/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
HG studenter og hva så
Fra : love4all
Vist : 1686 gange
46 point
Dato : 22-06-09 20:03

Hej

Hvordan fejrer man en HG student nu om dage.
Holdes studenterfesten ( for venner, familie og bekendte) den dag de får huen på, eller sker det på den dag, hvor de skal rundt med hestevogn.
Så hvad er din oplevelse omkring denne glade dag for studenten?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-09 21:47

Når vores søn får huen på på onsdag, står vi en flok på gym, hvor vi deler vin ud til dem som har lyst til at være med-- vi dropper champagnen denne gang, da der er gallafest om aftenen på gymnasiet

Bagefter tager vi hjem og spiser smørrebrød - venner/familie...

Når de så kører rundt to dage efter, serverer vi øl/vand/vin samt noget fast føde, vi ved ikke helt endnu hvad vi finder på, det afhænger af vejret, måske griller vi nogle pølser eller serverer sandwich---- men husk på de er der højst 10-15 min, så der ville jeg ikke holde familie/venne fest

Derefter skal sønnen i løbet af kort tid til 8 fester, men det er kun for de unge

Så hvis i har lyst til at holde en fest hvor familien og vennerne er med, så er det ved at være sidste udkald med at få det planlagt,for i skal vel også til en masse studenterfester (uden voksne)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-06-09 15:24

da vores den ældste blev student tog vi alle - familie/kærester/venner i Tivoli

Det kan vi så ikke gøre igår, da der er gallefest om aftenen

I kan ikke holde festen den dag de kører i hestevogn, der er de unge der højst 10-15 min

Accepteret svar
Fra : kmb1969

Modtaget 46 point
Dato : 23-06-09 16:32

Arbejder på en handelsskole (HG-afdeling)

Det "normale" er at familie og venner kommer til en lille sammenkomst samme aften som den unge har fået huen på.

Den dag hvor alle i klassen kommer rundt til forældrene får de bare en let anretning (læs "bajere"), og evt. en sandwich, Du skal ikke stille det helt store frem, da de hurtigt skal videre.

Hvis du er først eller sidst på turen kan du diske op med rundstykker/lidt mere solid aftensmad.

Af erfaring kan jeg fortælle at det er en meget dum idé at servere frugtpunch, det slår maven i stykker, når man skal rundt til så mange der bare lige vil lave lidt let.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-06-09 16:37

Vi kan se på vejrudsigten, at vi griller pølser til de unge... det går rimelig hurtigt, og dem der ikke bliver grillet kan komme i fryseren.

Sidst serverede vi sandwich, og de blev næsten ikke rørt, men det var også tidligere på dagen end i år... men desværre var de jo lige til at smide ud

Godkendelse af svar
Fra : love4all

Dato : 24-06-09 00:17

Tak for svaret kmb1969.