/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Auto response i Messenger??
Fra : AnnLou
Vist : 525 gange
200 point
Dato : 11-04-03 17:53

Hej allesammen,
Jeg skal afsted på ferie og ville gerne sende en automatisk besked til de mail jeg i mellemtiden vil modtage. Hvordan gør man lige det?
På forhånd mange tak for hjælpen, Ann Lou

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-03 18:15

Hej
Kan du ikke beskrive det lidt mere i detaljer?jeg forstår ikke rigtigt hvad
du mener.

Manse9933

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 11-04-03 18:20

Du skal have fat i det selvskab der har din internetforbindelse. Det er lidt forskelligt om du kan levere en svarskrivelse fra din postkasse om at du har modtaget den. Du kan også oprette en hotmail, så du kan læse din post hvis du møder en computer undervejs.

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 11-04-03 18:23

Jo, altså. Jeg ville gerne at når jeg modtager en mail, at Outlook så sender et automatisk svar om at jeg er væk indtil 22/4. Jeg fik vist skrevet Messenger, jeg mener Outlook, UPS.
Det burde kunne lade sig gøre, ik?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-03 18:24

God ide per0702.En yahoo konto måske.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-03 18:29

Det tror jeg kun kan lade sig gøre på en web e-mail konto din internet udbyder tror jeg ikke har den service så hvidt jeg husker så har Yahoo
en sådan service.Elles skal du tjekke hos din internet udbyder.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-03 18:41

Hvis du opretter en e-mail konto hos Yahoo kan man så hvidt jeg husker
omdiregere sin POP mail konto til den e-mail adresse og så vil den oplyse
dem der sender e-mail til din outlook konto blive oplyst om dit fravær
du kan jo rode rundt lidt her og finde ud af hvad der kan lade sig gøre
så kan du også tjekke din mail og svare på begge kontoer lige meget
hvor du er i verden,fra en netcafe.
http://edit.europe.yahoo.com/config/mail?.intl=dk prøv at kik dig omkring
og se hvad de har at tilbyde.

Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-04-03 18:43

AnnLou! du ved godt at du kan åbne din mail fra alle steder i verden ikke?
Er det Outlook eller Outlook Express du bruger. Men hvis din mail-konto også viser dit navn og adresse offentligt, er det måske en dårlig idé, at fortælle omverdenen at du ikke er hjemme foreløbig.
Emesen.

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 11-04-03 18:46

Hej Manse og co´

Jeg prøver det med Yahoo. Jeg skal på ferie, og vil ikke tjekke min arbejdsmail, men gerne have at kunderne ved at de ikke hører fra mig lige foreløbigt.

Tak for tippet,
Ann Lou

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-03 18:48

Det kan godt lade sig gøre jeg har lige været inde og kikke.

http://dk.i1.yimg.com/us.yimg.com/i/us/pim/sp/pim_tour_dk2.swf

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-03 19:05

Den er god nok som doktoren sagde den er dårlig lad være med at hoppe
ned fra en stol så falder den af

Mailkonti
Tilføj eller rediger de mail-adresser som du kan sende mail fra. Hent mail fra alle dine andre (POP) konti til din Yahoo! mailboks.

Feriesvar
Send et automatisk svar, når du er på ferie.

Manse9933

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 12-04-03 02:30

Hej Ann Lou!

Hvis du har en af TDC udbyderne og eller Fona som udbyder kan du benytte webmail alene eller i kombination med dit eget mailprogram!

Læs mere via:
http://kundeservice.tdconline.dk/mailservice/artikel.php?id=37725&dogtag=tdco-mn-we

Og man kan sætte et autosvar op til brug ved ferie m.v.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 12-04-03 03:04

Hej Ann Lou,

øh... ang. yahoo kræves det at kunderne sender deres mail til Yahoo kontoen, ellers hjælper det ikke rigtig noget, idet hvis de sender en mail til den alm. mail, at den slet ikke kommer i kontakt med yahoo...

ellers så er der den mulighed at du sender en service mail ud til dine kunder om at du er på ferie... så er du fri for at tænke på en autoresponse... ellers ska' du sende en mail ud om at de ska' sende en mail til din Yahoo mail... fordi du er på ferie... så de ka' få en autoresponse mail, om at du er taget på ferie... det lyd vist lidt underligt...

men så vidt jeg husker havde du internet hos dette spanske selskab... -->
http://www.sitiotec.com/
nu ka' jeg desværre ikke en dyt spansk... så jeg ved ikke om de understøtter response... men jeg går da stærkt udfra de gør det...

men hvis de ikke gør det, så er der en noget kringlet metode i Outlook Express man ka' gøre det på, vha. af noget der hedder meddelsesregler... nu ka' jeg desværre ikke huske den præcise fremgangsmåde... og jeg er ved at være godt træt... men der ka' du f.eks. sætte folk fra din adresse liste ind i en meddelseregel... og så vælge at denne meddelsesregel ska' afsende en mail... således at når du modtager en mail fra dem, bliver der afsendt en mail til dem...

håber ikke dette blev alt for rodet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-03 06:32

Du omdiregere din outlook pop mailkonto til yahoo,strarup så simpelt er det,
inde i yahoo sætter du dine konto oplysninger ind fra din pop konto.
Så når der bliver sendt til outlook så ender de i yahoo som så sender et autosvar.Du skulle ikke komme med et råd om noget du ikke aner noget om eller
undersøg dem først.AnnLou's mails kommer selvfølig ikke ind på hendes pc.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-03 06:51

Hvordan konfigurerer jeg Yahoo! Mail til at hente mail fra min eksterne mailkonti (POP)?
Du kan konfigurere Yahoo! Mail til at hente meddelelser fra eksterne mailkonti, du har POP-adgang til. En konto med POP-adgang er en konto, du har adgang til ved hjælp af en ekstern mailklient, f.eks. Outlook, Eudora eller Netscape Mail.
Følg nedenstående vejledning, hvis du vil angive indstillinger for en ny ekstern mailkonto (POP). Yahoo! Mail kan lagre indstillinger for maksimalt tre forskellige konti samtidig.

Klik på linket "Instillinger for mail" øverst til højre på skærmbilledet, og klik derefter på "Check anden (POP) mail".

Klik på knappen "Tilføj en mailkonto".

Skriv navnet på din eksterne mailserver (POP), dit brugernavn til den eksterne mailkonto, adgangskoden til kontoen og mailserverens portnummer.

Hvis du ikke kender navnet og portnummeret på din mailserver, skal du kontakte din Internet-udbyder eller netværksadministrator.
Dit brugernavn til din eksterne mailkonto er den første del af din eksterne mail-adresse (før '@'-tegnet).
Din adgangskode er den kode, du bruger for at få adgang til din eksterne mailkonto, og ikke nødvendigvis din Yahoo! adgangskode.
For øjeblikket kan du ikke konfigurere Yahoo! Mail til at hente meddelelser fra en Web-baseret mailkonto som f.eks. RocketMail eller en anden Yahoo! Mailkonto.
Yahoo! Mail Support kender ikke og kan ikke hjælpe dig med servernavnet, portnummeret, brugernavnet eller adgangskoden til din eksterne postkonto. Du kan få hjælp til at finde disse oplysninger ved at kontakte din Internet-udbyder eller netværksadministratoren.

Benyt funktionen "Placer i mappen" til at angive det sted, de hentede meddelelser automatisk bliver placeret på din Yahoo! Mailkonto. Som standard benyttes din indbakke. Vælg en af dine andre mapper ved at markere en på rullelisten.

Benyt funktionen "Efterlad mail på POP-serveren" til at angive, om meddelelser, der er blevet hentet til din Yahoo! konto, skal blive på din eksterne mailkonto, eller om de skal slettes fra din eksterne mailserver.

Benyt funktionen "Hent kun nye meddelelser" til at angive, om Yahoo! Mail kun skal hente nye meddelelser på din eksterne postkonto eller alle meddelelser.

Hvis du benytter filtre, skal du markere afkrydsningsfeltet "Brug filtre" for at få alle de meddelelser, der bliver hentet fra din eksterne mailkonto, sammenlignet med dine Yahoo! Mail-filtre. De meddelelser, der ikke sorteres fra, bliver placeret i den mappe, du angiver i feltet "Placer i mappen".

Den farve, du vælger blandt mulighederne i feltet "Indikator", benyttes til at mærke alle de meddelelser, der hentes fra din eksterne mailkonto. Det hjælper dig med at skelne mellem de meddelelser, du henter fra din eksterne mailkonto, og dem, du får sendt direkte til din Yahoo! Mailkonto. Hvis du modtager mail fra flere forskellige eksterne mailkonti, kan du give dem hver sin farve.

Klik på knappen "Gem", hvis du vil gemme dine nye indstillinger. Herved vender din browser tilbage til siden "Check anden mail".
Hvis du vil hente meddelelser fra en ekstern mailkonto, skal du klikke på navnet for den pågældende server på navigationsbjælken til venstre. Meddelelser fra den valgte server vil blive hentet til din Yahoo! Mail-konto. Du kan også klikke på "Check anden mail" under din indbakke. Yahoo! Mail henter kun mail fra dine eksterne mailkonti (POP), når du beder om det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-03 06:59

Feriesvar [Tilbage til Indstillinger for mail]

Varighed
Startdato: ? januar februar marts april maj juni juli august september oktober november december
Slutdato: ? januar februar marts april maj juni juli august september oktober november december

Generelt svar
Dette svar vil blive sendt, som svar på al ingående mail du modtager, mens du er på ferie.
Du kan skrive op til 10 linier med tekst.

send en prøvekopi af denne meddelelse til min Indbakke

Særligt svar (valgfrit)
Dette er et valgfrit svar, der kan blive sendt når du modtager meddelelser fra specifikke domæner.
Du kan skrive op til 10 linier med tekst.

Send denne meddelelse, når jeg modtager mail fra følgende domæner (f.eks. yahoo.com):

send en prøvekopi af denne meddelelse til min Indbakke

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-03 08:43

Jeg sad lige og tænkte på at hvis du ikke kan spansk hvordan hved du så
hvad service de tilbyder??????en sjov tanke ikke

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-03 09:13

Hej
Her Finder du de konti info som du skal bruge outlook Express>
Funktioner>konti>post>maker post(standard)>Egenskaber>servere>
Og>Avanceret>indgående post(pop3)port>***

Manse9933

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 200 point
Dato : 12-04-03 09:25

Hej Manse,

jeg var ikke lige klar over den hentede direkte fra ens mailserver, men det er da absolut en grund til at jeg ikke vil bruge yahoo til at hente min personlig mail med... jeg ville ihvertfald ikke ha' det godt med at have min internet/mail pasword til at ligge på deres server... Yahoo er blevet hacket før... men det er min personlige holdning...

jeg beklager dybt og bævende i mine knæ på en grædende kakaofugl der flakser rundt og deler milkshakes ud... den metode jeg lige kendte til var at man, hvis man sku' modtage mails i yahoo, at man sku' sætte sin e-mail hos udbyderen til at videresende dem til Yahoo eller hvor man nu havde mail... og så ville det ikke hjælpe ret meget hvis det havde været det... idet man jo så fik sendt sådan en fætter tilbage til sin egen mail da den ville blive opfattet som afsender...

jeg har ikke gidet afprøve hvordan Yahoo's dims virker da jeg ikke gider indtaste mine personlige oplysninger... men jeg tror dog på at det funker som det er blevet beskrevet... men ka' ikke se nødvendigheden af det... forklaring følger lidt længere nede...

[citat]
Jeg sad lige og tænkte på at hvis du ikke kan spansk hvordan hved du så
hvad service de tilbyder??????en sjov tanke ikke
[/code]

elementært min kære watson... enhver internetudbyder med respekt for sig selv tilbyder dette...

jeg gravede endda vha. en oversættelsse side, den spanske side og fandt således ud af at de faktisk tilbyder denne service...

på siden
http://www.sitiotec.com/ayudaemail.html

[citat]
¿Tengo mensajes de vacaciones o autoresponders?
Si vas a estar ausente y necesitas activar un mensaje para avisar de que no estás disponible puedes activar un mensaje para que tus clientes o amigos siempre sepan donde estás. Por medio del panel de administración puedes gestionar directamente todos los mensajes de vacaciones o autoresponders.

oversat til engelsk....

I have messages of vacations or autoresponders?
If you are going to be absent and you need to activate a message to warn that you are not available you can activate a message so that your clients or friends always know where you are. By means of the administration panel you can directly manage all the messages of vacations or autoresponders.
[/code]

jeg beklager at jeg i nat var for træt for at kigge ordenlig efter om de havde det... og derfor gik udfra en generel betragtning... men sjov tanke... jo hylemorsom... griner min r... i laser så jeg er ved at få kaffen galt i halsen...

jeg ka' stadigvæk ikke spansk... og hvis du heller ikke ka' og du ikke tror på det der står på engelsk... så ka' du indtaste adressen med email informationer her på siden... (husk at vælge spansk til engelsk)... -->
http://babelfish.altavista.com/
så ka' du jo kontrollere om det er korrekt... jeg sku' jo nødig ha' lavet en fejl...

så Ann Lou behøver altså ikke at hente sin mail vha. yahoo for at sende en autoresponse... og er derved også fri for at havde sit password til sin e-mail liggende på/hos yahoo... idet hvis hun stadigvæk har den samme udbyder... så ka' bruge deres service da de tilbyder den...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-03 09:37

Hvor ved du fra at Annlou har dem som internetudbyder så hvidt jeg kan se
så tilbyder de ikke pop3 server kontoer??

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-03 09:44

I go away of trip, I can accede my mail from cibercafe, hotel, another PC, etc.? If you are going to be absent and you need to consult your mail you can against the account redirigir automatically all your email to a Web, or in Hotmail, Yahoo, Mixmail, etc. By means of the administration panel you can activate this service of temporarily reenviar your email to other accounts Web.

Me voy de viaje, puedo acceder mi correo desde un cibercafe, hotel, otro Pc, etc.?
Si vas a estar ausente y necesitas consultar tu correo puedes redirigir automáticamente todo tu e-mail a un a cuenta web, ya sea en Hotmail, Yahoo, Mixmail, etc. Por medio del panel de administración puedes activar este servicio de reenviar tu e-mail temporalmente a otras cuentas web.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-03 09:45

Det ser ud til at de har samme ide som jeg.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-03 10:25

De har pop3 konti men hvis du vil have autorespons og adgang til deres e-mail
konto så skal du gøre det samme som jeg har beskrevet, også kommer ens info
aligevel til at ligge på en web mail konto, fordi den web konto skal have
de info for at kunne yde denne service.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-03 10:41

I øvrigt er du så ikke bange for hvis kandu bliver hacket så kan de få din
adresse
måske dit tlf.nr
og e.mail adresse.

Manse9933

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 12-04-03 10:51

Hej Manse,

[citat]
Hvor ved du fra at Annlou har dem som internetudbyder
[/code]

øh... fordi jeg har hjulpet Ann Lou med noget for et stykke tid tilbage

[citat]
så hvidt jeg kan se så tilbyder de ikke pop3 server kontoer??
[/code]

det var da så godt at du fandt ud af at de havde det så... ellers så havde det jo også været lidt svært at hente mailen fra Yahoo... eller få mailen hentet ned i Outlook Express med mindre de havde brugt en anden protokol...

[citat]
I go away of trip, I can accede my mail from cibercafe, hotel, another PC, etc.? If you are going to be absent and you need to consult your mail you can against the account redirigir automatically all your email to a Web, or in Hotmail, Yahoo, Mixmail, etc. By means of the administration panel you can activate this service of temporarily reenviar your email to other accounts Web.
[/code]

øh... det er vidresendesle af mail... og ikke autoresponse... ved at aktivere overstående sender du mailen videre til f.eks. Yahoo... istedet for Yahoo henter den...

[citat]
De har pop3 konti men hvis du vil have autorespons og adgang til deres e-mail
konto så skal du gøre det samme som jeg har beskrevet, også kommer ens info
aligevel til at ligge på en web mail konto, fordi den web konto skal have
de info for at kunne yde denne service.
[/code]

forskellen er bare at webmailen i dette tilfælde er inkluderet i ens internetabonnement/hjemmeside/e-mail abonnement afhængigt af hva' man har... og at du bruger interfacet på deres hjemmeside til at konfigurer hvordan den ska' håndtere din mail, som du ka' hente vha. Outlook Express... om der ska' videresendes eller ej... om der ska' autoresponses eller ej... osv.

så selvfølgelig kommer disse oplysninger til at være på deres server idet man jo er kunde der... du bruger jo den til at logge på deres server når du ska' hente mail til Outlook Express... du ska' bruge den når du logger dig på Web-mailen som er en del af abonnementet... forskellen er jo bare at man er kunde der og så derfor har brug for det...

[citat]
I øvrigt er du så ikke bange for hvis kandu bliver hacket så kan de få din
adresse
måske dit tlf.nr
og e.mail adresse.
[/code]

jeg er ligeglad med om folk kender min e-mail adresse... man behøver slet ikke at hacke kandu for at få den... den ligger rundt omkring i forskellige indlæg... og de andre ting er nu også rimelig nemme at finde...

men såvidt jeg ved er der lidt forskel på et password og så på en e-mail...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-03 10:59

Nu vil jeg gå i skoven gabbb.

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : AnnLou

Dato : 25-04-03 16:20

Tak for svaret strarup.