/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Skal disse have stemmeret?
Fra : PeterTheisen
Vist : 834 gange
20 point
Dato : 25-06-09 22:06

Skal folk på overførselsindkomst have stemmeret? Man kan se et klart mønster, som er, at de stemmer på partier, der vil give dem flere penge, som de ikke arbejder for.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-09 22:08

Det gør alle

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-06-09 22:10

Citat
Skal folk på overførselsindkomst have stemmeret?

Nu var det ikke kun denne målgruppe der var tale om.
Det var også unge mennesker på su.
Det er da dem der er fremtiden så hvis ikke de skal ha' stemmeret så ved jeg snart ikke .
Naturligvis skal alle danske statsborgere ha' stemmeret.
Muligt at der er mange der er på overførselsindkomst men disse har i MANGE år været med til at "forsørge" DK.
Så JA det skal de.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-06-09 22:12

Hvis du vil love med 100% sikkerhed, at de så ikke stjæler mere, så ok,

men ellers ikke, nej- nej

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-06-09 22:16

Hvad er det PeterTheisen, er du nu blevet KU'er?

Kommentar
Fra : FuglFinish

Dato : 25-06-09 22:19

Alle skal have stemmeret.

Og folk bestemmer selv, hvem de vil stemme på.

FuglFinish

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 30 point
Dato : 25-06-09 22:24

Nej, selvfølgelig skal de (vi) ikke have stemmeret, ligesom alle de andre nassere, bønder der får meget mere i landbrugsstøtte end nogen socialklient, virksomhedsejere der får støtte til at starte ny virksomhed, folk der får børnene i skole på samfundets regning, studerende der får gratis undervisning og SU (undtagen KU'ere, selvfølgelig, de bliver de eneste der godt må stemme)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-06-09 22:26

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-06-09 22:34

Citat
Muligt at der er mange der er på overførselsindkomst men disse har i MANGE år været med til at "forsørge" DK

pia hvad er det for grupper, som får overførselsindkomst, og som har været med i Mange år til at "" forsørge"" Dk

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 25-06-09 22:47

Mit navn er Vagn - og giv mig så min sukkermad!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 25-06-09 22:57

Du er en idiot

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-06-09 22:58

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Mit navn er Vagn - og giv mig så min sukkermad!

ja og den skal jeg sq ikke pisse på, for så kommer Peter efter mig, og blakker.
den erfaring er fessen ind her,

mvh vic2000 alias kjeld

Kommentar
Fra : cjuul

Dato : 25-06-09 23:02

Ja det skal de da naturligvis.
Det skal alle der er lovlydige borgere i DK.
Og har statsborgerskab.

Kommentar
Fra : pbs1

Dato : 25-06-09 23:13

Det er da et idiotisk spørgsmål.

Du kan lige så godt sige at ingen danskere skal have stemmeret . Det er kun indvandrere .
Vi bliver jo alligevel indvaderet af dem og de overtager vores lille dejlige land

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-06-09 23:17

Citat
Det skal alle der er lovlydige borgere i DK.
Og har statsborgerskab
fra cjuul

Endelig en som rammer to fluer med et smæk,

tilføjelse til statsborgerskabet;, meget hårde kurs angående det danske sprog, og eksamen skal ikke vurderes af samme lands mænd/ kvinder med burka,

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 25-06-09 23:22

Jam, for fanden. Du ønsker åbenbart at dele samfundet op i A/B mennesker. Så udansk, som noget kunne være.
For mit eget vedkommende, så har jeg indtil denne sommer, været på arbejdsmarkedet i 40 år. Uden en eneste afbrydelse. Skulle jeg så miste min stemmeret, fordi jeg for første gang er blevet arbejdsløs?
"De" stemmer på partier, der vil give dem flere penge skriver du. Giv lige et link til den information. Og giv i samme forbindelse et eksempel eller to, på, at du ikke stemmer på et parti, som gavner dig selv mest.
Indtil du kommer med nogle fornuftige argumenter, forbeholder jeg mig retten til at kalde dig en idiot, som, ja, ikke burde have stemmeret.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-06-09 23:29

Citat
vic2000, du har følgende muligheder

Din profil er blevet udelukket fra dette spørgsmål af piaskov, du har derfor ikke rettigheder til at kunne tilføje nogen kommentar eller på anden måde deltage i denne debat.

Pia du er da ikke en ski bedre selv,

du skriver;; tænk at opføre sig sådan pia ryk selv i barmen, ?? hvis du da har en, ??

du skriver:: man stiller et spørgsmål ?? jeg stilede dig et under peter,s tråd , den må du så fornærmefis svare på ved dig selv tråd, hvor jeg er bl.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-06-09 23:45

Jeg spørger bare, for jer er nysgæri ?? Er fil Reset også fil piaskov

alias kjeld / vic2000

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-06-09 00:15

Citat
For mit eget vedkommende, så har jeg indtil denne sommer, været på arbejdsmarkedet i 40 år. Uden en eneste afbrydelse. Skulle jeg så miste min stemmeret, fordi jeg for første gang er blevet arbejdsløs?

det her minder om at profi "" bennymanden"" har været vvs mand i 40år

hvis profil Reset det er samme profil indehaver som bennymanden, så skal denne indehave ikke kunne stemme, nix, men må nøjes med de goder
som andre giver vedkommende,

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-06-09 00:28

Citat
er vic2000 peter Theisen??
Fra : piaskov

Pia få a briller pusset, peter skrives med stort P ligesom i PIA

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-06-09 01:03

vic2000 landsbytosse og dumt svin. Du har ingen pære derfor ævler du. Du og ligesindede artsfæller skulle fratages alle borgerlige rettigheder. Det er grotesk, at man giver nogen som beviseligt er så snotdumme som dig f.eks. stemmeret.

Desværre er vi gået bort fra human aflivning af ubrugelige, ligegyldige, samfundsskadelige og meningsforstyrrende idioter, så jeg vil foreslå, at den slags genetiske misfostre tvangsisoleres og kun får absolutte livsførnødenheder udleveret, og herunder hører ikke livsforlængende medicin. Gå for helvede ud og drukn dig.....

På forhånd tak. Du vil blive elsket (for denne handling lool) og ikke savnet....med garanti

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-06-09 01:47

ram2 (Blacklistet af kandu.dk)
Medlemsnummer : 29755
Medlemsdato : 26-07-2002
Seneste login : 11-04-2004

Krummen har du husket ram2 , som nu må være ud fra seneste loin halv rådent, godt mørt, her til bord,s sammen med din kartoffelsalat.

Krummen var ram2 ikke lige din kop te, spurte du kandu om de ville give ram2 et tryk på bl, knappen, krummen kan og vil du ikke fortælle mig, hvorlang tid du har kontrakt med kandu, så det ikke kommer som en overraskkelse hvis nu lige kummen er væk, med et tryk på bl. knappen,
så kummen; Peter,s tråd skal ikke lide når din egen tråd ikke må bruges
af vic så derfor et tryk i flueb her,

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-06-09 01:51

Peter Theisen, Du har omtalt i en tiodligere tråd at Du støtter S.
Nuvel, det problem må Du så lære at leve med

Medmindre at hele S-ledelsen kommer til at bestå af nyudklækkede akademikere istedetfor arbejdere står S vel stadige for at beskytte de svage i samfundet ??

Desuden hvis man udelukker grupper fra valg kan DK komme i samme griuppe som de totalitære stater der udelukker kvinder fra valg.

Til sidst, prøv at kigge ud over Din egoistiske næse, hvis Du kommer på overførselsindkomst før Du skal sidde 6 år på et plejehjem og savle og mimre mister Du jo også valgretten.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-06-09 03:05

Citat
Man kan se et klart mønster, som er, at de stemmer på partier, der vil give dem flere penge, som de ikke arbejder for.

Peter Theisen, dette spørgsmål som Du har stillet viser med al tydelighed at Du IKKE fatter et klap af politik og nok derfor selv bør fratages stemmeret, samt at undlade at stille alle disse åndsvage meningsløse spørgsmål.

Det er da for helvede stemmer DEMOKRATI bygger på, ikke bare for at nogle klaphatte skal tilrage sig taburetter. Det samme spørgsmål kan stilles om virksomhedsledere skal fratages stemmeret hvis nogle partier fører en erhvervsvenlig politik.

Det er KU der har forslaget på deres hjemmeside, som iøvrigt allerede er blevet stærkt kritiseret af K`s top.
Men det er iøvrigt ikke en ny ide. SU havde noget nær de samme tanker for nogle år siden.

At det er partiernes ungdom der stiller disse forslag kommer ikke bag på mig. Unge mennesker i dag er egoistiske og tænker ikke een meter frem, det ses med helt klar tydelighed i denne tid hvor mange unge går helt på røven ved arbejdsløshed fordi at de har droppet A-kassen så de har råd til "livsstil".

Summa Summarum: Skulle nogen fratages stemmeret var det de unge, ergo skal valgretsalderen sættes op til 28 år.

Næste gang Du er fristet til at lave en "Trolling" tråd så brug tiden istedetfor til at lege med legoklodser

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 26-06-09 07:53

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-06-09 08:07

Er der en som lige vil oversætte dette. Det er nok et eksperiment fra zoo, hvor en abe har fået lov til at lege med bogstaver

Citat
Krummen har du husket ram2 , som nu må være ud fra seneste loin halv rådent, godt mørt, her til bord,s sammen med din kartoffelsalat.

Krummen var ram2 ikke lige din kop te, spurte du kandu om de ville give ram2 et tryk på bl, knappen, krummen kan og vil du ikke fortælle mig, hvorlang tid du har kontrakt med kandu, så det ikke kommer som en overraskkelse hvis nu lige kummen er væk, med et tryk på bl. knappen,
så kummen; Peter,s tråd skal ikke lide når din egen tråd ikke må bruges
af vic så derfor et tryk i flueb her,

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-06-09 10:17

Selv tak, PeterTheisen

Det virker som om KU'erne snart igen, ligesom i 30'erne, skal til at gå med blanke støvler og skrårem + studenterhue, der vist ikke trykker på de små hoveder

Kommentar
Fra : FuglFinish

Dato : 26-06-09 13:55

Godt formuleret vagnr !