/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
In-design el. lign...
Fra : Ammitz
Vist : 838 gange
100 point
Dato : 17-06-09 19:29

Hej derude!

Véd I om der findes et sideombrydningsprogram i lighed med In-design el. Pagemaker, - som kan erhverves [B]GRATIS[/B]?
Altså hvor man kan sætte en bog el. et hæfte op, og på siderne rykke rundt på elementer, - som man har lyst til.
[B]Ikke[/B] som kontorprogrammet Word, - ej heller Publisher!
NEJ et rigtigt sideombrydningsprogram?

Hvis Ja, - hvor kan jeg så finde det?

Ammitz

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 17-06-09 20:23
Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 17-06-09 20:32

JA_ da
PM

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 17-06-09 20:36

Citat
erhverves [B]GRATIS[/B]?

Nu tænkte jeg på de programmer du selv nævner.

Ellers skal du sikkert have fat i den sidst nye pakke? fra MS/ noget med Light-ning?/ Silverlight
http://silverlight.net/

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-06-09 20:39

Kevizz >photofiltre er billedbehandling, nej det skal kunne det samme som f.eks. QuarkXPress eller som pagemaker og indesign.

Ammitz >jeg kunne også bruge et, så jeg kigger med fra sidelinien.

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 17-06-09 20:40

Citat
http://silverlight.net/

Siden kræver et plugin, som kan hentes direkte fra siden, eller på MS hjemmeside,
hvis du er bange for virus.

Men mere interaktivt, tror jeg næppe findes.

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 17-06-09 20:53

Citat
Altså hvor man kan sætte en bog el. et hæfte op, og på siderne rykke rundt på elementer, - som man har lyst til.

Der findes selvfølgeligt også Adobe, men helt sikkert ikke, det du ønsker,
men der kan redigere og flytte rundt med alt.

http://tryit.adobe.com/dk/acrobat9/?sdid=BSUNK
http://www.adobe.com/dk/products/acrobatpro/?sdid=BSUNK
Sender lige disse links, da jeg har problemer med adobes side

Ellers prøv at Gooegle ? ebook creator, der kommer masser af gode foreslag.
Dog uden at det skal være * interaktivt.

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 17-06-09 20:57

Ellers kunne du bruge noget i stil med, Demo-Builder
http://www.demo-builder.com/
Næsten samme udgave, kan du få fra adobe også, men kan bare ikke finde den mere.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 18-06-09 06:47

Open source progammet Scribus kan det du ønsker - og det er gratis!

Læs om der hér - http://www.nettips.dk/p3624.asp - og følg linket til download!

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 18-06-09 11:40

Hej dogvilleswtar!

Jeg tror du har fattet hvad det er jeg søger, - jeg har prøvet at lede på siden du henviser til, - men jeg er usikker på, - hvad det er jeg skal downloade.
Kan du hjælpe mig på vej, - jeg er meget dårlig til engelsk, - men med lidt hjælp, kan det vel gå.

Er det et program jeg installerer på min PC og arbejder med det her, - eller er det sådan, at det lukkes op på nettet og man arbejder derfra?

Ammitz

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 18-06-09 11:58
Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 18-06-09 19:46

Jeg venter stadig på at blive guided, - men er først på igen i morgen kl. ca. 10.00.
Ammitz

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 19-06-09 04:53

Hej Ammitz - brug det øverste link på denne side - http://www.scribus.net/?q=taxonomy/term/36 - hvor der står 'direct link to Windows installer on Sourceforge'.

Regner med at du bruger Windows!

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-06-09 09:27

GRATIS GRATIS GRATIS, men skulle dog udvikle sådan et program og udlevere det gratis?

Et ombrydningsprogram kan du ikke få gratis.
Det der er billigst og godt til prisen er Publisher.
Derefter kommer de dyre som QuarkXpress og InDesign, men så er prisen på den anden side af 10.000 kr. Glem alt word dom er til en kontordame til at skrive et brev med.

hawaii7

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 19-06-09 17:26

dogvillestar!

Ja, - nu har jeg altså fundet ud af at downloade programmet, og installere det, - men hvad gør jeg forkert, - det virker totalt in-aktivt.
Jeg kan se at det virker spændende, - men få lov til at lave noget på det skrivebord jeg får - nej det kan jeg ikke.
Billeder og tegninger jpeg-filer m.m. kan ikke importeres på siden, - forsøger jeg lukker det ned.
Hvorfor?
Ammitz

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-06-09 06:31

Ammitz statistik.

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 57
- Annullerede 25
- Slettede 1
Ialt 84

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-06-09 11:33

dogvillestar!

Jeg håber på du kommer ind igen, når weekenden er gået, - så du kan fortælle mig hvordan jeg får det til at virke, - så jeg kan komme videre.

Ammtiz

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 23-06-09 10:09

Tak for svaret dogvillestar.

Jeg afslutter lige her, - men vender tilbage med det spørgsmål du endnu ikke har besvaret.

Ammitz