/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Intet netværk ved trådløst?
Fra : mlkl
Vist : 1187 gange
500 point
Dato : 20-06-09 13:25

Hej kandu´er

Efter flere dages roden rundt i de forskellige debatter, problemløsninger osv, man kan finde på nettet, giver jeg langt om længe op, og skriver i stedet et spørgsmål her...

Mit problem omhandler mit trådløse netværk. På computeren er der intet som indikerer problemer med forbindelsen (der står jeg er tilsluttet med udmærket signalstyrke), men når jeg vil gå på nettet, er der bare intet netværk at finde???
Jeg synes ikke jeg på nettet, kan finde noget som helst ang. mit problem, som jeg ikke har prøvet og gennemtjekket...

Til slut, vil jeg lige fortælle, at jeg bruger en bærbar computer med windows xp servicepack 3.
Browser mæssigt, bruger jeg både firefox, samt explorer.. dog mest firefox.

Håber virkelig der er én af jer, som kan hjælpe mig, da jeg har en 2 årig som gerne vil rode med ledninger.. og dette er min primære grund til jeg gerne vil have det op at køre

På forhånd tak

"MLKL"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-09 13:33

Højre klik på ikonen for trådløs netkort nede ved uret, klik på vis trådløse netværk som er tilgænglige, og log på dit netværk.
Hvis der ikke vises nogen netværk, så er vi nødt til at vide hvilken sikkerhed du har på den trådløse router, og hvad det er for en router.
Slå alt sikkerhed fra routeren, indtil du er kommet på nettet, det gør du inde i routerens opsætning

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-09 13:57

Du kan også lige på ind i Kontrolpanel og åbne Netværksforbindelser, der højre klikker du på den trådløse forbindelse og klikker på Status, der er 4 linjer under fanen Understøttelse, hvad står der ? Der skal øverst stå Tildelt af DPHC, nedenunder skal routerens IP adresse stå, der skal også være en Undernetmaske og en Standard gatway.
Din tråløse er vel ikke deaktiveret ?

Kommentar
Fra : mlkl

Dato : 20-06-09 14:00

Der er skam hul igennem og jeg er tilsluttet, alt i orden der, men når jeg går på nettet, kommer der ingen sider frem.

Routeren er en " Linksys WRP400" og ved ikke hvordan jeg kommer ind i routerens opsætning? Jeg er blevet guidet igennem opsætningen igår af en medarbejder i mit internetselskab, men han mente ikke han kunne hjælpe mere eftersom alt var fint, men der alligevel ingen sider ville vises, når jeg gik på nettet???

Kommentar
Fra : mlkl

Dato : 20-06-09 14:02

Det vil altså sige, at der er fin forbindelse, men intet netværk

Håber jeg får det beskrevet forståeligt

Kommentar
Fra : mlkl

Dato : 20-06-09 14:06

Nej.. den er ikke deaktiveret

Har lige tjekket de 4 linier.. og der står absolut intet ude for det forskellige?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-09 14:10

Er der intet som kan gå nettet ? Hvad med din antivirus, kan den opdatere ?
Og det er dit eget netværk du logger på ?
Har du en manual på routeren ?
Du kommer ind i routerens opsætning, ved at åbne entet Internet Explorer eller Firefos, og i adresse linjen skrive http://192.168.15.1 username skal være: default og password skal være: admin
ifølge den manual jeg har fundet på nettet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-09 14:12

Bruger su Windows til at administre netværket ? Eller et program som fulgte med netkortet ?
Lige en tilføjelse: Du sætter kabel mellem computer og router, når du går ind og ændrer i opsætningen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-09 14:17

Måske også en ide at oplyse hvilken internet udbyder du har

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-09 14:18

Og lige et spørgsmål mere: Kan du komme på internettet med kabel forbindelse mellem router og computer?

Kommentar
Fra : mlkl

Dato : 20-06-09 15:40

Pyh.. Der var mange spørgsmål der

Min internet udbyder er "Bredbånd Nord" og jeg kan sagtens gå på nettet, hvis bare jeg anvender kabel.
Det er mit eget netværk, som jeg logger på. Jeg blev guidet frem i oprettelsen for et par dage siden.
Jeg bruger windows til at administrere nettet.

Nu er jeg inde i router opsætningen, men ved ikke hvad jeg skal kigge efter iht. fejl, eller forkerte indstillinger.. eller hvad det hele nu hedder.. hehe

Takker for din tid indtil videre

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-06-09 15:40

du fleste bærbare computere er der en knap som skal aktiveres først inden at den tillader at komme ud på det trådløse netværk eks på hp's sider der en knap i venstre side som skal skubbes til før den kan gå på nettet andre sidder den på siden
hvilken bærbar har du ?

Kommentar
Fra : mlkl

Dato : 20-06-09 15:44

Det hjælper heller ikke at slå sikkerheden fra i routeren, som du tidligere beskrev jeg skulle prøve...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-09 16:04

Prøv lige, nu du er inde i Betværks forbindelser, at klikke på fanen Generelt og der klikke på Egenskaber, i det nye vindue ruller du helt ned til Internet protokol (TCP/IP) der skal være prik i Hent en IP adresse automatisk og i Hent automatisk en DNS server adresse.
Eller du er ikke logget på netværket, selv om du siger der er forbindelse, hvad sker der når du højre klikket på net ikonen nede ved uret, og klikker på Vis trådløse netværk som er tilgængelige ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-09 16:05

Citat
Det hjælper heller ikke at slå sikkerheden fra i routeren
du har altså fundet det du skulle se efter eller ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-09 16:24

Jeg var lige forbi Bredbånd Nord, der står jo trin for trin hvordan du gør, prøv at nulstille routeren, der er et lille hul eller knap et eller andet sted på routeren, som du skal trykke i 10-20 sekunder for at nulstille, jeg tror du har WPA sikkerhed og ikke kan logge ind, men det er et gæt , du siger jo at det er slået fra
http://www.bredbaandnord.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=Files%2fFiler%2fvejledninger%2fLinksys_WRP400_Tr%c3%a5dl%c3%b8s_guide.pdf

Kommentar
Fra : mlkl

Dato : 20-06-09 18:01

Først og fremmest.. det med en knap på pc´en, der skulle slåes til inden man kan bruge trådløst - Det havde du faktisk ret i, at der er, men det hjælper stadig lige meget

Alt det andet du har beskrevet er desværre også allerede blevet gjort.. og er i orden, men jeg prøver lige at kigge på dit link, og så vender jeg lige tilbage igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-09 18:55

Når du er på internettet, er det så direkte eller er routeren imellem ?
Forbindelse:
Stik i væg - kabel - Modem - kabel - computer
eller:
Stik i væg - kabel - Modem - kabel - Router - kabel (eller trådløs) - computer
det skal være den sidste opstilling, også til trådløs, og så helst ingen som helst sikkerhed på router, indtil du får trådløs forbindelse, hverken WPA eller WEB som der står i manualen, vent med det indtil du har været på nettet

Kommentar
Fra : mlkl

Dato : 20-06-09 19:25

Jeg skulle mene det hele sidder som du beskriver i nederste mulighed Mit modem sidder på væggen.. kører med fiber, hvis det betyder noget?
Har slået sikkerheden fra i router opsætningen, jeg har gennemgået hele den liste fra bredbånd nord (selvom det var nøjagtig det samme jeg blev guidet til for et par dage siden af en medarbejder), men har gjort det endnu engang....
Jeg har afisnalleret min alm. firewall (comodo) for at se om det gjorde nogen forskel, eller det måske kunne have været inde og forstyrre "noget"???

Intet hjælper.. og er ved at få fuldstændig fnidder over det her!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-09 19:37

Citat
og er ved at få fuldstændig fnidder over det her
det forstår jeg godt, et eller andet har du gjort forkert, men jeg kan ikke gennemskue hvad det plejer at være så nemt, går lige i tænkeboks.
Har du fundet Reset knappen og prøvet at nulstille routeren ? Har du mulighed for en anden med bærbar computer kan afprøve om han/hun kan komme trådløs på dit netværk ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-09 23:45

Hvad siger du til fjernkontrol af din computer, jeg eller en anden kan gå dine indstillinger igennem, selv om vi sidder mange kilometer fra hinanden, jeg har før hjulpet nogen på den måde, det er ikke sikkert at problemet kan løses på den måde, men jeg er ærlig talt løbet tør for ideer:
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-06-09 08:02

1 sæt et patch kabel i mellem routeren og din com kan du komme på nettet nu?
2. 192.168.1.1 indtastet i din http//192.168.1.1 eller 192.168.0.1 det skulle gerne være din router adr. ?

eller lad os starte på nul reset routeren. indsæt den cd der var med da du købte routeren og sæt routeren til med patchkabler "IKKE trådløst" følg guiten og vælg ingen sikkerhed til at starte med. når guiden er færdig så prøv om du kan komme på nettet kan du det så prøv trådløst (søg netværk) vælg "linksys" kan du nu komme på nettet ? så kan vi sætte nået sikkerhed på dit netværk

Kommentar
Fra : mlkl

Dato : 21-06-09 11:06

Ja.. hvis det bare er de gængse ting som der plejer at være i vejen, så er det selvfølgelig nemt at hjælpe.. hehe, men så havde det jo heller ikke været en udfordring for dig Men jeg er i hvert fald super taknemmelig for at du gider bruge tid på mig her

Jeg kan simpelthen ikke finde nogen reset-knap, eller noget hul, til samme formål? Har prøvet at tjekke udbyderens hjemmeside, uden held...

Kan heller ikke få en anden til at afprøve mit trådløse pt. men jeg ved, at får de samme problemer på "naboens" net.. har nemlig prøvet det af

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-09 11:21

Så er det altså din computer at der har fejlen, ikke routeren eller andet, hvilken trådløs netkort har du?

Kommentar
Fra : mlkl

Dato : 21-06-09 11:42

Sorry.. jeg havde ikke lige set de andre to beskeder, da jeg sidst svarede

Netkortet er: Cisco System PCI Wireless LAN Adapter

Mht. det dit forslag med fjernkontrol, så lyder det faktisk som en rigtig fornuftig idé Jeg har dog ingen erfaringer på dette område, så bliver nød til at blive guidet godt igennem

Den anden herinde som har skrevet en kommentar.. er det én du har fået med?

Sidst, vil jeg lige oplyse, at jeg tager afsted hjemmefra i dag ved en 14 tiden, og er først hjemme igen ved en ca. 21 tiden i aften, så får ikke lige svaret i det tidsrum

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-09 12:05

Citat
Den anden herinde som har skrevet en kommentar.. er det én du har fået med?
mig du mener jeg ved ingenting om rotw, rowt ved sikkert heller mere om mig, end det der står i min profil.
Jeg husker engang en af venners datter ikke kunne komme på nettet trådløs, vi fjernede driver til den trådløse netkort og geninstallerede efter en genstart, måske du skulle prøve det, højre klik på Denne computer og klik på Administrer, der finder du Enhedshåndtering, rul ned og find dit trådløse netkort, klik på det lille + og højre klik på netkortet, klik på Fjern.
Har du en CD med driver til netkortet ? Så hav den parat når du genstarter og computeren siger: Der er fundet ny hardware

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-09 12:35

Endnu en opsætnings vejledning: http://everlove.dk/products/Linksys%20WRP400-opsaetning.pdf nederst på side 7 vises hullet som du kan presse en udrettet papiclip ind i, hold den i bund cirka 10-20 sekunder, så skulle der ikke være noget som helst sikkehed på routeren, og du burde kunne komme på internettet.
Du skriver et sted Fin forbindelse men intet netværk, mener du intet internet ? Netværk er normal det jeg forstår ved flere computere på den samme router.
Du har vist ikke svaret på, om dine sikkerheds programmer (antivirus) kan opdateres trådløs ? Det kan de sikkert ikke, hvis de bruger sammen net indstillinger som Internet Explorer.
Men mit nuværende gæt er: At det er computeren/netkortet det er galt med, du kan jo ikke komme på trådløs net andre steder, eller har jeg misforstået ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-09 12:38

Lige til orientering af os, prøv at klikke på Kør og skriv cmd , tryk på Enter og skriv i det sorte vindue:
ipconfig /all læg mærke til mellemrum mellem ipconfig og skråstreg, og tryk på Enter, prøv først med kabel og bagefter uden kabel

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-06-09 15:22

nu når du ikke kan komme på noboen netværk kan det tyde på at det er din computer der har et problem hvilken mærke og módel drejer det sig om ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-09 01:53

Du sover så din skønheds søvn nu og en ny arbejdsuge truer, jeg arbejder på aftenskift, så det er ikke sikkert at vi er online samtidig før på fredag.
Men prøv nu forslaget om at geninstallere driver til netkortet, det hjalp i den situation jeg fortalte om før

Kommentar
Fra : mlkl

Dato : 22-06-09 14:57

Hej igen

Ja.. jeg har vidst været i lidt stilstand
ROTW: Pc´ens model er: Toshiba satellite pro 4600 (En gammel ræv)
Jeg har slået den trådløse knap til på siden af computeren, men er ikke klar over om det kan være et problem, at der ikke kommer lys i den lille pære ved siden af? Ved ikke om det er lige meget, eller hvordan?
Har prøvet at resette routeren, uden held. Sikkerheden deri er stadig slået fra. Windows firewall er også slået fra, og jeg har afinstalleret mit "comodo" firewall, så det skulle heller ikke være det som går ind og forstyrrer.
Jeg vil lige prøve at geninstallere wireless driveren, og derefter vender jeg lige tilbage igen.

O.V.N: Hvad er det for nogle oplysninger du vil have fra "kør" (ipconfog)? Jeg kan nemlig ikke gå ind og kopiere teksten og lægge den her ind....?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-06-09 02:34

Det er ikke så vigtig at du kommer med de oplysninger, det er bare et tjek og jeg gætter på at den er negativ.
Det er ret vigtig at der er lys i pæren, det kommer der forhåbentlig når du har geninstalleret din driver til det rådløse netkort.
Du må ikke have adgang til internettet uden firewall !!! I det mindste skal du sørge for at den indbyggede Windows firewall er slået til, det er IKKE et firewall problem du har, men et problem med netkortet, det er jeg ret sikker på.
Navnet på netkortet forvirrer mig en hel det, du oplyser at det er et PCI netkort, altså er det indbygget i computeren, det tror jeg ikke på alligevel, er det ikke et "løst" netkort, sat ind i siden af computeren ? Lidt af netkortet rager udenfor og der er en lille lysdiode på den ? Eller er det virkelig et indbygget netkort og du kun kan se en antenne udenfor ? Jeg er rimelig forvirret og kan ikke lige se en det for mig, gider du forklare ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-06-09 02:44

Toshiba satellite pro 4600 blev slet ikke solgt med indbygget trådløs netværk, har du selv eller en anden sat netkortet ind i computeren ? Eller er min formodning om et eksternt netkort rigtig ? Hvis der rager et lille stykke af netkortet ud, så prøv at trykke den lidt ind, det skulle udløse fjederen og den hopper helt ud, se efter at kontakt fladerne er rene og tryk den ind igen, tryk indtil et lille klik så er den på plads igen.
Og fjern så driveren og genstart computeren, installer driver igen, computeren kommer selv og siger Der er fundet ny hardware, brug din cd med driver.
Så skulle der gerne komme gang i forbindelsen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-06-09 07:46
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-09 11:16

Har du helt mistet adgang til internettet både med og uden kabel