/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Om at undgå Gottardtunnelen
Fra : vibse63
Vist : 325 gange
15 point
Dato : 28-06-09 10:51

Hvad siger man til sin gps når man gerne vil udenom Gottardtunnelen, eller hvordan undgår man turen derigennem?

Med ønske om en go' sommer til alle!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-09 11:00

Ved at bede om alternativ rute.....

Der er jo ingen her der aner hvilken GPS du kører med (eller hvor du iøvrigt vil fra og til...)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-06-09 11:10

Hvem taler om GPS, folk klarede sig ganske udmærket inden den vanedannende dims blev opfundet.

Alle andre vil også gerne undgå flaskehalsene........og kører så ind i andre køer

Alternativt er der så de små biveje, hvis man har nerver til det.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 28-06-09 11:37

luffea ingen biveje, fuld drøn op over Brenner passer på seks sporet
motorvej, det er er hurtigere, som holde i de forbandede lange køer,

og nu kan jeg give jer en sandfærdig berretning, hvorfor i de fleste tilfælde sker med køer,
pas kontrol steder og tunler er basseret på at folk skal lægge så mange

kroner og lire på de forskellige vej caffer som muligt og er der kø der så er der også kø ved paskontrolen, korupt for mange paspoliti spiser jo gratis på disse caffer

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 28-06-09 11:51

Vibse 63 hvor skal i opholde jer, og har i lagt dag til dag program.

hvis ikke så kunne det jo være jeg kunne give jer nogle fif, med hvad der var vær og køre efter,
kjeld

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-06-09 12:45

Hvilke fif, vic2000 ??

Der bruges ikke Lire mere, og Din sidste tur sydpå var FØR motorvejenes tid
Smut nu udenfor Din stald og tyg lidt rajgræs.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 28-06-09 13:32

Der bruges ikke Lire mere, luffea det ka vi så sige det er et af fiffene,

luffea spagethti fræserne de elsker stadigvæk meget højt deres lire. og du får noget mere i posen ,såfremt du har liggende på kiste bunden, nogle lire, og vil betale med disse, og kursen er faktisk steget godt siden de fik Euro monny.
luffea det samme vil også ske her hjemme hvis vi skal tvinges til Euro, så vil de gamle kroner også holde kursen, jeg ved det ikke om det er for samlere eller hvorfor.

Citat
Smut nu udenfor Din stald og tyg lidt rajgræs.

nej for hulen luffea her på plænen er det ikke rajgræs næee her er det langgræs
luffea for at vende tilbage til lire land, har du nogen sinde været over
stregen på vejen op til Sant Marino, det ligger ovre ved Rimini ??

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 28-06-09 15:25

Hej,

Før du når til tunellen er der en frakørsel (usita) til passet. Det er en meget flot og lang tur .. i godt vejr. Jeg vil ikke anbefale turen med campingvogn .. men følg instrukserne !

/Guild