/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Krigens regler.
Fra : simon-s50
Vist : 735 gange
100 point
Dato : 15-06-09 08:20

Hej alle.

Jeg skal her næste Mandag op til dansk synopse prøve FS10, og jeg har trukket emnet "krig set med andre øjne, sagprosa" og derfra valgt krigens regler, så derfor vil jeg spørge om der er nogle der kan svare på disse spørgsmål.

Hvem tjekker at krigens regler bliver overholdt?

Hvis man fanger en krigsforbryder, som ikke er en soldat, men som har dræbt en masse civile krigsfanger, hvordan skal personen så straffes?

Hvem kan ændre krigens regler?

Og såå har jeg fundet svaret på disse spørgsmål, men da jeg er godt igang her kan jeg jo ligeså godt spørge om svarene er rigtige.

Hvorfor har vi krigens regler? Vi har regler for krig for bl.a. at sørge for at soldater får behandling, når de bliver såret og fanget af fjenden og sørge for at ingen, hverken krigsfanger eller civile bliver tortureret eller voldtaget. Reglerne bruges også til at sørge for at der bliver dræbt mindst mulige samt sørge for at der ikke er for mange offentlige bygninger der bliver ødelagte.

Hvornår gælder krigens regler? Krigens regler gælder under en væbnet konflikt

Hvem gælder krigens regler for? Krigens regler gælder alle, men den træder dog først rigtig i kraft når du deltager i kamphandlinger.

Hvor gælder krigens regler? Alle steder hvor der er en væbnet konflikt.

Hvem straffer en der har brudt reglerne for krig? Den Internationale Straffedomstol

På forhånd tak...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 15-06-09 08:33

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 5
- Annullerede 5
- Slettede 0
Ialt 11

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-06-09 08:53

Krigens regler er jo et relativt vidt begreb, som består af både de forskellige konventioner som gælder for væbnede styrker, men som også omfatter en række regelsæt for civile og nonkombattanter.

Citat
Hvis man fanger en krigsforbryder, som ikke er en soldat, men som har dræbt en masse civile krigsfanger, hvordan skal personen så straffes?

Først og fremmest skal der jo en retssag til at vurdere om der er tale om en krigsforbryder, men hvis der er tale om en civil der dræber andre civile, så vil det jo være den civile straffelov der finder anvendelse, hvadenten det er under en væbnet konflikt eller ej.

[citat]
Hvem kan ændre krigens regler?
[citat]
Som udgangspunkt ændres de hele tiden, og det er heller ikke alle lande der har forpligtet sig til at overholde de gældende regler.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 15-06-09 09:58

fra HAWAII7

Citat
- Besvarede 46
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 49

Hawaii7
skulle du ikke holde dig for god til at fyre sådan en gang bræk af det er blevet medlem d.23-04-2005,
hvad har du selv udført i den pågældende tid op til pt, snyd med dobbelt profiler ja, eller nej, s,,v,u,

Simon-s5o er først blevet medlem og studere den 02-02.2007

Hawaii7 Lad være med at skyde med sten når du selv bor i et glashus, ( dobbelt klytten profilerheimer()
kjeld

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-06-09 10:09

Krigens love - Genevekonventionen

http://www.netleksikon.dk/g/ge/geneve_konventionen.shtml

Den bliver hele tiden overtrådt, alle ved det, men ingen reagerer

bl.a. dette

Citat
Ingen må underkastes tortur og ej heller umenneskelig eller nedværdigende behandling eller straf.

Eller hele dette afsnit... hvor meget bliver overholdt af det??

http://www.netleksikon.dk/g/ge/geneve_konventionen.shtml#Ret til frihed og sikkerhed

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-06-09 17:45

Krig er blevet så beskidt at reglerne ikke altid bliver overholdt.

I tiden efter 2 verdenskrig blev der ført retssager mod nazisterne og deres medløbere, men ikke mange mod allierede der havde forbrudt sig.
De sager der blev ført mod amerikanske soldater under Vietnamkrigen var kun toppen af isbjerget.

Iøvrigt anerkender USA ikke den internationale domstol når det drejer sig om deres egne soldater.

Annuller spørgsmålet
Fra : simon-s50

Dato : 23-06-09 07:28

Fik svaret af min lære og så har jeg detsuden været oppe. Fik 10... Men ellers tak for hjælpen...