/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skift til Microsoft Outlook
Fra : h18s
Vist : 965 gange
200 point
Dato : 29-06-09 12:23

I forbindelse med anskaffelse af ny mobiltelefon skal jeg tilsyneladende skifte fra Outlook Express til Microsoft Outlook for at kunne synkronisere oplysninger fra telefonen til min pc'er (adressekartotek, kalender mm)

Da jeg prøver at åbne Microsoft Outlook får jeg at vide, at jeg skal give følgende oplysninger: Postkontor, Postkasse og Adgangskode.

Nu har jeg haft min e-mail adresse i ca 10 år og det meste af tiden brugt Outlook Express, og det er okke ret tit, jeg skifter computer, så begreberne "Postkonto" og "Postkasse" siger mig ikke ret meget.

Er der nogen, der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 29-06-09 12:57

Du kan læse dig frem til hvad du har brug for at vide her:

http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/FX100647201030.aspx

I princippet er de to mailsystemer ens, bortset fra der er flere funktioner i Outlook.

Postkontoen er dine pop3 og SMTP indstillinger og postkassen er din e-mailadresse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-06-09 14:13

TDC har en vejledning i Outlook og andre mail klienter:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6427
Hvis nu du er blevet den lykkelige ejer af en SonyEricsson, så prøv at læse mit gamle tip:
http://www.kandu.dk/Tip18188.aspx

Kommentar
Fra : izhi

Dato : 29-06-09 16:55

pop3.mail.dk
asmtp.mail.dk

Kommentar
Fra : h18s

Dato : 30-06-09 16:51

Tak for diverse svar.

Jeg havde været inde på
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6427
men kunne ikke finde "E-mail-konti" i det første punkt. Er det fordi jeg bruger MS Outlook 97?

Hver gang jeg åbner MS Outlook beder den om de nævnte oplysninger, men der er kun et felt til Postkontor. Så iah hvor finder jeg mit postkontor?

Mvh h18s

NB: Som I kan forstå, har jeg ikke meget forstand på det tekniske. For mig skal en PC'er bare virke uden for noget bøvl.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 30-06-09 23:42

Pyha, det var da et særdeles godt spørgsmål, jeg kan ski da ikke lige huske hvordan 97'eren så ud, men det er jeg da sikker på at de flinke TDC medarbejdere i kundeservice kan hjælpe dig med.

Kommentar
Fra : h18s

Dato : 01-07-09 08:10

Jeg fandt ud af, at jeg også havde Microsoft Office Outlook 2007 liggende. Det viste sig, at jeg skulle installere et program yderligere, så nu (tror jeg) ser det ud til at virke.

Nu dukker så næste spørgsmål jo op - hvordan får jeg mine kontakter far Outlook Express overført til MS Outlook??

Mvh h18s

Kommentar
Fra : iah

Dato : 01-07-09 08:19

Jeg mener du må kunne exportere dine filer fra Outlook Express til en Privatmappefil (.pst) og derfra importere dem ind i Outlook.

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 200 point
Dato : 01-07-09 08:34

I Outlook 2007, er der en Importer filer fra Outlook Express...

Gå ind i Filer til Importer og exporter til Importer fra et andet program... her kan du finde Outlook Express så skulle det kunne lykkedes.

Håber dette kan hjælpe dig.

Godkendelse af svar
Fra : h18s

Dato : 01-07-09 12:45

Tak for Hjælpen iah.
Mvh h18s

Kommentar
Fra : iah

Dato : 01-07-09 14:13

Velbekomme. Så fik du det til at virke?

Kommentar
Fra : h18s

Dato : 01-07-09 14:28

Ikke helt. Programmet ber stadig om oplysningerne, men så trykker jeg på "Offline", hvorefter jeg får at vide, at jeg ikke kan sende og modtage mails. Det kan jeg imidlertid, så herefter virker programmet.

Hen ad vejen må jeg nu nok finde ud af, hvordan jeg slipper for denne "omvej".