/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvorfor en vækstpakke?
Fra : PeterTheisen
Vist : 385 gange
20 point
Dato : 25-06-09 12:50

Hvorfor skriger Enhedslisten, Socialistisk Folkeparti, Socialdemokraterne og Det Radikale Venstre på en vækstpakke, når økonomisk teori siger, at ekspansiv finanspolitik er virkningsløs ved naturlig ledighed?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-06-09 13:04

For at være imod al hvad de borgerlige siger samt imod al sund fornuft.

Alternativt spørg dine normale ultra røde venner som alligevel er dem som svarer "rigtigt" hver gang.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-09 14:07

Det ved jeg godt.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 20 point
Dato : 25-06-09 15:08

Fordi der er brug for en vækstpakke for at få økonomien igang igen, jeg ved bare ikke hvor pengene skal komme fra hvis de ikke sætter skatten op. Og jeg betaler gerne med glæde mere i skat hvis det kan rette op på en fejlslagen økonomi. Men jeg vil ikke give en rød øre til den klovn der er statsminister nu.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-06-09 15:14

granner01 hvis de sætter skatten op vil du få den modsatte effekt, nemlig at økonomien går helt i stå. Der er allerede iværksat vækstpakker i form aff skattelettelser, SP-penge + så vidt jeg ved er anlægsinvesteringernes loft hos kommunerne hævet og endelig er trafikinvesteringer fremrykket.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 25-06-09 15:58

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-06-09 16:26

, slår aldrig fejl

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-06-09 16:43

Selv tak.

Og hvis de ikke snart sætter skatten op, så kan de søsætte alle de projekter de vil, de gældsætter os bare uden vi bliver oplyst om det.