/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Stifinder virker ikke
Fra : troldenesdhb
Vist : 2281 gange
100 point
Dato : 21-06-09 18:06

jeg har fået en computer ind............. Stifinder melder fejl ved opstart af windows. Det bevirker at skrivebordet er sort og jeg intet kan vælge.

Jeg kan dog starte windows jobliste. Hvordan genstarter jeg stifinder, eller kan man systemgendanne via joblisten med en kommando?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 21-06-09 18:24

Når du er i Jobliste, klik på Filer>Nyt Job (kør...) her skriver du explorer og klikker Ok

Så skulle stifinder gerne starte igen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-06-09 18:34

ville nok starte den op i fejlsikret og så starte med at scanne maskinen
Både filsystem og virus/spyware

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-06-09 18:41

Hvis det er XP burde du kunne starte Systemgendannelse med denne kommando i Jobliste,
klik Filer>Nyt Job (kør...) her skriver du %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe
klik Ok

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-06-09 18:44

tak klaudi................ det virkede, men jeg tror der er så meget virus at det er løgn. Den kommer ca. hvert 20 sek med at det ikke virker. Men jeg nåede en systemgendannelse, så i hører mere...

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-06-09 18:45

ok, mit svar var inden jeg så den kommando til systemgendannelse, men prøver hvis dette ikke virker

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-06-09 18:45

inden du forsøger dig med en systemgendannelse er det vigtigt at du får scannet maskinen for snavs

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-06-09 18:48

Held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-06-09 18:02

Det er da ikke vigtigt eximinator. Men det er vigtigt at slette systempunkterne, inden man færdig scanner.

Men tak klaudi, den er oppe at køre igen. Jeg scannede med

F-Secure online scanner
Malwarechek
Superantispyware
AVG
og Trend micro.

Den burde være ren, der er da heller ikke kommet særheder efter et par genstarter.

Takker alle

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-06-09 18:02

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-06-09 19:13

Velbekommen