/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Batterioplader, hvilken?
Fra : Troldepige
Vist : 758 gange
100 point
Dato : 20-06-09 23:06

Endelig har jeg købt mit første digitalkamera, og finder ud af, at jeg også er nødt til at købe nye genopladelige batterier, på 2500mAh (går ud fra at det er minimum).
Derefter finder jeg ud af, at de 2 batteriopladere jeg har, SLET ikke er "kraftig" nok til den slags batterier.
Ergo skal jeg have købt en ny batteri-oplader, men hvilken?

Er der nogen der har et godt råd om hvad jeg skal kigge efter, og meget gerne nogle erfaringer?

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 20-06-09 23:22

Er det AA eller AAA batterier? (ret vigtigt at vide). GP sælger nogle færdige sæt med batterier og oplader. Find et batteri med så høj kapacitet som muligt. jeg har set at man kan få batterier på 2700mAh timer - måske mere.
Jeg har i øvrigt altid en pakke 'alm.' batterier med i tasken til nødstilfælde, hvis nu man lige skulle løbe tør for strøm.
Prøv at kigge på 'edbpriser.dk' f.eks.: http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=383&Sort=&Parent=382&Soegeord=gp+oplader&chkSoegSaetning=&searchArea=products
vh
God fornøjelse med fotograferingen

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-06-09 00:12
Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-06-09 02:12

Jeg har prøvet flere typer genopladelige og ladere.
De der praler med meget høje kapaciteter holder ikke det de lover, og de har tilmed en meget høj fejlrate. Hvad hjælper det med påstået 2500mAh, hvis det pludselig slet ikke duer.

Det værste til cameraer er at højkapacitetscellerne har en hrtig selvafladning, så du skal lad meget hyppigt for overhovedet at have et brugsklart kamera.
Køb i stedet Varta "ready to use" . Den såkaldte AA type er på 2100 mAh, men de holder det meste afkapaciteten i et år , uden opladning er robuste pålidelige.

De er noget dyrere end de gængse kineserbatterier men pengene værd. Desværre er der ikke mange forhandlere ,som har dem. De er dog til at skaffe.
Så behøver man heller ikke at have reserve med.

Man behøver ikke en speciel kraftig lader. Det tager bare længere tid og elementerne har bedre af en svagere ladestrøm.

NiMh elementerne har ikke godt af overladning, så man skal helst bruge en af de typer, som selv kobler fra når de er opladet.
Denne her er meget fin i forhold til prisen.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7935&Grp=&n=40100

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-06-09 02:17

Glemte at skrive at de GP som olarsen omtaler er noget bras.
ca, hvet 5. af de nyindkøbte duer ikke. og efter et år på hylden eller i apparatet duer de slet ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-09 03:12
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-06-09 04:01

Jeg mente også at jeg fik det bedste da jeg valgte GP, men til mit kamera var noget billigt l*** fra byggemarkedet faktisk bedre.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-06-09 12:47

Jeg ser at Batteribyen har "ready to use elementerne" endda til meget rimelig pris.

Kan varmt anbefales. Så kan man fotografere uden at skulle lade op hver gang først.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-06-09 06:58

Her kan du købe batterier og leder der passer til. Kvalitetsvarer. Alle priser her er incl. forsendelse, så ingen ekstraudgifter.

http://www.batterier.dk/

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-06-09 07:03

Det er AA-batterier jeg bruger.
transor - det undrer mig, at du skriver om nogle på 2100mAh, når nu der i brugsanvisningen står, at de skal være på 2500 mAh. Det virker jo ikke logisk. ;)

Ja-ja, jeg erkender blankt, at detter ikke er min stærke side. ;)

Jeg har købt nogle batterier i Føtex, navnet er PHILIPS (hmm, der er kun et L), med småt står der "min. capacity 2500 mAh", og øverst står det 2700, med stort. Og de var sg'i da dyre nok, så jeg havde jo håbet, at de kunne bruges sammen med en god oplader.

Kigger på "ready to use elementer" hos batteribyen.

transor - du skriver, at man ikke behøver en kraftig lader. Vil det sige, at man godt kan bruge en, som er på et lavere mAh end batterierne der skal oplades ??

På den mest handy og pålidelige af mine opladere står der ikke så meget, men der står noget med 200mA i forhold til AA-batterier.

Du/I skal have tusind tak for jeres hjælp, den er virkelig værdsat.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-06-09 01:09

Dit kamera vil sikkert ikke fungere tilfredsstillende, hvis ikke batterierne er mindst den størrelse der står i manualen.
Du behøver slet ikke købe ny lader, bare fordi du har købt større batterier, det tager bare lidt længere tid med en "lille" lader
Citat
Derefter finder jeg ud af, at de 2 batteriopladere jeg har, SLET ikke er "kraftig" nok til den slags batterier.
er det ikke en påstand, har du prøvet at lade de større batterier med den gamle lader ?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-06-09 06:50

Ja, du kan tro jeg har prøvet. ;)
Jeg har ladet dem sidde i laderen i flere dage, for jeg havde jo også den tanke, at de nok bare skulle sidde der "lidt" længere tid.
Men, mindre end et minut efter at jeg har tændt kameraet, fortæller det mig, at jeg skal sætte bedre batterier i.
Og da det ikke virkede i den første lader, så prøvede jeg da også den anden, med med samme dårlige resultat.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-06-09 11:15

Ok er det så flere forskellige batterier, som du har forsøgt med ? Det kunne jo være batterierne som ikke er af for god kvalitet, jeg bruger selv en Duracell lader til mine 2100 og 2500 mA batterien, der står Output 1800 mA, en den har ikke problemer med at lade batterierne op, den jeg viser dig fra Batteribyen, sælges sammen med 2500 mA batterier, så mon ikke den burde kunne klare dine batterier, ellers er der en anden her, der står i teksten om batteri ladetid på 2700 mA batterier, så den kan klare dine batterier også: http://www.batteribyen.dk/sanyo_eneloop_plug_and_play_charger_incl_4_stk_eneloop_aa_batterier-p-3004.html?cPath=37_68&osCsid=fb2ca3d08f2eb01ab30c1fd3a417642c

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-06-09 14:34

Det er ikke det at søge efter batterier og lader der er mit problem, jeg er rimelig gode venner med Google. ;)
Jeg er mere interesseret i at høre om gode/dårlige erfaringer.
Min økonomi er ikke til, at gå i byen og bede om det bedste (og sikkert dyreste), men samtidig kan det også ende med at blive dyrt at købe billigt.
Derfor havde jeg håbet at en eller anden kunne give mig et godt råd, i stil med transors, der er blot noget i det der virker ulogisk, men det er muligvis kun fordi at jeg ikke er så klog på dette område.