/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Vista
Fra : jangchr
Vist : 1043 gange
100 point
Dato : 26-06-09 20:49

Har lige fået en ny computer med Windows Vista og skulle lige være smart og opdater grafik-kortet, ved ikke hvad der gik galt, men den ville ikke starte op, men ok, fik den til det, men hver gang jeg starter windows op får jeg en skærm der spørger om jeg vil starte med

ramdisk settings
Windows Vista (genoprettet)

Hvordan får jeg den skærm væk igen ??

Min computer er en

HP AMD Athlon 64 X2 processor (5000+)
Microsoft Windows Vista Home Premium

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-09 20:52

Citat
Har lige fået en ny computer med Windows Vista og skulle lige være smart og opdater grafik-kortet

HVAD har du "opdateret" i det grafikkort

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 26-06-09 20:58

Driveren (ATI Radeon HD 3650)
Og downloade den til vista 32 bit, så aner ikke hvad der gik galt

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-06-09 21:01

Det må helt sikkert være forkerte drivere du har hentet. Og måske til noget helt andet i din ny pc

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-09 21:04

Kår Vista ind igen og GLEM ALT om at opdatere grafikdrivere.....

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-06-09 21:11

Hej Refi.
Citat
Kår Vista
Ja, der er sgu mange Vista-brugere, Der har "trange kår" med at hitte rede i systemet

Og god weekend

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 26-06-09 21:13

Der har vi så problemet, der fulgte ikke en cd/dvd med vista med,men der er en genoprettelse disk på computeren og det var den jeg brugte til at få computeren til at starte op igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-09 21:17

Og den læser du så bare ind igen - det er en recovery.....

Og medens du er igang så brænder du den også lige ud på DVD

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-06-09 21:22

Brænd først og installer bagefter - hvis nu noget skulle gå helt galt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-09 21:24

Citat
Brænd først og installer bagefter

Det bliver IKKE nemt før Vista er installeret

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 26-06-09 21:36

Kan det passe at jeg skal bruge 3 dvd`er??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-09 21:38

Ja...

Der er jo meget andet i den recovery end lige Vista....

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 26-06-09 21:44

Ok prøver det, gjorde det ellers da jeg lige havde sat computeren til(som inst,forslår), men den brændte den forkerte på den første disk, så jeg regende med at jeg måske gjorde noget galt og ville så vente til senere, til jeg havde sat mig lidt mere ind i vista

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-06-09 22:11

Citat
Det bliver IKKE nemt før Vista er installeret
Jamen, Vista er da installeret, ik? . Eller driller du, Refi ?

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 26-06-09 23:15

Prøv at trykke F10, når du starter den op. Så skulle der gerne komme en menu frem med 3 muligheder. Vælg at geninstallere vista, men hvis du har noget du vil gemme skal du flytte det til anden harddisk eller dvd

Kommentar
Fra : grow

Dato : 26-06-09 23:35

Har du prøvet at benytte en genoprettelsesdato fra før du ændrede grafikkort-driveren ?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-06-09 08:20

refi
Hvis jeg køre vista ind igen, sletter jeg så alt hvad jeg installet på computeren?, ikke fordi der er så meget, men mere fordi jeg har netbank på computeren og så bliver nøgle-filen sikkert også slettet og så skal jeg til at bestille en ny kode(lang og kort adgangskode)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 27-06-09 09:34

Citat
Hvis jeg køre vista ind igen, sletter jeg så alt hvad jeg installet på computeren

JA - den bliver som første gang du startede den....

Citat
men mere fordi jeg har netbank på computeren og så bliver nøgle-filen sikkert også slettet

Den laver du selvfølgelig en sikkerhedskopi af inden - alt efter hvilken netbank er det bare at kopiere den eller lave den via netbanken....

Hvad der iøvrigt skal gemmes kopierer du selvfølgelig også inden...

PS...

Men hvis komputeren ikke virker i øjeblikket kan du jo ikke kopiere noget - så er det bare at starte forfra beklageligvis....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-09 10:23

Min Vista opdaterer selv driveren til skærmkortet.
Prøv at gå i opdatering og om den henter selv.

Selv min indbyggede Ricoh kortlæser leverede den en ny driver til.

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 27-06-09 17:46

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-09 17:58

Selv tak - håber det lykkedes...

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-06-09 19:04

Venter lige med at lave det indtil den 1`este, hvor jeg betaler regninger over netbank,kan godt leve med at skulle bruge pile-tasterne en enkelt gang inden windows starter op eller måske skulle man vente med at gøre det indtil windows 7 skal installers, jeg er jo en af de heldige der kan få den næsten gratis(betaler kun forsendelsen af dvd`en) fordi jeg lige har købt en HP computer