/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Tildele drev-bogstav
Fra : Henrik1212
Vist : 284 gange
100 point
Dato : 22-06-09 08:55

Alle mine pc'ere kører XP-pro og er koblet på et netværk. På én af dem kan jeg ikke tildele drebbogstaver til mine 2 ftp-servere. Jeg får en fejlmeddelelse "\\XXXX\YYYY" blev kke fundet, hvor XXXX og YYYY er den samme sti som virker på de andre pc'ere.

Hilsen Henrik1212

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-06-09 10:33

Ved ikke om det vil virke sådan her

Drevene kan tildeles bogstaver under
Kontrolpanel>Administration>Computeradministration>Diskhåndtering

Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 22-06-09 10:54

Hej jangchr.

Det virker ikke.

Jeg kan oprette forbindelsen som "\\IP-adr\YYYY", hvor YYYY er mappen der ønskes tilgang til.'
I stifinder vises forbindelsen derefter med diskens navn efterfulgt af IP-adr. i parantes og mappens navn.

Hilsen Henrik1212.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-06-09 12:52

Så må jeg melde pas, jeg er ikke så meget inde i ftp-servere

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 22-06-09 19:05

Har du kontrolleret at alle PC'er er i samme arbejdsgruppe?

Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 22-06-09 20:51

Ja.