/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl på Kernel 32.dll
Fra : Neessen
Vist : 594 gange
200 point
Dato : 25-10-01 11:02

Ved installering af Adobe Premiere får jeg hele tiden meddelsen "programmet har foretaget en ulovlig handling..." og melder programmet fejl på KERNEL 32.DLL. Er der nogen der kan fortælle hvad der går galt og hvordan det kan løses.

mvh.

Neessen

Kommentar
Fra : deurell

Dato : 25-10-01 11:43

kernel 32.dll er en systemfil som bruges i mange programmer.
Fejlen ligger dog sandsynligvis i Premiere, og jeg vil først og fremmest forslå dig at prøve at installere det igen.

Mere ved jeg ikke

Hilsen Deurell

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-01 10:35

gå ud i ren dos og skriv " erase C.\windows\win.386.swp" genstart computeren
hvis det ikke hjælper første gang gør det igen og igen

det har hjulpet mig i hvertfald

Mvh

KeNzO

"Neessen" <Neessen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:2uQB7.2128$BZ1.163363@news000.worldonline.dk...
> Ved installering af Adobe Premiere får jeg hele tiden meddelsen
> "programmet har foretaget en ulovlig handling..." og melder programmet
> fejl på KERNEL 32.DLL. Er der nogen der kan fortælle hvad der går galt
> og hvordan det kan løses.
>
> mvh.
>
> Neessen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-10-01 11:59

Kernel32.dll fejlmeddelelser.

Skyldes meget sjældent fejl i selve kernel32.dll.

Næsten alt kan afstedkomme Kernel.32 fejlmeddelelser:

Måske RAM eller CPU køling. Check at RAM modulerne sidder rigtig.

Check at køleren til CPU kører, og ikke er fyldt med støv.

Programmer der prøver at skrive ud over deres tildelte ressourcer. Læg mærke til hvad der står i fejlmeddelelsen. Dér beskrives det hvilken fil der prøver at skrive til kernel32.dll. Find ud af hvilket program pågældende fil tilhører.

Fejlmeddelelsen indeholder ofte henvisninger til hukommelsesområder. Avancerede Windows brugere kan så checke I/O områderne i Egenskaber for Computer eller Systemoplysninger og se hvad der bruger disse.

Det nemmeste er nu at bruge Dr.Watson. Hvis du oplever fejlmeddelelser så start Dr.Watson, når der kommer fejl vil du så kunne se hvilket program der forårsagede den.

Det kan være nødvendigt at afinstallere programmet eller forhindre det i at starte op (med msconfig).
Det kan også være dårlige sektorer i RAM eller køleren.men i dit proplem vil jeg råde dig til at instalerer adope premiere igen,og hvis ikke det hjælper,så kan du instalerer din windows igen,bare instalerer den oven i den gamle,og husk at sige nej til at windows skal huske systemfilerne når du når så langt under instalationen
så vil den gå ind og rette den der dll fejl hvis den ligger i windows
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 25-10-01 13:21

Hej Neessen
Ganske simpelt ---gå ind på: http://www.adobe.com/support/techdocs/47b6.htm
Der beskriver de hvad du skal gøre for at undgå KERNEL 32.DLL fejl.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-01 15:22

On Thu, 25 Oct 2001 11:34:34 +0200, "KeNzO" <wappa@c.dk> wrote:

>gå ud i ren dos og skriv " erase C.\windows\win.386.swp" genstart computeren
>hvis det ikke hjælper første gang gør det igen og igen
>
>det har hjulpet mig i hvertfald
>
>Mvh
>
>KeNzO
>
>"Neessen" <Neessen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
>news:2uQB7.2128$BZ1.163363@news000.worldonline.dk...
>> Ved installering af Adobe Premiere får jeg hele tiden meddelsen
>> "programmet har foretaget en ulovlig handling..." og melder programmet
>> fejl på KERNEL 32.DLL. Er der nogen der kan fortælle hvad der går galt
>> og hvordan det kan løses.
>>
>> mvh.
>>
>> Neessen
>>
>> --
>> Leveret af:
>> http://www.kandu.dk/
>> "Vejen til en hurtig løsning"
>>
>

Den hedder bare win386.swp

Regards
Lars Stokholm
http://home19.inet.tele.dk/stokholm/

Kommentar
Fra : Neessen

Dato : 26-10-01 08:11

Da der er efterlyst yderligere oplysninger vedr. spørgsmål. Er her nogen tekniske oplysninger og selve fejlmeddelsen.

- Windows ME
- 1200 MHZ
- 768 MB-Ram
- 77 GB-harddisk
- Grafikkort ATI Multimedia "All In Wonder 128 P" incl. cut-redigeringsprogram

- Programmet melder følgende fejl:
PREMIERE forårsagede en ugyldig sidefejl i modul KERNEL32.DLL på adressen 018f:bff9db61. Indhold af registrene:<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
EAX=c00301a8 CS=018f EIP=bff9db61 EFLGS=00210212 EBX=1840fe28 SS=0197 ESP=1830fedc EBP=18310178
ECX=00000000 DS=0197 ESI=00000000 FS=29b7 EDX=bff76855 ES=0197 EDI=bff79198 GS=0000 Byte ved CS:EIP:
53 8b 15 e4 9c fc bf 56 89 4d e4 57 89 4d dc 89 Indhold af stakken:

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 26-10-01 13:15

Hej
Har du nogle Virusprogrammer kørende ? Hvis du har,-så prøv at Disable dem og se om det ændrer på fejlen.

Hilsen
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 26-10-01 14:12

Lige en ekstra ting---har du husket at hente alle opdateringerne til WinME ?? Der har jo desværre været nogle slemme startprob. med WinME,-som forsøges rettet med løbende opdateringer.

Hilsen
Parkenss

Kommentar
Fra : britta

Dato : 26-10-01 14:55

Hej
Du har mange ram installeret,-det kan give Prob. prøv at chekke http://www.wintip.dk/trimning/ram.htm

Hilsener
Britta

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 200 point
Dato : 30-10-01 17:16

Til Neesen
Hvis du har office 2000 liggende er det den der laver dine fejl,i det program der hedderMicrosoft Access version 2.0 jeg var lige inde og søge efter de fejlkoder og nummer du opgav,og den henviste til det program Microsoft Access,så hvis du instalerer office igen så tror jeg proplemet bliver løst,bare sæt din office i maskinen når den så kører vil den spørger om du vil slette eller om du vil reparerer,eller om du vil instalerer det hele igen.
MVH Brian

Godkendelse af svar
Fra : Neessen

Dato : 31-10-01 19:55

Tak for svaret briani.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-10-01 20:00

Velbekom Neessen det er altid rart når man kan hjælpe andre med at løse et proplem
MVH og forsat god aften Brian