/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
SONY DCR-SX30 - UDEN SOFTW.
Fra : ingelein
Vist : 813 gange
50 point
Dato : 14-06-09 12:12

Hej
Er der mulighed for at "tømme" en Harddisk fra ovennævnte uden at have den medfølgende CD installeret. Filformatet er PMB.

Hvad skal jeg eventuelt have installeret på min PC for at vi kan downloade billederne. Jeg har forgæves prøvet at finde driver m.m. til denne enhed.

Med venlig hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-06-09 13:06

PMB filformat. Den burde da køre med PAL

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-06-09 15:52

Hej Fijala

Problemet er at drengen ikke har kablerne med, ellers kunne vi have set billederne via TV.

I grunden kan jeg ikke forstå at man ikke kan bruge en hvilken som helst PC og overføre billederne. Det burde være muligt at downloade "remedierne" til det fra Sony's hjemmeside.

Nå, problemet er kun aktuelt i dag, hvor mine børnebørn har holdt en konkurrence om at tage de bedste billeder i kategorierne:

Planter, Dyr, Landskab, Papparazzi og Himmel. Tiden skal jo gå med noget når man er i alderen 8- 13 år.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-06-09 16:17

Men hvis du ikke har kablerne kan du ikke umiddelbart komme over på pc, medmindre du har en kortlæser for efter hvad jeg kan se er der et Memory Stick i og hvis du har en kortlæser kan du lige smide det i den og overføre videoen til pcen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-06-09 21:07

Hej Fijala
Drengen har ikke noget kort i endnu - Apparatet har en 4 GB harddisk, så kortet kan vi heller ikke tage ud.

Men nu er han taget hjem, og vi løser problemet ved at han sender billederne hjemmefra via mail.

Tak fordi du gad besvare.

Mange hilsner Ingelein

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 50 point
Dato : 14-06-09 22:32

Du skal jo bruge "Photo Impression" fra Sony. Men med de rigtige medfølgende kabler, kan du kopiere direkte fra "denne computer" i Windows XP. Dem havde han bare nok ikke med ...

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 03-08-09 21:26

Tak for svaret hansen9.

mange venlige hilsner
Ingelein