jeres indlæg og at I ville bruge tiden her i tråden.
Det er lidt svært at give point, da alle er kommet med gode indlæg.

Jeg vælger dog at give "humleglad" point, da hans henvisning gav mig styr på sikkerhedsprogrammer, så "humleglad" hvis du vil lægge et svar ind.

Mange venlige hilsner

BT

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-09 08:27

Du kan bare acceptere svaret længere oppe

Godkendelse af svar
Fra : svnmp

Dato : 08-07-09 18:59

Tak for svaret humleglad.