/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Giantco Sprint lås
Fra : Brommi
Vist : 2105 gange
100 point
Dato : 29-06-09 23:27

Hej allesammen

Skal skifte låsen ud på damens Giantco Sprint scooter i morgen. Nogen der har prøvet dette eller har forslag til hvordan og hvorledes jeg klarer det nemmest?
Selve tændingslåsen er jeg umiddelbart ikke så bekymret for. det er mest den til tanken og bagageboxen jeg tror vil drille mig.
Det er følgende sæt jeg skal skifte på den
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2916511084&n=-2116293625&pn=-2116058639

->Brommi

Accepteret svar
Fra : sp4nker

Modtaget 100 point
Dato : 30-06-09 11:18

Citat
det er mest den til tanken og bagageboxen jeg tror vil drille mig.r

Hvorfor dog det...det ene bliver holdt af 3 bolte og tank-lågen skal bare pilles af, og på med den nye!

Sværre skal det ikke være

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 30-06-09 13:51

Du får det til at lyde enormt nemt :)

men hvad mener du med "tank-lågen skal bare pilles af"?

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 30-06-09 17:16

Nu har jeg skiftet tændingslåsen som var første prioritet. mangler stadig resten :(
selve udskiftningen af låsen tog ingen tid.. 2 bolte der skulle af samt ét multistik.... MEN alt det plastik skrammel der skal af først.. fy for pokker! hjælper heller ikke når det er en brugt scooter hvor nogle af skruerne manglede og det plastik gevind de skulle side i er knækket..
Håber virkelig der kommer en herinde der kan fortælle mig hvordan jeg skal skifte bagagelåsen samt tankdækslet... rimelig detaljeret helst da jeg ikke har en dyt forstand på det skrammel.
husk at jeg ikke har den gamle nøgle. ellers ville det være nemt.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 01-07-09 12:54

Citat
husk at jeg ikke har den gamle nøgle

det havde du vist glemt at fortælle i første omgang!'

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 01-07-09 15:53

Hmm... det har du da ret i.. var jeg ellers sikker på jeg havde :) wups...

Grunden til den skal skiftes er fordi nøglen er blevet væk.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 08-07-09 06:39

Dagen efter jeg skrev det sidste indlæg herinde kom min flinke underbo med nøglen til mig, han havde fundet den nede i vaskerummet. Min første tanke var.. hvorfor nu.. hvorfor ikke FØR jeg bøvlede med at skifte tændingslåsen ? :s suk....

men.. til gengæld blev det pludselig enormt nemt at sklifte de resterende låse :) tog ikke ret lang tid så var de skiftet.. fik jo desværre ikke svar på hvordan det kunne gøres uden nøglen.. jeg havde dog forestillet mig noget i stil med en stor skruetrækker og måske en hammer.. men var nu ikke glad for det... Det skal jeg heldigvis ikke bekymre mig om mere :)
Held og lykke til andre der skal rode med det i fremtiden..
Kan dog give et tip til dem der skal udskifte tændingslåsen... Vær obs på hvor de enkelte skruer sider.. og pas på de ikke blir væk. Måske en ide at forsyne sig med sekundlim inden hvis det er en scooter der har været parteret flere gange før.. Du finder ud af hvorfor hvis du skal i gang med det ;)

->Brommi

Godkendelse af svar
Fra : Brommi

Dato : 08-07-09 06:40

Drømme svaret var det jo ikke.. men lidt min egen skyld. men points synes jeg nu du skal ha alligevel.

Tak for svaret sp4nker.