/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WXP forkert sprog
Fra : love4all
Vist : 571 gange
24 point
Dato : 27-06-09 21:29

Hejsa

På en ny hp bærbar computer har jeg været ved at installere windows XP home. Jeg angiver dansk som sprog, og jeg kommer fra danmark osv.
Da jeg så kommer ind i selve styresystemmet, så er alt på engelsk altså iconer og alt andet. Det er nu lykkedes for mig at få noget af det på dansk, men ikke det hele. Det er irriterende noget er engelsk noget af dansk, hvad skal jeg gøre for alt er dansk.
Min mistanke går på, at det er en XP original fra england, der er så ikke er kommet en dansk xp version i maskinen inden den ryger ud til forhandleren

Hvad er jeres råd til mig ?
kan/skal jeg lave det om til dansk eller levere tilbage til forhandler igen, og fortælle mit problem.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 22 point
Dato : 27-06-09 21:47

Ned til forhandleren, hvis du har købt en dansk version så skal den være dansk.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-06-09 21:52

Installerede du en dansk XP "oven" på den engelske, der åbenbart var på pc-en, da du købte den ?

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 27-06-09 22:04

Det ved jeg jo ikke, for jeg skulle selv installer den, ja den var på pceren for der er intet drev, da det er en mini hp.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-06-09 22:43

Aha . Så skal du nok gøre, som Granner01 foreslår.. Og så vil jeg daffe stille og roligt ud af dit spørgsmål igen. Held med det.

Og god søndag

Mvh

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-06-09 22:43

Det er forhandleren der har dummet sig og installeret en forkert version. Så ned til ham og få rettet fejlen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-06-09 22:47

Og så melder jeg mig straks tilbage .

Granner01 - der var jeg sgu hurtigere end dig: 22:43 - hvaba .

Godkendelse af svar
Fra : love4all

Dato : 27-06-09 23:40

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-06-09 16:37

Selv tak, og får du problemer med forhandleren, så gå på biblioteket og lån købeloven. Den tager du med ned til forhandleren. Han forstår budskabet, jeg har selv brugt det flere gange.